hoe ga ik hier mee om ?

Mijn zus belde gisteren dat ze in verwachting is (super super leuk natuurlijk) we zijn beide samen in verwachting geweest en ik van 2 meisjes die levenloos ter wereld zijn gekomen en zij gelukkig van een gezonde zoon.
Ik heb het op dit moment alleen best moeilijk met het feit dat er natuurlijk een kans is dat het een meisje kan zijn.
Ik ben heel blij voor dr en ik had niet verwacht dat ik dit ook best lastig zou vinden en ik wil haar hier ook absoluut niet mee opzadelen maar hoe moet ik met deze gevoelens omgaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Voel wat je voelt: die gevoelens mogen er, naast je blijdschap voor je zus, óók zijn!
Je hebt het gisteren pas gehoord, dus je gevoelens zijn erg vers. Doorleef en doorvoel ze, stop ze voor jezelf niet weg. Ik kan me goed voorstellen, dat het je pijn doet vanbinnen. Je wordt geconfronteerd met een hele nare periode in je leven, en dat is hartstikke logisch. Bespreek het eventueel met je partner of met een goede vriendin.

Als je er over een poosje nog zo over denkt, dan kan je het er altijd ook nog met je zus over hebben.
Ik vind het echt hartstikke goed van je, dat je het er nu niet met haar over wilt hebben, dat siert je!!!
Sterkte meis!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zo te horen is jouw relatie met je zus prima. Dan begrijpt ze vast ook dat jij dit best heel moeilijk vindt, terwijl je tegelijk ook hartstikke blij voor haar bent. Dat lijkt me ook niet meer dan logisch en ik denk dat je daar eerlijk over moet zijn. Gewoon zoals je het hier ook opschrijft. Als je dat wegduwt, kan het tussen jullie in gaan staan, en dat wil je allebei niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een keer een miskraam gehad. Vlak daarna vertelde mijn zus mij, dat zij in verwachting was.

Ik had het hier heel erg moeilijk mee. Maar ook was ik blij voor haar. Ik moest huilen toen zij het mij vertelde. Van blijdschap (voor haar) maar ook vanwege verdriet om mijn verloren kindje.

Ik heb dit "gewoon" tegen mijn zus gezegd.
Ik heb gezegd dat ik erg blij voor haar was maar dat het mij ook wel pijn deed. En mijn zus begreep dit ten zeerste.

Waarschijnlijk begrijpt jouw zus het ook "gewoon".

Ze is immers al een moeder. Ze kent de grenzeloze liefde van een moeder. Ze kent de gevoelens die ontstaan tijdens een zwangerschap. En hoewel zij een gezonde zoon heeft, zij kent ook de angst om haar zoon te verliezen. Dus ook al heeft zij een zoon, zij kan zich inleven in jouw gevoelens.

Spreek het uit. Meer dan: ik ben heel erg blij voor je, maar ik vind het ook heel moeilijk.

Er komen nog steeds tijden aan dat het moeilijk voor je zal zijn. Maar bespreek het.

Succes!!!