Help!! Ik wil annonieme abortus

Ik heb laatst s*x met mn vriendje gehad en nu ben ik zwanger en ik ben pas 13!!!!!! Ik ga het echt niet tegen mn ouders vertellen! Wat moet ik nu doen?? Help!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je heel zeker dat je inderdaad zwanger bent? Heb je een test gedaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@SuzyQ, inderdaad. Ben je wel echt zwanger? Ben je al wel ongesteld?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13?! Is dit een eigen schult dikke bult actie? Ik zou idd het aan je ouders vertellen! Je kan moeilijk een abortus plegen zonder dat je ouders enig vermoedden hebben.. Succes!
Amadea
13 jaar geleden
De manier waarop de vraag gesteld wordt laat al weten dat hij niet op waarheid is gebaseerd. Gaan we nou weer zo'n hele waslijst met antwoorden krijgen, net als een tijdje geleden op de vraag van het 16-jarige meisje wat zwanger zou zijn en niet wist welke van de 2 jongens met wie ze het gedaan zou hebben de vader zou zijn? Een paar weken later kwam haar volgende vraag over problemen met haar ongesteldheid.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb 2 keer de test gedaan en ik ben echt zwanger en ik ben niet ongesteld geworden terwijl ik het heel erg regelmatig ben!! En ik verzin niets
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom neemt niemand me serieus?!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt laatst sex gehad?????
dat is dan toch al meer dan 6 weken terug of zo...
ik vind het een raar verhaal..
sorry ik geloof er niets van..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@marion61, ik sluit me bij jou aan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, veel tests zijn tegenwoordig gewoon al twee weken na ovulatie (dus maximaal 19 dagen na seks, geen zes weken!) betrouwbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou ook goed SuzyQ ..
maar ik geloof er helemaal niets van...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Amadea: ik twijfelde ook wel even. Nog steeds wel, om eerlijk te zijn. Maar de echte trollen zijn meestal degenen die met een nieuw account direct met hun eerste vraag zoiets beweren. Het kan dat dit nep is. Maar helaas kan het ook dat het echt is. Dan geef ik liever het voordeel van de twijfel tot duidelijk wordt dat dat onterecht is.
Kimath
13 jaar geleden
Ik fenk toch dat je het beter aan je ouders kunt vertellen. Ze zullen wel even boos zijn, maar daarna helpen ze je wel.
Volgende keer wel veilig doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja helaas vind ik deze vraag ook een raar verhaal hebben...
ze wil geen kind van die persoon??maar noemt hem wel haar vriendje???
en dan 13 jaar...waar haalt ze het geld vandaan voor de zwangerschapstesten
weer zo'n puber die in plaats van huiswerk maken , vragen gaat stellen op goeievraag, om de reactie te meten wat zo de nederlander over zwangerschappen denkt van minderjarigen...
kom op mensen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het geld? Voor 4,99 euro koop je twee testen bij het Kruidvat. Zelfs een 13-jarige kan wel aan vijf euro komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en het geld dan voor de "anonieme abortus"???
dat kost ook geld...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk je dat ze daar überhaupt al over heeft nagedacht dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ach ik denk niets, vind een vreemd verhaaltje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Anita: onzin, de testen van het Kruidvat staan heel goed bekend. Ze zijn net zo betrouwbaar als een dure, ze zien er alleen wat minder mooi uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die testen zijn allemaal getest en daarom ook goed bevonden dat ze mogen worden verkocht...
