hoe komt het dat je bij 15 weken in verwachting, het net voel alsof je niet zwanger ben?

ik voel me heel energievol, maar of er geen baby in me buik is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Dat herken ik hoor. Ik ben nu 23 weken en voel pas vanaf week 18 dat ik echt zwanger ben. (Behalve de kwaaltjes zoals misselijkheid)
Hoe het komt? Je lichaam is waarschijnlijk in goede conditie en het kindje is nog te klein om goed te kunnen voelen. Vanaf een week of 20 begint je buik flink te groeien, dan zul je ook beter merken dat je zwanger bent.
Ze zeggen altijd dat de 2e trimester van je zwangerschap de beste is: je kwaaltjes zijn vrijwel verdwenen en je voelt je goed en energievol. De tijd om dus wat te doen zoals de babykamer of uitzet shoppen. Als je echt dik gaat worden en de baby wordt groter dan krijg je het zwaarder en zul je eerder moe zijn.
Lekker genieten dus van je zwangerschap nu je je nog goed voelt.
Overigens zijn er vrouwen die zich de hele zwangerschap perfect voelen hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ klopt als een bus. Heb zelf 2 kinderen. Geniet er nu lekker van!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Heerlijk die middelste periode in je zwangerschap en net wat je zegt, je hoeft je echt niet belabberd te voelen in je zwangerschap, een van mijn zwangerschap was van het begin tot einde probleemloos.

Andere antwoorden (1)

Volgens mij omdat (heel generalistisch, kan per persoon wel wat verschillen) je zwangerschap in 3 stukken te hakken is.

De eerste drie maanden ben je vaak onverwacht moe en heb je last van misselijkheid, vaak erg lastig als je het nog niet wilt vertellen aan de hele wereld.

Daarna volgen 3 maanden waarin je je geweldig goed voelt, je bent meestal nog niet veel aangekomen en je bent veel energieker dan de maanden ervoor. De boeken zeggen ook dat dit een goede tijd is om dingen te regelen, kamer inrichten spullen kopen ed.

De laatste 3 maanden wordt het steeds wat zwaarder en ongemakkelijk omdat je buik dan in de weg gaat zitten, je slaapt minder goed daardoor, kan wat last krijgen van zuuroprispingen en uiteindelijk kun je je eigen veters niet eens meer strikken.

Je zit nu precies in de meest energieke periode volgens dit model dus ik zou zeggen, geniet er lekker van. Het gaat echt leven als je het kindje kunt voelen bewegen