ik ben nu 3 maanden en 2 weken zwanger. ik voelde al van de derde maand dat de baby bewoog in mijn buik en nu al vijf dagen niet meer?

ik ben bang dat mijn babytje niet meer leeft ik ben nu heel ongerust en soms heb ik steken in mijn buik van onder.
Ik wou weten hoelang duurt het dat de baby in mijn lichaam blijft en voor ik een teken krijg zou de baby niet meer leven. Aub help mij ik ben heel ongerust is dat normaal ik voel niets meer al 5 dagen hij beweegt niet meer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien een bezoek brengen aan de dokter?

Antwoorden (5)

Bel je verloskundige even. Daar is ze voor. En ja, als je je dit soort zorgen maakt, kun je ook op zondag bellen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens is drie maanden wel héél vroeg om je kindje al te voelen. Met alle respect: weet je zeker dat het niet je darmen waren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is idd, vroeg, maar het kan echt wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik beweer toch ook niet dat het niet kan? Mijn punt is vooral: met drie maanden begon ze haar kind te voelen. Met drie maanden en twee weken heeft ze vijf dagen achter elkaar haar kind niet gevoeld. Dus hoeveel ervaring heeft ze nou echt met haar kind voelen? Maximaal negen dagen, áls ze het al direct vanaf het begin íédere dag voelde? Ze zou echt niet de eerste bijna-moeder zijn die darmgassen aanziet voor de bewegingen van haar ongeboren kind, simpelweg omdat ze geen vergelijkingsmateriaal heeft en het best een beetje lijkt op wat ze leest in boeken en op websites over zwangerschap.
van harte gefeliciteerd mams!!!

spannend he allemaal! maar maak je geen zorgen.
je bent iemand die vroeg 'leven' voelt.

je kindje heeft nu een hele riante ruimte in je baarmoeder. je kan het dus voelen als het net goed ligt om een teken van leven te geven.
maar omdat er nog zoveel ruimte is kan het kindje alle kanten op. bovendien zijn de dreumesen al heel jong bewegelijk (bereid je maar voor :) maar nog niet zo sterk om bij elke beweging te laten voelen dat ze er zijn.

het word vanzelf krapper, je kindje vanzelf sterker, en dan zal heeeel duidelijk zijn wanneer het je als bezorgde moeder laat blijken dat het er is :)

mams, maak je geen zorgen hoor. geniet er van wanneer je wel wat voelt (de meesten voelen pas veel later iets!)
het komt allemaal goed!!!!

een hele voorspoedige zwangerschap, zonder onnodige zorgen gewenst!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eerlijk gezegd vind ik het nogal ongepast om zo'n jubel-verhaal op te schrijven voor iemand die zich - al dan niet terecht - zorgen maakt om haar ongeboren kind. -
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh, je bent dus van mening dat ik zorgen aan het weg wuiven ben!
tja, zo kan je het natuurlijk ook zien!
als dit zo zou zijn had ik het verder niet onderbouwd en uitgelegd.
maar goed, als het jou persoonlijke mening is om het een jubelverhaal te noemen, prima. hoop alleen dat de vraagsteller de opzet wel juist inschat, naar haar heb ik namelijk ook geantwoord. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ ik vind t een goed antwoord..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hey, nog een mams die de goed bedoelde opzet wél snapt!! dank je! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook ..en een oma van dit prachtig kind..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb nergens geschreven dat het niet goed bedoeld was, maar in deze context niet op z'n plaats (ben kennelijk niet de enige, kan nl. maar 1 min geven....)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@susie
goed bedoeld en een min, ook prima.
iedereen kan minnen en plussen en waardeer het dat je dit niet anoniem doet :) jij ziet het context anders dan ik dat doe ook al snap ik de zorgen (heb 2 kids)
hier kunnen we over blijven emmeren, denk alleen niet dat het veel nut heeft aangezien ieders zijn mening heeft en dit ook zo zal blijven. nogmaals, het antwoord is niet naar de personen die het wel of niet met mee eens zijn, of het wel of niet het juiste context (kunnen) zien en wat nu wel of niet het juiste context is, het een jubelverhaal vinden of welke benaming dan ook aan geven.
dit antwoord is voor de vraagsteller en iedereen is vrij in zijn mening. :) @marion.
idd een prachtkind! trotse moeder én oma!
super!! :))
Verloskundige bellen. Ben je niet gerust op haar reactie, met man/vriend naar centrale dokterspost. Of naar 1e hulp van ziekenhuis. Zij kunnen een echo maken en je, naar we hopen, gerust stellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom bij voorbaat een motie van wantrouwen naar de verloskundige (m/v)? Dat is juist het aangewezen adres voor vragen over zwangerschap en niet de dienstdoende huisarts of SEH-arts. Eerlijk gezegd, en dat zal jou mogelijk cru in de oren klinken, zit er in dit stadium van de zwangerschap weinig anders op dan af te wachten wat de natuur doet, uiteraard afhankelijk van de klachten van de zwangere (bloeddruk etc.). Neemt niet weg dat ik het uiterst legitiem vind om een dergelijke vraag bij de deskundige, dus de verloskundige, neer te leggen als de betrokkene zich al aangemeld heeft maar anders is een dienstdoende verloskundige heus ook wel aanspreekbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij de EHBO zullen ze geen echo maken omdat veel vrouwen in deze fase van de zwangerschap niet eens leven voelen.
de eerste echo word doorgaans gemaakt bij 3 maand zwangerschap. bij de EHBO zullen ze zeker geen echo maken want dit moet door een verloskundige gemaakt worden of anders een afspraak hiervoor. een belletjes naar de verloskundige kan natuurlijk altijd, (ook om gerust te stellen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het nodig is kan een eerste echo al tussen de 8ste en de 11e week worden gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het nodig is wel :)
bij alarmerende signalen of risico's is er meer controle en is een belletje naar de verloskundige meer voor de hand liggen dan een vraag hier op GV. vroege echo's worden ook gemaakt om de duur van de zwangerschap te bepalen, maar ook deze is duidelijk. om deze redenen ga ik er vanuit dat het (momenteel) om de normale gang van zaken gaat :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik eerlijk gezegd ook wel maar angst is een slechte raadgever. De kans op een spontane abortus is rond de 12 weken nog wel erg hoog dus ik kan me de ongerustheid van de vraagstelster wel enigszins voorstellen.
bel je verloskundige. zodra je hebt gevoeld dat je baby beweegt, moet je het altijd goed bijhouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verspil geen tijd met hier op g.V op een antwoord te wachten, maar maak direct een afspraak met diegene die jou onder controle heeft, of dat nu een verloskundige is of de huisarts maar ga daar heen.
Veel succes.