het is idd de verpakking en naam dat t goedkoop is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@anita, ze vroeg niet om een mening........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"ze wil geen kind van die persoon??maar noemt hem wel haar vriendje???" Wat klets je hier een gruwelijke partij onzin zeg. Alsof een 13 jarige meteen ook kinderen zou willen met haar vriend(je). Dat zouden zelfs veel volwassen vrouwen niet willen. Het is toch iets waar je aan toe moet zijn. Beide.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5 euro voor een test kan ik me nog iets bij voorstellen... maar wie betaalt haar iphone abonnement elke maand? haha :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Want we zijn hier nog nooit kinderen met een iPhone tegengekomen? Ik kan me de lawine aan kleutervragen toen de app net werd geïntroduceerd nog goed herinneren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
precies, dit meisje is zwanger en ook al is ze dat niet maakt niet uit zij stelt een vraag en verwacht er ook antwoord op, als je het niet gelooft reageer dan niet en ga iets anders doen ipv je mening uiten etc ze weet dat het niet goed is en daarom wilt ze ook abortus hebben... sjonge jonge
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe oud was je toen je s*x had????
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Quote: 'Waarom neemt niemand me serieus?!!' Euh, dat heeft iemand toch al gedaan ?! ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je het filmpje wel eens gezien van This is abortion? Op you tube? Ik vind het ook puur moord! En waarom zou het kindje moeten lijden voor wat JIJ verkeerd hebt gedaan? Ga je schamen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Koolwitje: in die film staan *leugens*. Wist je dat, voordat je een 13-jarige aanraadde die gruwelijke propaganda te bekijken? Of ben je er zelf ook in getrapt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een situatie zeg! IK kan hier niet echt antwoord op geven, stel deze vraag ook eens op: Liefde.leerlingen.com. Daar zou je goed antwoord krijgen :).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom zou je niet geloven dat ze zwanger is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet of het waar is. maar doe NOOIT abortus!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, schop vooral een ongewenst kind in de wereld met een moeder die nog te dom is om haar benen zo jong bij elkaar te houden of voor anticonceptie te zorgen. ; daar wordt de wereld beter van !Is ze straks met haar 26e oma ; hiep hiep hoera. Abortus is zeker op die leeftijd de EERSTE optie. Zolang je het maar niet gebruikt als voorbehoedsmiddel ; niemand zou meer dan één abortus moeten hoeven ondergaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap echt niet waarom mensen zo heftig reageren...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iets wat leeft dood maken noem ik moord, maar dat schijnt allemaal maar te kunnen??!! Ik vind het een gruwelijk iets
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kind van 13 dwingen om een zwangerschap te voldragen noem ik het moedwillig vernietigen van twee jonge levens, maar dat schijnt volgens Koolwitje maar allemaal te kunnen??!! Ik vind dat een gruwelijk iets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze lieve heer heeft het voorbestemd ... (proest...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor moord heb je toch echt een andere intentie nodig. Als ' leven' de definitie daarvoor is, zou je inderdaad geen vlees meer kunnen eten, geen mug kunnen doodslaan en geen onkruid uittrekken.
Bovendien is het sparen van twee ellendige levens soms barmhartiger dan ze kostte wat het kost te dwingen (zo) te leven, en dan snel je handen er weer van aftrekken en zeggen : tot hier gaat mijn verantwoordelijkheid, en verder niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze lieve heer heeft weer eens een foutje gemaakt volgens mij..:|
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als God werkelijk overal een bedoeling mee zou hebben, zou het een vreselijke sadistische hufter zijn. Gelukkig bestaat er niet iets of iemand dergelijks, en hebben we de mogelijkheid problemen soms al op te lossen voor ze beginnen, en ze in de kiem te smoren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Anita22: je gaf ook geen antwoord. Je gaf je mening op de situtie, maar geen antwoord op de vraag.

