Hoe groot moet een scheur in condoom zijn om toch zwanger te worden?

Iedereen heeft het maar over een scheur in condoom en kans op zwanger worden. Maar hoe groot moet die scheur/gaatje dan wel niet zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.8K
Amadea
10 jaar geleden
Alle jongedames hebben het maar over kansen op zwangerschap, terwijl ze vrijwel allemaal de anticonceptiepil blijken te slikken. Zonder deze nadere informatie is deze vraag niet te beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een heel klein gaatje maar. Maar in een condoom zitten zaaddodende middelen.
tinus1969
10 jaar geleden
1 spermpje is genoeg -dus één klein scheurtje ook.

Antwoorden (2)

Een naaldenprik is voldoende, het hoeft dus helemaal geen scheur te zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
Ik weet niet hoe jij condooms gebruikt maar naaldenprikken zouden er beter niet bij op moeten kunnen treden ... ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ha ha! Hoe ik dat gebruik is voor jou een vraag...
Leuke reactie, bedankt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt, ff aan toevoegen, 99,99999% van de condooms zijn gewoon velig!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook dat klopt, maar er kan altijd onbedoeld een scheurtje of gaatje ontstaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat bijvoorbeeld niet veel mensen weten is dat na een kwartiertje gebruik van het condoom er al microscopische scheurtjes kunnen ontstaan. Deze zijn al groot genoeg om zaadcellen door te laten; dan hebben we het nog niet over bijvoorbeeld virussen.
Het advies is dan ook om na een kwartier het condoom te vervangen.
Poet
10 jaar geleden
Iets later aantrekken zal in de meeste gevallen ook volstaan denk'k.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat doet niemand vervangen naar een kwatier
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat had ik niet gedacht, bijna 50 en dan nog leren over condoom gebruik :), bedankt flipjeboot, ik zal het doorgeven aan mijn kinderen, al denk ik niet dat ik ze daar blij mee maak! Poet, dat is ook een goeie, al moet je hier wel op tijd aan denken, ruim voor het zingen... jjjgroot, ach niet geschoten is altijd mis, advies mag je aannemen, of negeren.. Bedankt voor de zinvolle en leuke reacties, fijn begin van het weekend :)))
Menselijke zaadcellen hebben een kop van 0,005 bij 0,003 mm en een staart van 0,05 mm lang. Zo groot dus.
Als jij een gat of scheur kunt zien dan is dat al veel groter en dus zeker genoeg om een zwangerschap te kunnen krijgen.