Wat neem je mee naar het ziekenhuis als je moet bevallen?

Wat moet je dus meenemen voor moeder en toekomstig kindje?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze informatie krijg je toch allemaal van de vroedvrouw waar ze onder controle is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk is dit op te vragen via verschillende wegen, en ook alles is terug te vinden op internet. Maar waarom is deze site er dan?
Naar mijn idee omdat mensen het leuk vinden om antwoord te geven op vragen. Ik vindt het tenminste wel leuk om te antwoorden op vragen.

Het beste antwoord

Dit is een link als je poliklinisch bevalt...

http://www.kraamzorgzeeland.nl/site/nl/pagina/388/poliklinische-bevalling

En misschien nog wat persoonlijke dingen...succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Eerlijk knip en plakwerk van onderstaande bron:

Voor moeder:
1 ochtendjas,
1 pyjama of nachthemd
t-shirts zodat je je overdag kunt verkleden,
een vestje
sokken en 1 paar slippers,
1 voedings-bh
een plastic tas voor vuil wasgoed,
je huidverzorgingsproducten,
je toilettas
eventueel een boek,
eventueel muziek, zoals bijvoorbeeld een MP3-speler
je adressenboek
een fototoestel
mobiele telefoon
identiteitsbewijs
verzekeringsbewijs voor ziektekosten
zwangerschapsgegevens van de verloskundige
ponskaartje van het ziekenhuis (als je die hebt)

Voor de baby:
6 rompertjes of luierpakjes
6 truitjes of t-shirts
4 paar sokken of slofjes
3 pyjama’s
3 vestjes
3 broekjes
3 pakjes
badcape
spuugdoekjes

Zeker als je poliklinisch bevalt, heb je hier veel te veel aan, maar mocht je wat langer moeten blijven, dan is het handig om dit allemaal bij je te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben bang dat het eerlijke knip en plakwerk je op het verkeerde been heeft gezet. Of je hebt niet op een goede site gekeken. De aantallen kleding die je noemt zijn zo ongeveer de totale babyuitzet die je aan moet schaffen voor de 1e maand.... ;)
Ter geruststelling: Voor moeder klopt ie precies!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maxi cosi lijkt me ook handig als je met de baby in de auto weer naar huis wil :)
Vergeet ook niet wat je in huis moet hebben als je met je kindje thuiskomt!
Luiers en voor de zekerheid1 pak melkpoeder/babyvoeding.
Mijn eigen dochter had hier niet aan gedacht tot ze op zondagochtend thuiskwam....