Kan ik zwanger zijn na een week te vroege bloeding?

Ik heb 1 week voordat ik ongesteld moest worden 1 dag heel veel en helder bloed verloren zonder krampen Heel anders dan normaal. Een week later begon elke ochtend misselijk, zelfs een dag lang overgeven en ben ontzettend moe
Even voor de duidelijkheid Ik heb onveilige sex gehad rond mijn eisprong. Kan het zijn dat ik toch zwanger ben ondanks die(rare) bloeding?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb 's nachts ook zulke verzuurde benen dat ik wakker wordt van de pijn Afgelopen nacht was dit gelukkig niet meer Misschien toch de griep? Of toch morgen maar testen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou testen hoor, het zou goed kunnen, en als het zo is, heb je lang genoeg gewacht om een test betrouwbaar te laten zijn. Zeker ook omdat ochtendmisselijkheid (o.a.) veroorzaakt wordt door hoge niveaus van precies het hormoon (hCG) waar een test op reageert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor je reactie! Als ik morgen nog misselijk ben ga ik testen Als ie negatief is dan is het een griep! Die bloeding is nu bijna 2 weken geleden dus die test zou betrouwbaar moeten zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor je reactie! Als ik morgen nog misselijk ben ga ik testen Als ie negatief is dan is het een griep! Die bloeding is nu bijna 2 weken geleden dus die test zou betrouwbaar moeten zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk dat lijkt me toch duidelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij weet wanneer je eisprong is dan weet je ook dat je geen onveilige sex moet hebben dus ( een beetje dom )ik denk wel degelijk dat he zwanger kan zijn .

Het beste antwoord

Ja, dat kan zeker!

Die rare bloeding van één dag kan een innestelingsbloeding geweest zijn. Soms raakt het vruchtje een adertje terwijl het zich innestelt in de baarmoederwand, dat geeft een bloeding.

Ik begrijp dat je nu voorbij de tijd bent dat je normaal ongesteld had moeten worden? Dan is nu een goed moment voor een zwangerschapstest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ja, als je misselijk en moe enso bent, dat ben je ook vaak de eerste dagen als je zwanger bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou heel goed kunnen. Die even een zwangerschapstest zou ik zeggen.

Zo niet, ga even langs de huisarts..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan, want het kan een innestelingsbloeding zijn geweest. Die is niet zo hevig, dus 1 dag doet daar heel sterk aan denken.

Voor alle zekerheid zou ik NA de dag dat je ongesteld had moeten worden een test (laten) doen, maar de kans dat je zwanger bent lijkt me inderdaad vrij groot.

Natuurlijk bestaat er een kans dat je door de angst (of juist sterke wens) voor zwangerschap bepaalde verschijnselen vertoont die daar sterk mee geassocieerd worden, de misselijkheid en de vermoeidheid. Daardoor geven die an sich geen garantie, dus moet je die test zeker even doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je uitleg
Ik ben totaal niet obsessief bezig met zwanger raken dus het is geen Schijnzwangerschap Ik dacht dat het griep was omdat ik wel een bloeding had gehad Vandaar mijn twijfel, vandaar mijn vraag!
Als het morgen niet beter gaat toch maar testen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft ook niet obsessief bezig te zijn hoor ; simpel de gedachte alleen al dat je zwanger kunt zijn (positief of negatief) kan een lichamelijke reactie uitlokken. Dat hoeft helemaal geen diepe angst of grote obsessie te zijn.
Dat is het placebo-effect, waarvan we niet weten hoe het precies werkt, maar wel DAT het werkt.
Het is dan ook beslist niet een schijnzwangerschap (die gaat veel en veel verder). Bovendien kun je ook zomaar eens misselijk en moe zijn (inderdaad, griepje ?), en die door een dergelijk voorval associeren met een mogelijke zwangerschap. Punt is dat de tekenen zelf geen garantie zijn dat je zwanger bent. Ik hoop dat je de uitslag krijgt die je graag wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel!