Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als je de prikpil gebruikt en je slikt een paar dagen de pil, werktie dan sneller uit?

Toegevoegd na 10 minuten:
mijn prikpil is sinds 12 augustus j.l uitgewerkt. maar ik heb nog geen eisprong en ik hoorde dat dat werkte om sneller een eisprong te krijgen.
graag serieus antwoord want ik voor mij heel belangrijk

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
907

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik vrees dat het verhaal niet klopt dat je sneller een eisprong krijgt door hormonen tot je te nemen (van de gewone pil).

Na de prikpil (en gewone pil) moet je lichaam wennen om weer zelf hormonen aan te maken die een eisprong tot stand brengen (op natuurlijke manier). De hormonen van de (prik)pil zijn namelijk binnen 14 dagen je lichaam uit. Echter kan het best 2 maanden tot een half jaar duren (vaak een beetje afhankelijk van de duur dat je de pil tot je genomen hebt) tot je lichaam zelf weer de juiste hormonen aanmaakt.

Soms is het dus gelijk, gemiddeld duurt het een maandje maar het kan dus veel langer duren.

Maak je vooral niet ongerust. Dit is heel normaal. Maar ga hiervoor niet meer de gewone pil slikken!

Veel succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De prikpil werkt zeker nog twee weken door en eer je je menstruatie krijgt kan hier ook een lange tijd overheen gaan,soms vaak een half jaar eer je weer je menstruatie krijgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou best kunnen,maar dit kun je beter met je huisarts overleggen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding