als je vriend graag uitgaan, heeft dat iets te betekenen?

Kijk heb een relatie, maar hij heeft altijd nog behoefte om te stappen met een vriend van hem..
MAar smst wel altijd als hij thuis is, waarom doet hij dat?
En wat versta je onder als iemand erg graag uitgaat?

Is hij dan op een versiertoer of is het gewoon voor de gezelligheid.
Ik ben misschien een beetje jaloers?
Ik ben al een hele tijd niet op stap geweest omdat het er niet van komt met een stage van 40uur per week..
MAar toch knaagt het aan me, nu ga hij vanavond weeer en gisteren dus ook al, terwijl hij de vorige keer zei dat hij stappen wel minder leuk vindt..

Maar waarom ben ik jaloers, dat wil ik helemaal niet zijn...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
26K

Antwoorden (8)

In principe is het gezond voor hem en jullie relatie als hij de mogelijkheid houdt om uit te gaan. Je bent wellicht een beetje jalours en/of bang voor wat er kan gebeuren.

Voor jezself moet je bedenken of je echt denkt dat hij vreemd zou gaan. Als dat zo is, dan moet je echt met hem er over praten, en hoe het je laat voelen. En niet vijf minute voor hij uit gaat, maar op eenb dag dat hij zowieso niet over uiotgaan spreekt.
Aan de andere kant, als je weet dat je hem kan vertrouwen, dan is er niets om je zorgen over te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij vind het gewoon gezellig, een vorm van ontspanning. Wel lief dat hij netjes stuurt als hij weer thuis is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Mijn vriend ging ook vaak uit, een echte kroegtijger. Maar hij haalde niks raars uit, gewoon biertjes drinken en lol maken met zijn vrienden.
Ik ging af en toe mee, maar ik vond het leuker om thuis te blijven.
13 jaar geleden
Het is begrijpelijk dat je jaloers bent. Sommige mensen zijn gewoon wat 'wild' en feesten graag. Als ik een week niet ben uitgeweest heb ik ook heel erg veel zin om uit te gaan en ik heb een vriendin. Niet om te versieren te hoor. Puur voor de gezelligheid, weer leuk met vrienden :)

Toegevoegd na 22 seconden:
Een soort ontspanning ja :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo af en toe zonder je geliefde ergens heen dat moet kunnen lijkt me... Maar waarom ga je niet gewoon een keertje mee?

Weet je wanneer het pas problematisch wordt... Als jij een keer aangeeft mee te willen en hij doet moeilijk. Of hij zegt ronduit dat hij je liever niet mee heeft. Dat weet je gelijk dat hij op de versiertoer is of iets anders doet waar hij jou niet bij kan gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoeft niet. Misschien wil dat groepje vrienden gewoon als mannen onder elkaar zijn en vind hij het een beetje l*llig staan om dan met z'n vriendin aan te komen zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eens met zondag. Mijn man gaat een paar keer per jaar met vrienden uit zijn studietijd een heel weekend weg. Ik zou niet eens op het idee komen me daar tussen te wringen. Hij heeft het recht op een mannen-onder-elkaar-weekend, en dat weekend bestaat simpelweg niet als ik erbij ben. Andersom is hij ook niet welkom als ik een girls' night out hebt. En gelukkig komt hij ook niet op het idee zich dáár tussen te wringen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar dat is precies wat ik bedoel. Af en toe moet dat geen probleem zijn, zo'n mannenuitje, pas als het consequent gebeurt en ze nooit mee màg elk weekend, dan zou ik me wel zorgen gaan maken...
Ik denk dat jij te maken hebt met angst. Zoek eens uit waarom je je zo voelt vanaf wanneer waar is het begonnen.
Het allerbelangrijkste doet dit samen met je vriend.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is juist erg normaal dat je vriend graag stapt, wil hij jou niet mee? Ja dan is het logisch dat je er onrustig van word.
Praat er met hem over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, je bent een beetje jaloers.

Wat het betekent dat je vriend graag uitgaat met zijn vrienden, is dat hij normaal is. Wij zijn al zeven jaar getrouwd, en nog steeds gaan we wel eens zonder elkaar stappen met vrienden.

Gelukkig wel, want dat je een relatie hebt, betekent niet dat je je moet gedragen als een siamese tweeling. Je bent ieder nog steeds je eigen persoon, met - naast je gezamenlijke sociale leven - ook nog je eigen sociale leven.

Waarom je jaloers bent, dat weet je zelf het beste. Ben je echt bang dat hij op de versiertoer is? Of baal je gewoon omdat je zelf geen tijd hebt om uit te gaan, en ben je jaloers op hem omdat hij wel gezellig met vrienden op stap kan?

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh, trouwens, waarom hij sms't als hij thuis is: hij denkt dat het je misschien zou kunnen interesseren dat hij goed en veilig thuis is gekomen, en dat hij aan jou denkt. Ook dat is normaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle relaties in mijn omgeving waarbij de vrouw moe was en de man ging stappen met vrienden zijn inmiddels beëindigd omdat de man tijdens het stappen een leuke vriendin tegenkwam.
Een werkweek van 40 uur is voor de meeste mensen geen belemmering om in het weekend iets leuks te gaan doen. Doe ga mee of ga samen iets anders doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja,....jou vriend heeft gewoon nog de behoefte om iets samen met vrienden te ondernemen!..dat heeft niks met zijn relatie tot jou te maken,..het nare is dat jij deze gevoelens die jij hebt mischien als jaloezie ervaart?...praat hierover met jou vriend,..misschien kan hij jou geruststellen, maar geloof mij!..als iemand je wil beflikkeren hou je hem niet tegen hoor!..of hij nou wel of niet met vrienden uitgaat doet dan niks ter zake!...laat hem die vrijheid,anders raak je hem nog kwijt omdat je hem te strak houdt!...doe ook leuke dingen alleen of met vriendinnen!...dan hebben jullie als jullie samen zijn een heleboel te bepraten en dat bevordert jullie relatie met elkaar dan weer!
succes ermee