Antwoorden (6)

Ga zo het liefst snel mogelijk naar de huisarts, ze hebben geheimhoudingsplicht dus maak je over je ouders geen zorgen.
Eventueel kun je ook contact opnemen met een vertrouwenspersoon op school, die kan je ook verder helpen.

Vind je zowel de huisarts of de vertrouwenspersoon geen goed idee neem dan contact op met Sense, zij kunnen je verder helpen.
Je kunt met Sense bellen, mailen of chatten, kijk maar op de site sense.info

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord, geen mening in verwerkt dat is nogwel het knaptste want kennelijk kan niemand hier zijn of haar mening buiten een antwoord houden. Luunie veel sterkte en jammer van het ongelukje
Wat je in ieder geval moet doen is hierover praten met iemand die je verder kan helpen.
Laten uizoeken of je echt wel zwanger bent.

Het allerbeste is natuurlijk je moeder in vertrouwen nemen.
Als dat echt, echt niet kan:

De telefonische hulpdienst:
Via de telefoon 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. Bel 0900 - 07 67 (5 ct/m) of de lokale telefoonnummers.

De kindertelefoon:
gratis nummer is 0800-0432 (ook voor mobiele bellers).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
IK WIL GEEN KIND VAN DIE PERSOON
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is duidelijk Luunie en ook heel logisch. Dus HUP: even bellen met iemand die je verder kan helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt! Bel de kindertelefoon die zal je wel helpen!
0800-0432. Op de site van de kinder telefoon zit ook een chat met medewerkers van de kinder telefoon. Daar kunnen je ze ook helpen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
luunie...dan had je ook geen sex moeten hebben met die persoon...!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk zou ze zelfs überhaupt nog geen seks moeten hebben. Maar gebeurd is gebeurd, ze heeft nou eenmaal een stomme fout gemaakt (zoals wij allemáál stomme fouten maakten op die leeftijd). En zwangerschap is wel een héél groot gevolg van die fout, daar mag ze best wat ondersteuning bij krijgen. En hulp bij het vinden van een oplossing.
corzijlstra
13 jaar geleden
Niet te lang wachten met actie! Die telefonische hulpdiensten kan je gebruiken. Zij weten misschien wel iemand die het wil doen. Of vraag iemand die zich met vrouwenemancipatie bezig houdt.
Kristal
13 jaar geleden
@Poesjelief, als je hier op GV gaat letten op schrijffouten dan kan je wel aan de gang blijven.
Het lijkt me zinniger om op de inhoud te letten van iemand zijn/haar reactie. Het kan namelijk vele redenen hebben waarom iemand niet zo goed nederlands kan schrijven, men is daar niets minder om dan iemand die dat wat beter kan.
Meid, helemaal super dat je controle over je eigen lichaam. Alleen jij moet beslissen wat er in jou lichaam gebeurt. De andere beantwoorders hebben al goede instanties genoemd en je kan altijd naar de ggd in jou stad/ gemeente gaan. Zij zullen je helpen.
Laat je niet beinvloeden door mensen die zeggen dat een abortus geestelijke schade opleverd, want dat is NIET WAAR. In tegendeel nu het houden geeft een vergrote kans op psychische schade. Dat is een fabeltje van mensen die tegen het recht van een vrouw die haar eigen keuzes maakt zijn.
Ook zal niemand ooit kunnen zien dat jij een abortus heb gehad. Ook niet een dokter die jou in de toekomst gaat onderzoeken daar!

Meis sterkte en de volgende keer beter uitkijken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een fabeltje van mensen die tegen het recht van een vrouw die haar eigen keuzes maakt zijn. (recht van een kind bedoelt u?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welk kind? Een klompje cellen is nog geen kind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was een citaat van Mobie1980. Ik duidde op het recht van een kind van 13.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, ik dácht al!
Je bent de eerste niet die dit overkomt en je zal ook de laatste niet zijn. Allereerst: niet in paniek raken want dat ga je uitstellen en andere domme dingen doen.
Je huisarts (in een andere vraag stel je dat je bang bent voor je huisarts maar je legt niet uit waarom) of de lokale GGD kunnen je daarmee helpen. Neem evt. ook contact op met de Rutgers Nisso groep. Die hebben dagelijks te maken met dit soort situaties.
Zoek zo snel mogelijk hulp. Niet morgen maar vandaag. Wanneer je gaat uitstellen blijf je uitstellen en voor je het weet ben je het punt voorbij waarop je nog een keuze hebt. Bedenk maar dat als je niks doet je ouders het waarschijnlijk vanzelf wel gaan zien...

Een arts heeft geheimhoudingsplicht en mag ook je ouders niks vertellen zonder jouw toestemming.

Praat er ook over. Bij voorkeur met je ouders (al is dat natuurlijk moeilijk) of anders met bv een vertrouwenspersoon op je school (ook die moet wat jij vertelt voor zich houden). Je kan ook advies vragen bij de kindertelefoon: 0800-0432 (gratis nummer)
En neem in de toekomst geen risico's meer...

Als je nog geen 16 jaar bent en je wil zonder toestemming van je ouders een abortus laten doen is de beste optie toch echt je huisarts. Je kan ook zelf direct naar een erkende abortus kliniek gaan maar daar zal je ook niet in een week terecht kunnen. Ze moeten je namelijk bedenk tijd geven en je zal een gesprek aan moeten met een hulpverlener daar en zo veel van die instellingen zijn er niet. Als je dus niet naar je huisarts wil kunnen je reiskosten behoorlijk oplopen wanneer je geen erkende abortus kliniek in de buurt hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
corzijlstra
13 jaar geleden
Je moet er misschien rekening mee houden, dat je ouders mogelijk de rekening zullen krijgen. Ik weet niet hoe dat zit met ziektekostenvergoeding. Maar ook dat zal via je ouders gaan. Misschien krijgen ze wel een kostenspecificatie van de ziektekostenverzekering thuisgestuurd. Weten de ouders van je vriendje het al? Zijn die voor of tegen abortus? Als zij voor abortus zijn, kunnen zij misschien de kosten voor hun rekening nemen. Dus buiten de ziektekostenverzekering om. Of zie ik het verkeerd? Of kan abortus gratis?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Abortus kan gratis en wordt dan bekostigd uit de AWBZ. Maar de eenvoudigste en snelste route blijft toch om met een ouder naar de huisarts te gaan maar dat is niet altijd een optie. Het is via een erkende abortuskliniek en de AWBZ heel goed mogelijk om, ook als minderjarige, zelfstandig een abortus uit te laten voeren zonder dat iemand (anders dan 'de samenleving') daar ooit een rekening van ziet.
Tja op je 13de sex en meteen zwanger is natuurlijk al erg jong. Neem aan dat je wel zo verstandig was om condoom en conceptiepil te gebruiken? En hoe weet je zeker dat je zwanger bent? De testen werken namelijk niet altijd 100%.

