Help! Ik ben 16 jaar en ben 1 maand zwanger maar wil de kindje absoluut niet op dit leeftijd. Alles is perongelluk gebeurt. Hoe kan ik het oplossen?

Het moet wel prive gebeuren zonder dat mijn ouders er achter komen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je weet wel hoe je onveilig sex kan krijgen maar niet hoe je een zwangerschap kan beeindigen.
Veel te jong om kinderen te krijgen, maar oud genoeg om te vrijen, ik snap hier helemaal niks van.
Als je het doet doe het dan veilig! Zonde zonde zonde!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onthoud alsjeblieft voor de volgende keer dat je niet "per ongeluk" zwanger wordt!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Guys, effe dimmen. Je wéét helemaal niet hoe dit is gebeurd. Het is gemakkelijk om te oordelen, maar wat nou als zij wél één van die vrouwen is bij wie voorbehoedsmiddelen gefaald hebben? Er bestaat nog steeds geen voorbehoedsmiddel dat 100% zekerheid biedt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier ben ik helemaal mee eens! İk kan wel jong zijn kwa leeftijd maar heb het veilig gedaan. En niks geeft jou de zekerheid om niet zwanger te raken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Haasje ; vrijwel iedereen is op het moment dat hij/zij met sex begint nog te jong om kinderen te krijgen, en hoewel je er zelf bij bent, zit een ongeluk in een klein hoekje. Zelf ben ik redelijk tolerant, omdat de jeugd tegenwoordig bar en boos beroerd voorgelicht is. En dan zit een ongelukje eigenlijk in bijna alle hoeken en gaten.
Maar met eén ding ben ik het eens : ELKE sex, hoe beschermd ook, houdt een zeker risico op zwangerschap in. (Maar eerlijk is eerlijk, als ik nu zwanger zou worden, zou ik er ook niet over piekeren die uit te dragen).
(Nouja, uitdragen ; dat kán ik niet eens ;-) )

Antwoorden (9)

Is abortus een idee?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat houd dat precies in?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat zou ik het kind niet aan doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een bevrucht eitje is nog geen kind!
Ik vind het heel verstandig dat ze actie onderneemt.
Op je 16e ben je nog niet klaar voor een kind. Een vriendin van mij raakte zwanger op haar 15e en heeft het weg laten halen.
Dat was echt de juiste beslissing.
Vraagstelster heeft niks aan anti-abortusfanaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of abortus in zo'n vroeg stadium al als 'een kindje' gezien wordt is een gewetenskwestie. Het is aan ieder voor zich om te bepalen hoe hij/zij daarover denkt. Zowel de argumenten voor als tegen bevatten tot op bepaalde hoogte een kern van waarheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
laat hier de keus over of abortus slecht is of niet aan haar over, en ga er hier geen discussie over voeren!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals ik al zei: iedere mening kan goed onderbouwd worden. Zo staan verantwoordelijkheid nemen voor je daden en keuzevrijheid recht tegenover elkaar. Het kindje kan er ook niets aan doen, dus waarom zijn/haar leven ontnemen. Anderen zeggen duidelijk dat ze een bevruchte eicel nog geen kind vinden... Meningen zijn zo subjectief qua dat betreft dat er aan zo'n discussie geen eind komt. Maar een goede discussie... Kent geen winnaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat het inhoudt een abortus? http://www.youtube.com/watch?v=KMsCrtvkE-Q&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=LawqJgJsKiY&feature=related
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral dat laatste filmpje liegt er niet om.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'The silent scream'? Hoe bedoel je propaganda? Dit meisje is net een maand zwanger. Dan heb je het dus over een klompje cellen van ongeveer twee millimeter, zonder centraal zenuwstelsel. Laten we even wat perspectief houden, dat is géén baby. Dit meisje een filmpje voorschotelen waarmee je suggereert dat ze met een abortus een compleet gevormd baby'tje uit haar baarmoeder zou laten zuigen, dat liegt er wél om. Ik denk dat ze het al moeilijk genoeg gaat krijgen zónder propaganda te zien te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie trouwens dat het eerste filmpje ook halve waarheden en hele leugens niet schuwt. Zes en zeven weken? Tel er daar maar twee-drie bij op, ze waren zeker 'per ongeluk' vergeten vanaf wanneer een zwangerschap geteld wordt. Op sites voor zwangere vrouwen vind ik nota bene exact dezelfde foto als hier wordt gebruikt als eerste 'close-up' van de zes weken oude embryo. En inderdaad, dat is dus de bekendste foto van *week 9*. http://www.babybytes.nl/Zwangerschap/kalender/week/9 Rara hoe kan dat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wow mijn antwoord is wel populair!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaaa xD maar het is wel een goed antwoord!
Neem contact op met je huisarts. Die kan je vast wel verder helpen en een huisarts heeft zwijgplicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga bij je huisarts langs. Hij kan de mogelijkheden met je doornemen. Wacht niet te lang met deze afspraak!

