ik had een hele goeie vriend waar ik een hele wilde nacht mee heb gehad en ondanks ik de pil slik ben ik toch zwanger en de vader wil er nix mee doen

en heb nu een dubbel gevoel als ik me kind hou ben ik volledig me vriendschap kwijt en als ik abortus pleeg zelfs dan zal de vriendschap nooit meer het zelfde worden.
wat zal ik doen ?????????

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat was echt een hele goeie vriend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een heel goede egoïstische vriend,die geen verantwoordelijkheid wil en kan nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo egoistisch? Hij ging er toch, net als zij vanuit, dat haar pil gewoon zou werken? Ze gingen niet met elkaar naar bed om kindjes te maken denk ik. Het is voor de vragenstelster wel belangrijk zich af te vragen, wat voor toekomst je het kind geeft, als de vader het al niet wil. Als hij er niks mee wil doen, zoals je zegt, wil hij waarschijnlijk ook geen vader worden. De vriendschap zal zowiezo nooit meer hetzelfde zijn, julie hebben een wilde nacht beleefd. Ik weet niet hoe oud je bent, en hoe je (financiele) huidige situatie is. Bedenk wel goed, dat je een kind hebt voor de rest van je leven als je het besluit te houden, en je leven dus ook nooit meer hetzelfde zal zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan bijna nooit 100% zekers zijn.Zeker niet bij wilde vrijpartijen,dat zal die vriend ook wel geweten hebben.
Blijkbaar bezit hij geen ziertje oprechte onzelfzuchtige liefde,niet voor zijn vriendin,en zekers niet voor zijn kind.
Vele moeders bewijzen dat ze het alleen aan kunnen een kind op de wereld te plaatsen,en ja zonder daarbij nog eens voor een zelfzuchtige man te moeten zorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig. Ik kan me wel voorstellen dat hij zich wild schrikt, trouwens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vriend die niet zijn deel van de verantwoording wil nemen voor gezamenlijke acties, is geen vriend. Laat die zogenaamde vriend en beslis zelf wat je met het kind wilt doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige mensen willen geen kinderen krijgen en daar hebben die mensen óók recht op . Zelfs na een paar avonden "wilde seks".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk heeft meneer het recht geen kinderen te willen. Maar dan moet meneer nog wel beseffen dat kinderen krijgen wel een risico is van sex hebben. Je kunt niet sex hebben en het risico en de verantwoordelijkheid voor het dragen daarvan volledig bij de ander neerleggen.

Antwoorden (6)

Kies voor jezelf en denk er goed over na wat je zelf wilt. De vriendschap zou hoe dan ook nooit meer hetzelfde worden en als de vader hier niet serieus met je over praten en nadenken is hij het sowieso niet waard om er überhaupt nog aandacht in te steken.
Dat klinkt misschien hard maar het is ook niet zomaar iets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zult moeten kiezen. Als jij vindt dat jouw kind geboren moet worden, dat je de consequenties van je gedrag kunt aanvaarden en dat je genoeg liefde in je hart hebt om voor het kind te zorgen: ga er voor. Kies en ga er voor de volle 100% achter staan.

Vertel jezelf nu vast dat je van die keuze nooit spijt gaat krijgen, ook al wordt het moeilijk, want daar heeft je kind niks aan. Laat je keuze niet afhangen van wat je (toekomstige ex?-)goede vriend wil.

Bedenk wel van te voren wat je van hem verwacht: vind je dat hij zijn verantwoordelijkheden ook moet nemen of zou je er ook mee kunnen leven als hij niks met zijn kind te maken zou willen hebben? Natuurlijk heeft hij ook zijn verantwoordelijkheden, maar het gaat nu vooral om wat jij wil. Zijn mening is bijzaak. Er bestaat trouwens wel een kansje dat hij bijdraait, maar ga daar niet op zitten hopen of wachten.

Als je er voor kiest om het kind niet te houden, zul je daar ook volledig achter moeten gaan staan. Je hebt al bedacht dat je vriendschap nooit meer het zelfde zal worden. Probeer het idee dat hij je ergens toe dwingt, los te laten. Jij bent degene die de keuze moet maken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik lees net dat je 35 bent. Heb je al kinderen? Wil je graag kinderen? Dit is je kans! Heb je hem er niet stiekem een beetje ingeluisd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een dilemma...
Zo ineens je hele wereld op z'n kop. Want het wordt nooit meer hoe het was, welke beslissing je ook neemt.

