Waarom danstte mannen vroeger wel en nu bijna niet meer?

Vroeger was het raar als een man niet kon dansen en nu vinden ze het 'gay' als een man danst! Ik kan geen danspartner vinden...
Ikzelf vind het heel bijzonder als een man goed kan dansen en leiden. Een vrouw aan kunnen aanraken/vasthouden met respect en haar 'meenemen op een reis'

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Vroeger was op dansles gaan een manier om legale met de vrouw in contact te komen en de omgangsvormen te leren.!
Tegenwoordig is dit meer uit de losse pols, en dus gaat de man niet meer dansen want van nature vindt hij dat geschuifel maar niks.!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Tada waarom danstte mannen vroerger wel en nu bijna niet mier?
Het komt omdat dansen nu éénmaal een prof werk is geworden. En meeste mannen willen daar nu niet in gaan. Ten eerste moeten heel hard aan werken om een kunst dans aan te tonen. Daarvoor moeten ze een goede cursus volgen. En dat kost weer allemaal tijd, geld, geduld. etc etc.
Ten tweede meeste mannen vinden het saai.! Je moet het van houden.

Je zeg dat vroeger mensen raar vonden dat mannen niet konden dansen, en nu vinden mannen het raar als ze het dansen.

Chek deze video, niet iedereen wil zulke bewegingen maken hihi.!

http://www.youtube.com/watch?v=OoLXa_TvGvI
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De muziek was vroeger heel anders dan nu,veel rustiger en langzamer.De enigste uitgaansgelegenheid was zaterdagsavond..Dansavond in een Dorpshuis.Die paar dansen die er toen waren,kon iedereen wel en anders had je het ritme zo onder de knie.Tegenwoordig kun je het geen dansen meer noemen,het is meer springen en je in de raarste houdingen draaien.Veel jongere jongens schamen zich om op dansles te gaan,dan voelen ze zich een mietje...een watje,want het is niet stoer in hun ogen.Jammer hoor...het is zo'n leuk gezicht,als een jong stel met dansen sierlijk over een dansvloer zwiert...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij je vraag neem ik aan dat je doelt op stijldansen. Want als je een disco in loopt zie je hordes jonges die 'dansen' hoor.

Stijldansen is een onderdeel van een klassieke opvoeding. Als je nu rondkijkt, lijkt het hele idee van kinderen opvoeden enigsins overboord gegooid te zijn. Omdat mensen zowieso al met 2 banen kampen, is er weinig tijd over voor naschoolse begeleiding door de ouders. En daardoor komt een deel van de opvoeding onder druk te staan. Daarbij komt dat stijldansen door veel jongeren het ietwat ouderwets vinden. Net zoals we nu allemaal denken dat mensen die thuis frans praten een beetje vreemd zijn. En dat het idee van 'de kinderen praten niet aan tafel' of 'de achterkamer is alleen voor volwassenen' ideeen zijn die door de meeste mensen achterhaald zijn. Persoonlijk vind ik dit jammer, omdat een goede maatschapij staat of valt bij de normen en waarden die je uit je opvoeding mee krijgt.

Danslessen doen meer dan alleen pasjes aan leren. Bij een goede dansschool word je ook wat verteld over de relatie tussen man en vrouw, en door op jonge leeftijd op een dusdanige manier met meisjes om te gaan, krijgen jongens ook de kans om meer te leren van meisjes in de vorm van sociale omgangsvormen & cavalerie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het gros van de mannen vroeger ook niet graag dansten en nu ook niet.
Dat het raar is dat een man niet kon dansen, daar heb ik nog nooit van gehoord.

Dat een man homo is als hij goed kan dansen, komt vast en zeker door het de televisie.
Als er 100 mannen zijn die goed kunnen dansen en er zit 1 homo tussen dan komt alleen die homo in beeld en de 99 hetero's niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze durven niet meer, schijterds dat ze zijn...

En lekker overgeven aan de beweging, ritme, kracht en hoger inzicht van een man, niets is lekkerder...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echte mannen dansen niet, ook niet gay's

Toegevoegd na 13 minuten:
Serieus: ik denk dat het ritmegevoel vn de mens sterk is afgenomen. En de muziek of onvoldoende of te ingewikkeld ritmisch is.

Ik heb gisteravond weer eens naar de film
Zatôichi van Takeshi Kitano gekeken. Die film eindigt in een volksdans, waar de vonken vanaf spetteren. Ik heb het ooit live gezien in Singapore, maar dan uitgevoerd door Chinezen.
De clou is in beide gevallen dat het trommelen zo opzwepend is, dat je vanzelf mee wil gaan doen.

Een statische foto kan het opzwepende ritme niet laten horen, maar wel de kleurrijkheid weergeven. Dit is opgenomen in de hal van mijn hotel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dansen nooit leuk gevonden, maar tot in de jaren zestig was dat zo'n beetje de enige manier waarop je intiem met een vrouw in contact kon komen. Gelukkig is dat veranderd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger waren de mannen hoffelijker en charmanter.
Dansen maakte onderdeel uit van die cultuur.
In deze tijd is alles platvloerser geworden en het moraal is duidelijk gezakt.
Vandaar dat het dansen nu is ingeruild voor zuipen en blowen.