Hoelang na de sex kun je nog een morning after pil slikken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel een goede naam voor die pil.
Wat zouden ze er mee bedoelen?
,,morning after pil ,, die vraag zoeken we op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LoL... je kan ook gewoon een condoom gebruiken, en lekker SOA vrij blijven, dan hoef je "dit soort" vragen niet te stellen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
poesjelief: dat geldt niet voor alle varianten.

Het beste antwoord

De morning-afterpil bevat een hormoon (levonorgestrel) dat het innestelen van een bevruchte eicel in de baarmoeder voorkomt. Hoe eerder je de morning-afterpil neemt hoe beter, uiterlijk binnen 72 uur na het onbeschermde vrijen

Je kunt van de morning-afterpil misselijk worden. Sommige vrouwen moeten overgeven of krijgen tijdelijk last van hoofdpijn of gespannen borsten. Deze bijwerkingen verdwijnen na twee dagen.

De morning-afterpil beschermt niet tegen seksueel overdraagbare aandoeningen (soa). Alleen het condoom beschermt tegen de meeste soa.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daaar heb je verschillende pillen voor: sommige Zijn voor als de sex 12 uur geleden is en sommige 24 uur en 72 uur.. Je hebt heel veel verschillende soorten.
Ga naar de apotheek ??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
binnen 3 dagen, maar verschilt denk ik per pil
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een etmaal aanhoudt zit je goed. 24 uur.

Volgende keer maatregelen nemen dat je niet een after pilletje hoeft te sklikken, is niet echt lekker voor je lijf...
Samen lol gehad maar jij draait er voor op...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn 2 soorten Morning-After-anticonceptiemiddelen.

De Morningafterpil ook wel Noodpil genoemd.
Deze moet je binnen 3x24 uur nadat je onbeschermde sex hebt gehad starten. De kans op een zwangerschap is dan nog 5 a 10 %.

Het Morning-After-Spiraaltje:
Deze moet binnen 5x24 uur nadat je sex hebt gehad worden geplaatst. Kans op zwangerschap: nihil.

Kijk voor meer info op onderstaande link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Norlevo, 3x 24 uur. Verkrijgbaar bij de drogist. Gebruik svp echt alleen bij nood. Ik heb hem heel stom een aantal x geslikt in een korte tijd en ik heb enorm last gehad van heftige doorbraakbloeding (overigens niet ernstig wel heel vervelend en pijnlijk).