Je beslissing hangt helemaal van JOU af. Heb je vanaf nu voor altijd ruimte in je leven voor een kleintje? Kun je het aan, wil je het, wil je van (de genen van) deze vader een kind?

Pa wil niks, dus dat is geen vriendschap, en nul verantwoordelijkheid. Was gewoon een wilde nacht en zoek het maar uit. En daar zit je dan...

Je HELE leven wordt anders met een kind. Realiseer je dat. Altijd verantwoording, voor altijd mama.
Als je niet 10000% achter dat idee staat, moet je dat je kind niet aandoen.

Ik wens je sterkte bij het maken van deze moeilijke beslissing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens op je laatste alinea na. Waarom moet je er volledig achter staan? Het is wel een leven dat je beindigd. Mijn mening als je er niet 10000% achter staat geen abortus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is prima dat jij dat zo vindt hoor Natazz.
Maar ik niet.
Kind heeft hier niet om gevraagd. Als je van jezelf weet dat je het niet aankunt, geen mogelijkheden hebt, het kind niets te bieden hebt, het kind niet welkom is...
dan zadel je een kind op met een levenlang negatief gevoel als je het wel laat komen (die er dus niet om heeft gevraagd. ) en reken maar dat en kind zoiets aanvoelt. Als je niet met twee armen heel wijd open staat als welkom voor je baby, dan maatregelen nemen.
Ik denk dat de vriendschap uberhaubt nooit hetzelfde meer zal zijn. Als jij het houdt is hij boos en wanneer jij het weg laat halen neem je het hem kwalijk.

maar waarom vraag je een advies aan GV? Lijkt dat je twijfels en bij twijfel NOOIT doen.

En bij een goede vriendschap steun je elkaar bij alles. Voor en tegenspoed dus hij had de voor spoed en laat het bij tegenspoed af weten.

Betrek alleen je eigen gevoel bij jouw keuze. Laat hem erbuiten. een abortus schijnt een behoorlijke impact op iemand te kunnen hebben. Je kunt hier enorme spijt van krijgen en dan gaat je vriendschap alsnog verloren en dan heb je niets meer. maar zet zelf dingen op een rij. Kan je het jezlf veroorloven. Heb je de middelen? Kan je het aan? Denk daar over na.

Het zal niet eenvoudig zijn en zeker niet onder invloed van hormonen. Maar heb wel vrede met je keus en nogmaals twijfel je NIET DOEN!

Toegevoegd na 4 minuten:
Vind het wel frapant dat je nu al in verleden tijd praat. Ik HAD een vriend. Lijkt of je je keuze al gemaakt hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb nu nog wel een vriend maar welke beslissing ook neem is niet leuk ofterwijl gewoon k *t ,ik zal er in ieder geval heel goed over na denken wat ik doe.ik kan al me liefde wel aan het wezentje kwijt en er voor verzorgen komt ook helemaal goed scheelt ik heb gelukkig ook 2 lieve ouders een nog een hele goeie vriendin
Ik vind het nogal raar dat je je afvraagt of je een abortus moet nemen om nog iets van je vriendschap te redden. De vraag zou moeten zijn wil ik dit ongeplande kind of wil ik het niet. En willen is niet genoeg want dan is de volgende vraag of je het kind een toekomst kunt geven. Je moet alle aspecten overdenken: kan je het financieel aan; kan je het psychisch aan; wat als jij een ongehuwde moeder blijft; waar breng je je kind onder als jij moet werken. Als je voor het kind kiest zal dit de rest van je leven grotendeels bepalen dus denk er goed over na voor je een besluit neemt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sluit hem uit bij je keuze voor het houden of verwijderen van je baby.
die relatie zal toch niet meer zijn wat het was ongeacht wat je kiest.
kijk wat je zelf wilt met een abortus zal je de rest van je leven mee moeten leren leven. Maar het houden van een kind zal je leven ook voorgoed veranderen en maakt je leven zeker niet makkelijker.
Ikzelf ben het resultaat van net zo'n "ongelukje" en mijn moeder stond destijds ook voor het dilemma om mij te houden en alleen op te voeden. of abortus te plegen.
Ik ben haar nog steeds dankbaar voor de keuze die zij toen gemaakt heeft.

veel sterkte met jou keuze! (een gelukkig ongelukje)

neem eens een kijkje op het volgende fora het kan helpen met je keuze