Als je zwanger bent, wordt je niet meer ongesteld. Er kan nog wel wat licht bloedverlies zijn in de eerste weken (zgn "innestelingsbloeding") maar dat is zeker geen gewone menstruatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
na aanleiding van je eerdere vraag, of je zwanger kunt zijn, en jij deze vraag nu stelt, hoop je dat je ongesteld word.
Als je een normale cyclus hebt, dan ben je dus niet zwanger.
Door je zenuwen, kan dit wel ineens afwijken.
Als je echt twijfelt, je kan altijd bij je huisarts terecht, om duidelijkheid te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn zeldzame gevallen waarin pseudomenstruatie de hele zwangerschap terugkomt. Acht à negen keer dus.

Maar zoals ik al zei: dat is erg zeldzaam. Over het algemeen is het wegblijven van de menstruatie het eerste duidelijke signaal van een zwangerschap.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je bang bent dat je zwanger bent, en je wordt ongesteld, kun je er al redelijk van uitgaan dat je *niet* zwanger bent. Twijfel je dan toch nog, haal dan een zwangerschapstest. Dat hoeft niet duur te zijn, bij het Kruidvat heb je een pakje van twee testen voor 5 euro.

Is die test negatief, én je bent gewoon ongesteld geworden, dan kun je er wel zeker van zijn: je bent dan *niet* zwanger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijdens je zwangerschap hoor je niet ongesteld te zijn, want dan gaat het embrio er met het bloed mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk is dat zo simplistisch dat het ook onwaar is. http://www.verloskundigen.org/html/sub2/bloedverlies.htm
Als je niet doorhebt dat je zwanger bent en je slikt gewoon de pil door, dan kan je nog een tijdje bloedingen hebben. Dat lijkt dan ook op ongesteld zijn maar het is het niet.
Bloedverlies aan het begin van de zwangerschap komt vaker voor. Een kennis van mij beweerde altijd dat ze gewoon ongesteld bleef worden en daarom niet doorhad dat ze al maanden zwanger was. Ze heeft 4 kinderen e het kwam bij elke zwangerschap voor. Ik denk dat dat heel zeldzaam is, of misschien verkeerd ingeschat.
Ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap geeft bloedverlies, wat verward kan worden met ongesteld worden. Een zwakke baarmoederhals of poliepen, kunnen ook bloedverlies veroorzaken. Al dit soort dingen kunnen worden aangezien als ongesteldheid, maar zijn het niet. Bloedverlies tijdens de zwangerschap kan dus lijken op ongesteld zijn, maar een andere oorzaak hebben.