Kan mijn vriendin zwanger geraken?

Ik heb sex gehad met mijn vriendin, maar ik was bezig en mijn condoom is er afgegaan. Ik ben niet klaargekomen in haar maar wel een beetje op haar, zij heeft daarna de pil genomen en is naar toilet gegaan en heeft gezegd dat ze heeft gepist en geen sperma kwam. Dus is er nog kans dat mijn vriendin zwanger geraakt?

Toegevoegd na 11 minuten:
Ze heeft haar regels vorige week gekregen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je denkt dat plassen helpt tegen een zwangerschap dan vind ik het knap dat het je gelukt is om sex te hebben, verkeerde gat enzo. Maar even serieus, google eens op menselijk lichaam, zwanger worden en anticonceptie. Daarmee krijg je niet alleen het antwoord op je vraag, je leert ook wat er bij je vriendin in en aan d'r lijf zit, daar heb je nog veel lol van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje jammer van je eerste paar zinnen mormel. Deze jongen stelt een serieuze vraag en heeft reden tot zorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het wel goed dat ie zo bezorgd is om haar ;) Normaal stellen meisjes zulke vragen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch is het belangrijke informatie: sperma kun je er niet uit plassen.
ItisILeClerc
13 jaar geleden
Tijdens seks moet je ook niet bezig zijn met andere dingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Strafregels?

Het beste antwoord

Als ze de pil iedere dag rond dezelfde tijd slikt, is de kans extreem klein dat ze zwanger is. Daar beschermt de pil haar immers tegen. Maar één pil innemen na seks werkt niet tegen zwangerschap, tenzij het de noodpil (morning afterpil) was.

In het algemeen geldt: iedere keer dat een penis een vagina in gaat zonder goede anticonceptie (pil, condoom, liefst allebei) is er kans dat de vrouw zwanger raakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze is niet zwanger. hoef ;D

Andere antwoorden (6)

Ja die kans is er. Er kan ook voorvocht met zaadcellen in haar gekomen zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1. In het plasgaatje zal waarschijnlijk geen sperma zitten (of je moet wel heel zot gedaan hebben).
2. Bereken even of ze momenteel aan het ovuleren is, als dit niet het geval is, is de kans al heel klein.
3. Als ze de pil neemt is de kans dat ze zwanger raakt enorm klein.
4. Misschien voor de volgende keer je "condoommaat" nemen, en een kleiner maatje kopen, want normaal schuiven ze er niet zomaar af

Toegevoegd na 59 seconden:
Maar inderdaad, ook in voorvocht kan sperma zitten, dus als je niet zeker bent, ff morning after pil halen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel, uiteindelijk is er maar 1 zaadje nodig om het eitje te bevruchten. Omdat je (eventuele) voorvocht meer dan 1 zaadje bevat, bestaat er dus ook een kans op bevruchting. Natuurlijk moeten de omstandigheden wel ideaal zijn zoals de vruchtbaarheidsperiode bijvoorbeeld, maar die kan ook al eens grillig zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, er kan inderdaad voorvocht zijn vrijgekomen en daar zitten ook zaadcellen in. De zaadcellen zijn te klein om met het blote oog te zien en een paar drupjes voorvocht kunnen ook onopgemerkt blijven, hoe goed je ook probeert te ontdekken of er 'wat zit'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als zij geen voorvocht en sperma binnen heeft gekregen dan kan ze niet zwanger zijn , let wel als zij heeft geplast is niet alle sperma eruit naar wat zij beweerd. Mocht je twijfelen doe. Een test als ze over tijd is dan weet je het zeker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je schrijft dat ze de pil neemt.
Dan is de kans heel klein dat ze zwanger zou zijn.
Voorvocht of niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mits ze die trouw slikt natuurlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Correctie: de vraagsteller schrijft dat ze "daarna de pil heeft genomen". Als ze na deze onbeschermde sex de eerste pil van een reeks nam, hangt het zwangerschaps-risico af van in welk moment van de menstruatie-cyclus het meisje zit. Laat duidelijk zijn dat bij afglijden van het condoom (ook na plassen) er onbeschermde sex was omwille van mogelijk zaad in het voorvocht.
Trouwens: afzonderlijke spermacellen zijn te klein om met het blote op te merken.