De keuze die je nu maakt is er 1 die je voor de rest van je leven bij zal blijven dus makkelijk zal deze niet zijn. (kijk eens tienermoeders op tv dan krijg je een idee hoe je leven zult gaan, misschien had je dit eerder moeten kijken).

Ook is het belangrijk dat je vriendje ook weet dat je zwanger bent en over abortus denkt, hij is namelijk wel de vader...

Je zult vast al veel nagedacht hebben maar dit moet je niet alleen doen. Praat met je vriend (dan leer je je vriend echt kennen). Maar ook met een volwassen iemand die je kan vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas: als je een positief resultaat hebt op een zwangerschapstest en geen vruchtbaarheidsbehandelingen op basis van hCG ondergaat (en dat zal hier niet) ben je écht zwanger. Zo'n test kan geen hormoon oppikken dat er niet is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vriendin van me deed test en gaf aan op zwangerschapstest dat ze zwanger was, zei helemaal blij en toen ze bij de huisarts kwam bleek dit toch niet het geval?!? Misschien slechte test geweest, was er namelijk bij en gaf echt aan dat ze zwanger was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat heeft helaas een andere oorzaak. Zo'n 50-90% (!) van de bevruchte eicellen overleeft het niet lang. Vroeger merkte een vrouw dan hoogstens dat ze een paar dagen overtijd was en alsnog haar menstruatie kreeg. Tegenwoordig zijn de zwangerschapstests (zéker de thuistests) zo gevoelig dat zo'n gedoemde bevruchting toch wordt gedetecteerd. Je vriendin is dus heel even zwanger geweest. Juist om die blijdschap om een zwangerschap die niet door zal zetten te voorkomen, gebruiken artsen trouwens mínder gevoelige urinetesten dan de gemiddelde test van de drogist.
Als de sodemieter contact opnemen met een abortuskliniek of een stichting voor ongewenste zwangerschap die je daarbij kan helpen (bijvoorbeeld de FIOM). Laat je daar ook meteen voorlichten over goede voorbehoedsmiddelen!

Let wel ; een abortus kost WEL geld, maar vaak kunnen er prima regelingen getroffen worden, zeker als je minder draagkrachtig bent of geen eigen inkomen hebt.

Ik zou trouwens adviseren het WEL aan je ouders te vertellen - tenminste, als je uit een doorsnee, modern, niet-(te)-christelijk Nederlands gezin komt. Dit is 2012, en de soep wordt lang niet altijd zo heet gegeten als hij wordt opgediend. Ben je van eender welke allochtone of streng-christelijke kom-af , dan is het denk ik niet zo'n heel slecht plan het buiten hen om te proberen te regelen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Zie ook http://www.goeievraag.nl/vraag/16-zwanger.144928
en http://www.goeievraag.nl/vraag/help-16-jaar-maand-zwanger.166451
En nog vele tientallen vragen op de zoektermen zwanger / abortus / help.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2011*
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:lol: Had net die vraag over 2012 gelezen. Foutje... Nouja, bíjna 2012 dan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"als de sodemieter" dat klinkt wel heeeeel erg moederlijk :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geweldig, in 2012 worden mijn kasbons uitbetaald, feestje !
corzijlstra
12 jaar geleden
Misschien kan de spoedafdeling van een ziekenhuis (anders dan katholiek of protestants) je helpen. Ik heb wel eens naar ziekenhuis-soapseries gekeken. Die series gaan over niet echt gebeurde gebeurtenissen, die wel echt kunnen gebeuren. Ik herinner mij de Vlaamse serie "Spoed". Daarin kwamen ook wel eens klanten die eigenlijk naar de huisarts hadden gemoeten, maar die toch geholpen werden. Is je huisarts streng gelovig? Is je school een openbare school of een christelijke? De vertrouwenspersoon van een christelijke school kan best een felle tegenstander zijn van abortus. Een huisarts die steng in de godsdienstleer is zal niet gauw abortus adviseren. Hij is wel geheimhouding verplicht.