Ja dat kan, en het is niet eens ongewoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja het kan kijk eens op de onderstaande site daar staat meer info
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het kan. Het is wel iets lastiger en iemand zal even moeten helpen met aanleggen en in de buurt blijven voor het geval een zich verslikt of zo of eerder klaar is dan de ander, maar het kan best.
Juist ook wel makkelijk. Als ze tegelijk honger hebben, is het vervelend om de eerste ontspannen te voeden terwijl de tweede ligt te huilen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Er wordt moedermelk aangemaakt naar de behoefte, dus een baby kan heel goed voldoende melk krijgen uit één borst.
Moeders met één baby voeden doorgaans uit beide borsten om niet 'scheef te gaan lopen'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, dat kan heel goed. Ik heb het bij mijn tweelingzoons (nu 14 jaar) maanden lang gedaan. In het begin is het even lastig maar je wordt er al snel behendig in. Het is natuurlijk lang niet zo knus als één kindje tegelijk voeden maar het scheelt echt heel veel tijd. Bij 6 voedingen per dag al gauw tussen de 2 en 3 uur per dag. Tijd die je goed kunt gebruiken, zeker als je zoals ik destijds, al een zoontje van anderhalf had rondlopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yup! Het is zelfs aan te raden!
Wanneer je borstvoeding geeft, wordt je andere borst mee gestimuleerd en begint de melktoevoer. Een baby aan die andere kant is dus veel handiger ipv een opvangbakje of borstcompres ;)