Als de vrouw voor de éérste keer in haar leven de pil neemt, wanneer is ze dan beschermd tegen zwangerschap? Vlak nadat ze haar 1ste pil nam? Of later

Als de vrouw voor de éérste keer in haar leven de pil gaat nemen, vanaf wanneer is ze dan beschermd tegen zwangerschap?

Is ze beschermd nadat ze 1x een pil genomen heeft, of moet er een bepaalde tijd tussen zitten? Indien ja, hoe lang?

+ Voor hoeveel % bied "De Pil" bescherming tegen zwangerschap?

Als men de condoom + de pil gebruikt, is het dan 100% veilig tegen zwangerschap? Maar echt, voor de VOLLE 100%

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik begrijp de eerdere antwoorden niet. Als je met de pil begint zoals wordt aangeraden in de bijsluiter, dus op de eerste dag van de menstruatie, dan ben je direct beschermd tegen zwangerschap. Alleen als je op een ander moment begint is dat niet zo.

Wat betreft de betrouwbaarheid: in theorie worden van de 1000 vrouwen die de pil een jaar gebruiken er 5 zwanger. In de praktijk ligt dit tussen de 2 en 100. Dat enorme verschil komt doordat de pil niet altijd correct wordt gebruikt, sommige vrouwen vergeten hem op tijd in te nemen of verzuimen een tweede vorm van anticonceptie te gebruiken als de pil (bijvoorbeeld door overgeven of gebruik van antibiotica) tijdelijk minder betrouwbaar is.

De pil plus condoom gebruiken is heel slim, het maakt de kans op zwangerschap heel erg klein. Maar voor de volle 100% bescherming bestaat er maar één methode: geen seks hebben. En dan ook écht geen seks hebben: in de praktijk kunnen mensen die deze methode gebruiken het vaak toch niet laten, wat resulteert in meer dan 10% zwangeren per jaar onder zogenaamde geheelonthouders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De pil biedt pas bescherming na 1 maand innemen. Het veiligst is met pil én condoom. De pil biedt voor 99,9 % bescherming. Als condoom intact blijft en de pil is lang genoeg al geslikt biedt dit 100 % bescherming.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hoewel niemand je daarvoor een garantie zal uitschrijven, maar je kunt er wel van uitgaan, dat de bescherming zeer goed zal zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geadviseerd wordt, eerst een complete cyclus de pil te gebruiken, alvorens er vanuit te gaan dat je veilig seks kunt hebben (althans om niet zwanger te worden).
Geen enkel voorbehoedsmiddel is voor de VOLLE 100% veilig en gegarandeerd.
13 jaar geleden
als het goed is heb je een bijsluiter der bij gekregen en daar staat het ook allemaal in.

maar toen ik voor het eerst de pil innam toen zei de dokter dat het beste was om eerste 3 maand nog geen sex zonder condoom te hebben.

en de pil is 99.9% veilig :)