1 dag na mijn menstruatie heb ik sex gehad.. maar voor mijn menstruatie ook. hoe groot is nu de kans dat ik zwanger ben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (6)

4,16% denk ik.
13 jaar geleden
Als je geen voorbehoedsmiddelen hebt gebruikt, dan is de kans heel groot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En zeker ook geen condoom gebruikt?
De kans is aanwezig dat je zwanger bent hoewel de eisprong gemiddeld tussen de 11e en de 16e dag na het begin van je laatste menstruatie plaatsvindt. Tijdens de eisprong ben je vruchtbaar. Aangezien je seks had op de eerste dag na je menstruatie ben je waarschijnlijk te vroeg geweest om een zwangerschap tot stand te laten komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus je menstruatie was anders dan anders? Lichter? Duurde het misschien ook korter? Oh jee. Heb je alléén twee dagen voor je menstruatie en één dag erna onveilige seks gehad, of eerder toch ook al een keertje?
Dat valt niet zo gemakkelijk te zeggen. Gemiddeld is de eisprong 14 dagen voor de volgende menstruatie, maar 10 of 18 kan ook nog goed. Seks tot een dag of vijf voor de eisprong kan leiden tot zwangerschap.

Dus stel je voor dat je een cyclus van 28 dagen hebt, dan kun je een eisprong hebben op dag 10 van je cyclus (de eerste dag van je menstruatie is dag 1). Dus heb je een menstruatie van vijf dagen en heb je seks op dag 6, dan kun je best zwanger raken.

Bovendien kun je altijd een cyclus hebben die anders is dan anders. En daar kom je pas achter als je op een raar moment ongesteld wordt. Of natuurlijk níét ongesteld wordt...

De kalendermethode (dagen tellen om te zien op welke dagen je 'veilig' onbeschermde seks zou kunnen hebben) werkt dan ook niet. Er lopen heel veel mensen rond op aarde die verwekt zijn op een zogenaamd 'veilige' dag.

Als je niet zwanger wilt worden, hou dan de volgende vuistregel aan: *iedere* keer dat een penis zonder voorzorgsmaatregelen (bijvoorbeeld pil en/of condoom) in je vagina komt, kun je zwanger raken. Niet meer doen dus.

Trouwens: je houdt toch ook wel rekening met het risico op SOA's? Met andere woorden: géén seks zonder condooms tot jullie allebei een SOA-test hebben laten doen en helemaal gezond blijken te zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kans is klein maar zeker niet 0. Ga wel even naar de huisarts.
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij zoals elke weldenkende meid zonder directe kinderwens voorbehoedmiddelen gebruikt hebt, is de kans vrijwel nihil.
Zonder voorbehoedmiddelen is er geen peil op te trekken hoe groot de kans is, hij is in elk geval een stuk groter dan de kans dat je de Postcodeloterij wint, en daar doen wekelijks miljoenen mensen aan mee in de hoop hem toch te winnen. Als je het spelletje speelt, kun je in de prijzen vallen. Dus naar de dokter voor een test, of een maandje in de spanning zitten (met kans op hoofdprijs).