Na zwangerschap blijvend grotere en bredere voeten?

Tijdens de laatste maanden van mijn zwangerschap had ik enorme opgezette voeten door vocht. Na mijn bevalling, nu ruim 8 maanden geleden, had ik nog altijd brede voeten en ruim een maar groter dan mijn eigenlijke schoenmaat. Er werd mij verteld dat dat wel weer bij zal trekken maar aangezien ik alweer 8 maanden verder ben en al mijn schoenen nog steeds voor geen meter meer passen ga ik me toch een beetje zorgen maken. Ik ben een enorme schoenengek en heb aardig wat exemplaren staan. Kan ik die nu allemaal wegdoen of komt er een dag dat mijn voeten weer hun pre-zwangerschap formaat zullen hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Ik heb wel eens gehoord dat je door een zwangerschap een paar maten grotere voeten kunt krijgen, ik heb het zelf ook gehad (-;

Toegevoegd na 1 minuut:
even wat opgezocht, zie bron
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, ik ben bang dat er wel iets van waarheid in zit.

Voordat ik zwanger was had ik maar 36/37 van schoenen en een hele kast vol exemplaren in allerlei kleuren en met soms hele hoge hakken.

Ik heb nog steeds hele smalle voeten, maar het lijkt echt wel of ze een maat groter zijn geworden.
Ik heb onlangs een tas vol schoenen naar de Emmaus gebracht. Maar van sommige paren kan ik niet goed scheiden....:-)

Ik kan je adviseren om heel vaak met je voeten omhoog te gaan zitten en om wisselbaden te nemen om de conditie van je voeten zo goed mogelijk te houden.
En dan er maar het beste van hopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Ik had er helemaal geen last van maar mijn zus kon niet meer in haar bergschoenen daarna.

Maar gooi die oude schoenen niet te snel weg, ik geloof dat het bij haar (na heel lange tijd) toch weer min of meer is weggetrokken