ik heb gister test gekocht, maar er staat dat ik 4 druppels urine in moet doen , heb ik gedaan krijg steeds ongeldig uitslag , dit is me 4 test ,

wat is het beste ,
naar dokter te gaan of weer test kopen en weer proberen ,

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat voor test?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Drugstest?
zwangerschapstest?
IQ-test? of iets anders
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zwangerschaptest
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als VIER testen op rij een ongeldige uitslag geven, zou ik toch de bijsluiter eens gaan lezen of, als je dat gedaan hebt, bij de winkel mijn geld terug gaan vragen want dan is het bagger.
Kimath
13 jaar geleden
wow, 4 testen al gedaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja xd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tjongejonge, hoe kun je nou 4 zwangerschapstesten achter elkaar versjteren. Daar is ook een heel aparte motoriek voor nodig volgens mij. Of je bent, zonder dat je het zelf weet, een alien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe is het afgelopen bij de dokter?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begin onderhand ook wel nieuwsgierig te worden naar de uitslag...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoewel een beetje leedvermaak ook mij niet vreemd is, hop ik toch voor alle betrokkenen (en in eerste instantie vooral voor het betreffende kind) dat ze NIET zwanger is.

Antwoorden (6)

Het is niet duidelijk wat voor test je bedoelt.

Ik ga er van uit dat het een zwangerschapstest is. Blijkbaar ben jij met vier negatieve uitslagen nog niet overtuigd. Dat kan, het is nl. ook belangrijk hoe ver je overtijd bent. Als je nog maar heel weinig zwangerschapshormoon aanmaakt, kan de test negatief zijn, terwijl je toch zwanger bent. Opnieuw testen heeft op dit moment geen zin, dan kun je beter eerst enkele dagen of een week wachten.
Gezien jouw vraag en het feit dat je al 4 tests hebt gedaan, denk ik niet dat je wilt wachten. Maak daarom morgen een afspraak met de dokter, dan ben je ook meteen gerustgesteld.

Toegevoegd na 4 minuten:
Voor de duidelijkheid: die zwangerschapstesten werken pas als je echt overtijd bent, als dus de menstruatie niet optreedt wanneer je dat verwacht.
Als je onbeschermde seks hebt gehad en het is nu nog niet de tijd voor je menstruatie, dan heeft een test geen zin.

Bij onbschermde seks kun je binnen 36 uur de morning-afterpil halen bij de huisarts en in het weekend bij de huisartsenpost. Is het al langer geleden dat je seks had en je maakt je superongerust, dan kun je toch al een afspraak maken bij de huisarts. Die legt je dan alles uit, ook over bijvoorbeeld de overtijdbehandeling. Die gebeurt binnen enkele dagen nadat je overtijd bent en is veel minder ingrijpend dan een abortus of zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja klopt zwangerschaptest , had zwanger niet bij gedaan anders word het zoo lang , ja ik ga morgen naar dokter samen met me vriendje , want nu maak ik me zorgen en als ik hoor wat het morgen is ben ik gelijk gerustled
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze heeft het toch niet over negatieve uitslagen? Ze heeft het over ongeldige uitslagen.
naar de dokter gaan, blijkbaar doe je iets niet goed bij het testen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je naar de dokter gaat weet je het gelijk zeker en kunnen ze ook een beetje schatten hoe ver je bent..
Als je liever zelf nog een keer test zou ik een andere test halen dan je nu gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet precies wat voor zwangerschapstest je gekocht hebt, maar er zit inderdaad nogal wat prijs/kwaliteitverschil in.

Wil je zeker weten dat de uitslag betrouwbaar is , wacht dan tot een dag of twee nadat je ongesteld had moeten worden, en neem een goede test (Predictor of Clear Blue) die je alleen maar in de urinestraal hoeft te houden (geen gehannes met druppeltjes).

Het is wel belangrijk dat je ochtendurine neemt; daarin zitten de meeste hormonen. Een 'ongeldige' uitslag zegt namelijk helemaal NIKS, behalve dat de test niet uitgevoerd kon worden. Kan nog alle kanten op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op basis van de omschrijving (er druppels in moeten doen) vermoed ik dat het de goedkope Kruidvattests zijn. Op zich zijn die prima, ze staan bekend als zeker zo betrouwbaar als de grote merken, maar je moet ze natuurlijk wel goed uitvoeren.
Bedoel je dat je helemaal geen streepjes krijgt?

Dat gebeurt als je te weinig urine gebruikt, misschien zijn jouw druppels wat kleiner dan de fabrikant van de test in gedachten had. Als je er nog één (ongebruikte!) in huis hebt, probeer het dan nog eens met vijf druppels. Op een druppel méér komt het namelijk niet aan, wel op een druppel minder.

Let er vooral ook op dat er echt alléén druppels in het daarvoor bestemde gaatje vallen, als de rest van de test ook maar een beetje nat wordt, werkt hij niet. Als je na pakweg een minuut nog geen vloeistof door de test ziet 'lopen', kun je trouwens ook nog een druppeltje toevoegen.

Naar de dokter gaan is natuurlijk ook prima. Vertel er even bij dat het gaat om een zwangerschapstest als je de afspraak maakt, en zeg erbij hoe lang je al overtijd bent. Het kan namelijk dat ze vragen om een potje ochtendurine mee te nemen. Ga je ter plekke plassen, zorg er dan voor dat je van tevoren niet veel drinkt en dat je minstens vier uur van tevoren niet plast, om te voorkomen dat je urine niet geconcentreerd genoeg is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt me stug dat je 4 druppels urine moet gebruiken ervoor. Normaal moet je de staaf van de test in de urinestraal houden of wat urine laten lopen, dan een deel opvangen en daar de staaf van de test 20 seconden in houden. Met 4 druppels neemt de test veel te weinig op dus dat lijkt me niet goed.

Wat je dus kunt doen is het op deze manier proberen en als je echt op zeker wilt spelen bij je huisarts langsgaan en daar een test doen. neem daarvoor een bekertje urine mee, bij voorkeur ochtendurine, omdat daar de meeste HCG(zwangersachapshormoon) in zal worden gevonden.

Dan rest mij nog te vragen: hoe lang ben je overtijd, ben je wel overtijd of ben je praktisch gelijk na onveilig te hebben gevreeen die test gaan doen? want dan zou je wel bevrucht KUNNEN zijn maar kan het HCG nog niet altijd per definitie gemeten worden. tot 4 dagen voor de cyclus gaat beginnen is dit met een test tegenwoordig al meetbaar, maar beste is te wachten tot de dag dat hij moet beginnen of later.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat van die druppels klopt wel hoor. Wat jij voor ogen hebt is een midstreamtest (overheen plassen of in urine dopen) of een dipstick (alleen in urine dopen). Maar het derde type test is de cassettetest, waarbij er een gaatje naast het testvenster zit waar je met het bijgeleverde pipetje vier of vijf (afhankelijk van het merk) druppels urine in laat vallen. http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.sensitest.nl/foto/m_sensitest-cassette-hcg.jpg&imgrefurl=http://www.sensitest.nl/faq/zwangerschapstest/welke-zwangerschapstest-past-bij-mij.php&usg=__EfkZ4J7f2KA7763t0blVxG52wZA=&h=192&w=256&sz=9&hl=nl&start=0&zoom=1&tbnid=vRgNb3XAY7CnBM:&tbnh=140&tbnw=182&ei=HeOQTf38M8WYOpPc7KEC&prev=/images%3Fq%3Dzwangerschapstest%2Bcassette%26hl%3Dnl%26biw%3D1436%26bih%3D733%26gbv%3D2%26tbs%3Disch:1&itbs=1&iact=hc&vpx=1189&vpy=251&dur=1305&hovh=153&hovw=204&tx=104&ty=98&oei=HeOQTf38M8WYOpPc7KEC&page=1&ndsp=28&ved=1t:429,r:13,s:0 De goedkoopste test die je bij de gewone drogist kunt krijgen (twee voor vijf euro, overigens prima kwaliteit) is een cassettetest).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ok wel das nieuw voor mij :) ik koop die dingen ook niet dagelijks :P weer wat geleerd :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De laatste die ik kocht was halverwege 1999, en toen waren ze nog bijna vijfentwintig (!) gulden die krengen !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uhu nu hebben ze weer andere manieren om veel geld aan ons te verdienen ^^
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Marleen: voor de bekende merken betaal je nog steeds de hoofdprijs, hoor, maar de huismerken zijn tegenwoordig over het algemeen net zo goed (alleen wat minder mooi uitgevoerd) en een stuk goedkoper.