is mijn vriendin zwanger?

mijn vriendin en ik zijn nog jong en willen geen kind, tja we zijn dom geweest en hebben geen anticonceptie gebruikt. *we hebben het gister gedaan, maar vanmorgen heeft ze een AMP geslikt maar ze voelt zich sinds gister heel slecht, ze heeft gevoelige borsten en voelt zich heel erg moe. wat zou ik eraan kunnen doen en wanneer kan ze testen of ze zwanger is; uitleg nodig svp

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Wat een gedoe, hè? Lees altijd de bijsluiter heel goed:

Zeer vaak (> 10%): misselijkheid (20–25%), pijn in de onderbuik, hoofdpijn, vermoeidheid, uitstel menstruatie (met > 7 dagen), zware menstruatie en duizeligheid. Gevoelige borsten, 'spotting' en onregelmatig vloeien is bij 3–30% gemeld en kan tot de volgende (evt. verlate) menstruatiecyclus voortduren. Vaak (1-10%): braken, diarree. Overgevoeligheidsreacties van de huid zijn gemeld.

Als ze binnen drie uur na inname van die tablet gebraakt heeft, moet ze er zo snel mogelijk nog een nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Bij een zwangerschap treden de eerste verschijnselen pas na een paar weken op. Als ze zich nu niet lekker voelt, is dat iets anders. Of ze is er erg mee bezig en beeldt het zich in (klinkt onvriendelijk maar zo bedoel ik het niet).
Ik dacht dat de AMP een stevig 'medicijn' was, waar je niet lekker van kunt zijn.
Testen op zwangerschap kun je als je een paar dagen over tijd bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op deze vraag had je al antwoord gehad: ze kan een zwangerschapstest doen vlak nadat ze normaal gesproken ongesteld had moeten worden.
Van de morningafterpil kun je beroerd worden, lees de bijsluiter.
En koop condooms.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan echt niet naar 1 dag al dingen voelen of iets van dat! en als ze zwanger is zou ze wel een abortus kunnen doen alsjullie echt geen kinderen willen. maar naar een paar weken kun je pas echt de zwangerschapstest doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop een predictortest bij de drogist, dan weet je heel snel of ze zwanger is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet dus: ze hebben gísteren seks gehad.
de morning after pil is redelijk betrouwbaar. als je hem binnen 24 uur neemt, is hij 95% betrouwbaar. neem je 'm binnen 48 uur in, dan is hij nog in 85% van de gevallen afdoende. Neem je de morning-after pil tussen 48 en 72 uur na de onbeschermde seks in, dan is hij nog voor 58% betrouwbaar. De betrouwbaarheid neemt dus snel af!

en zoals hierboven al gezegd werd, deze symptomen kunnen heel erg goed komen van de morning after pil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan niet in 1 dag de symptomen hebben van zanger schap daar zou dus echt stress door het ''ongelukje'' mee spelen.
van een vriendin van mij wee ik dat je heel erg ziek word van een Morning after pil.
Je moet wel nagaan dat het flinke rotzooi is wat ze heeft geslikt om het te voorkomen of af te breken.
mijn vriendin was 2 dagen flink ziek ervan en zij heeft dit 3 keer meegemaakt dus maak je geen zorgen het komt door dat pilletje plus de stress dat er flink wat mis is gegaan omdat jullie geen anticonceptie hebben gebruikt.
Ik raad aan om voortaan gewoon een condoom te gebruiken want om een paar keer zulke pillen te moeten gaan slikken is echt niet geweldig gezond voor je eigen lichaam natuurlijk en als je geen kinderen wilt kan je het beter voorkomen dan genezen succes aan je vriendin met uitzieken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het antwoord dat ik gister heb gegeven, en anderen misschien ook, is gezegd dat je je beroerd voelt na een morningafterpil. Over een dag of twee is het over.

Ze zal echt niet zwanger blijken.