hoe kan mijn zoon het best aan een vriendin komen?Is leuke vrolijke knul,zonder problemen.

Heeft geen echte vrienden doordat hij tot zijn 18de epileptische aanvallen had, nu na een operatie volledig
aanvalsvrij.Heeft nooit echte vriendschappen kunnen opbouwen hierdoor.
Wat nu?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens Loenie! Hij is nog zo jong... je weet nooit wat er nog gaat gebeuren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan mij ook in bovenstaande vinden, je hebt waarschijnlijk zoveel zorg gehad aan je zoon. Juist omdat hij een beetje een zorgenkind was. Nu is dat niet meer nodig en sta jij ook een beetje met legen handen. En wil je verder gaan met zorgen. Alleen is dat nu niet meer echt nodig. Begrijpt u een beetje wat ik bedoel? Het is echt niet vervelend bedoeld, maar misschien kunt u ook weer op zoek gaan naar iets wat u leuk vind om te doen/ weer een beetje een eigen leven krijgen. Dat maakt het loslaten voor u weer wat makkelijker. Overigens is uw reactie helemaal niet raar, heel veel mensen die veel zorg voor een ander hebben gehad hebben dit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zoon zal vanzelf een 'iemand' tegenkomen als hij hier klaar voor is. Als dit sneller gaat dan hij hier klaar voor is, dan zal het niet goed voor hem zijn en zijn gezondheid. Dwing hem niet, laat het leven gewoon zijn gang gaan. Er is geen goed of fout in het leven. En kleinkinderen zijn toch geen vereiste?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is niet voor jou bedoeld

Antwoorden (11)

lid worden van een club,advertentie plaatsen maar je kan zoiets niet afdwingen het moet je overkomen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij zou zich kunnen inschrijven op een relatiesite en aangeven dat hij een vriendin zoekt. Hij zou zijn interesses kunnen vermelden en een fotootje erbij plaatsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij moet gewoon de dingen doen die hij leuk vind. hobbies met anderen leveren uiteindelijk altijd wel vriendschappen op. En via eventuele sport verenigingen oid kotm hij dan ook wel een leuke meid tegen.

Hij moet er zelf wel klaar voor zijn. Als vader of moeder kan je je zoon niet echt aan een vriendin helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou best kunnen dat het opbouwen van vriendschappen nu vanzelf weer komt nu hij weer lekker in zijn vel zit. Anderen zullen nu ook niet meer afschrikken door zijn epilepsie wat het krijgen van vriendschappen weer makkelijker maakt. misschien moet je het nog even de tijd geven.

Is er een teamsport wat jouw zoon leuk vindt? Daar leer je veel mensen kennen. zit je zoon nog op school ook dat is een plek waar je andere mensen ontmoet en mogelijk een vriendschap mee kunt op bouwen. Heeft hij misschien neven/ nichtjes van zijn leeftijd? daar kan hij misschien een keertje mee uitgaan, mogelijk leert hij dan ook weer anderen mensen kennen. Een andere mogelijkheid is een contactgroep voor jongeren die epilepsie hebben gehad op hyves. Ik heb even een stukje geknipt en geplakt van de site:

Een jaar geleden is het op initiatief van verschillende mensen de jongerengroep Actief met Epilepsie opgericht. Dat is een jongerengroep die allemaal epilepsie hebben of hebben gehad. Ons doel is om leuke activiteiten en bijeenkomsten te organiseren.

Dit is de link:
http://actiefmetepilepsie.hyves.nl/
Er zijn nu 82 mensen lid van deze hyves
Het voordeel van hyves is dat het niet zo beladen is en je je gewoon kunt aanmelden. Je beslist dan zelf of je alleen berichtjes stuurt/ ontvangt of ook daadwerkelijk iets af gaat spreken.

Misschien kan jouw zoon zelf ook een hyves pagina Aanmaken en zo weer in contact komen met kinderen van de (lagere) school? Daar kunnen ook weer leuke vriendschappen uit ontstaan.

veel succes!

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik had niet gezien dat het om een vriendin ging. waarom niet eerst leuke vriendschappen ontwikkelen? persoonlijk denk ik dat dat nu belangrijker is. Dan komt dat meisje van zelf wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie tips! +
Er is een boek dat natural game heet. Dit boek leert je hoe je je moet gedragen in de buurt van meisjes, en hoe je jezelf aantrekkelijk maakt. (link)

Het kan ook helpen om bij een vereniging oid te gaan, dat biedt in ieder geval nieuwe kansen om mensen te ontmoeten. Wanneer je mensen beter leert kennen, kun je misschien ook met hun vrienden omgaan. Het beste is om op een vereniging te gaan met mensen die elkaar niet lang kennen. Dan word je namelijk niet direct als outsider gezien. Ook helpt het wanneer je op een vereniging samen iets voor elkaar moet krijgen (bijvoorbeeld winnen met een sport of een feestje met een club) dit zorgt voor verbroedering waardoor er vanzelf een band ontstaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alsjeblieft, ga je zoon niet 'helpen' om een vriendin te vinden. Hoe oud is hij? 19/20? Nog zooooo jong! Laat hem vrij om de dingen te doen die hij leuk vindt, dan krijgt hij vanzelf vrienden en dan komt die vriendin ook wel... als de tijd er rijp voor is... en anders niet, is ook geen ramp hoor. Het leven hangt of staat niet met het hebben van een partner, ook al wil onze huidige maatschappij ons anders doen geloven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lekker uitgaan en genieten dan heb je zo een vriendin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat mooi dat hij nu klachtenvrij is ! Als hij het zelf ook echt wil , dan zal hij onder de mensen moeten , dan zal het moeten lukken . Want onbekend maakt onbemind . Ik wens hem alle geluk .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom aan vrouwen gevraagd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als blijkt dat hij geen sociale vaardigheden heeft aangeleerd en daarom geen vriendschappen heeft kunnen opbouwen, dan zijn er zat sociale vaardigheidstrainingen die hij zou kunnen volgen.

Hij komt nu in een fase van meer zelfstandigheid. Geef hem die ruimte en kijk hoeveel vrijheid hij aankan. Over het algemeen zijn vaders hier beter in dan moeders...;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Enige manier is om hem onder de mensen te brengen.

eventueel een datingsite maar ik ga zelf toch voor de eerste