Ook kun je terecht bij de maatschappelijk werker bij jou op school, als je dit als lagere drempel ervaart. Ook deze persoon kan je wel de nodige raad geven.

persoonlijk vind ik een bezoek aan de huisarts echter het beste.
13 jaar geleden
Als u niet langer dan zeven weken zwanger bent, gerekend vanaf de eerste dag van uw laatste menstruatie, bestaat de mogelijkheid de zwangerschap af te breken door het innemen van de zogenaamde abortuspil.
Deze behandeling vindt plaats in een abortuskliniek. Voor de behandeling moet u doorgaans driemaal naar de kliniek komen. Tijdens het eerste bezoek krijgt u een gesprek waarin samen met u de argumenten om te kiezen voor het afbreken van de zwangerschap worden doorgenomen en u een beslissing neemt.

Met een echo-onderzoek wordt de zwangerschapsduur nagegaan. Vervolgens krijgt u drie tabletten met hormonen die het zwangerschapshormoon progesteron tegenwerken. Hierdoor kan de zwangerschap zich niet verder ontwikkelen en sterft de vrucht af. Twee dagen daarna wordt u weer in de abortuskliniek verwacht. U krijgt dan andere tabletten die ervoor zorgen dat de baarmoeder zich gaat samentrekken om zo de vrucht uit het lichaam te stoten.

Lees hieronder meer hierover:

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik heb er nog een link bijgedaan met adressen van abortusklinieken. Of ga langs bij je huisarts voor informatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan me voorstellen dat je op deze leeftijd niet klaar bent om een kind te krijgen. Je bent echter ook niet klaar om de last van een abortus in je eentje te dragen. Daar ben je psychisch gewoon nog niet klaar voor op 16 jarige leeftijd. Na 1 maand zwangerschap is de enige optie om de zwangerschap af te breken een abortus. Andere methoden zijn niet betrouwbaar genoeg.

Je wil dat je ouders niets weten, waarschijnlijk omdat je jezelf schaamt of bang bent voor hun reactie. Maar je ouders zijn de enigen die je hierin kunt vertrouwen en die, hoe dan ook, je altijd zullen en kunnen ondersteunen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan de abortuspil had ik nog niet gedacht ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Maar je ouders zijn de enigen die je hierin kunt vertrouwen en die, hoe dan ook, je altijd zullen en kunnen ondersteunen." Hoe weet je dat? Ken je de ouders?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is regelmatig zo dat kinderen vaak onnodig bang zijn voor hun ouders. daarom een +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken de ouders niet... Maar ik ga even uit van 'normale' ouders die het beste met hun kind voor hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel erg bedankt voor uw advies, ik zou er over nadenken. En zoals u het ook zei ik vind het eng ik weet echt niet hoe ze er op zullen reageren maar weet zeker dat ze het niet fijn vinden. Hopelijk komt alles goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoop ook voor je dat het goed komt. Hoewel ik dit persoonlijk niet heb meegemaakt (nouwja, ik heb 2 kinderen met een 3e op komst) heb ik in andere hele moeilijke situaties veel steun aan mijn ouders gehad. Je zal even door de zure appel heen moeten bijten als je hun hulp wil, maar uiteindelijk wordt 't er beter van. Ik zou mijn eigen kinderen koste wat het kost willen helpen, dus waarom zouden jou ouders dat niet doen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat denk ik ook. +
Geloof me, als ouder zou ik erg verdrietig zijn als mijn kind dit niet met me zou willen delen. Praat met je ouders, hoe moeilijk dit ook is. Het verwerken van een abortus is een heel proces. Succes meid, en veel sterkte!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem contact op met het Fiom: http://www.fiom.nl/
Bedenk wel, ook al ben je nu in paniek: als je de zwangerschap niet wilt laten afbreken, dan zul je hoe dan ook je ouders over een bepaalde tijd iets uit te leggen hebben. Een zwangerschap verberg je niet, een bevalling ook niet.
Je wordt ook niet in je eentje zwanger, hoe zit het met de vader? Weet hij ervan?
Sterkte met alle beslissingen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vriend weet er van en na dat hij het heeft gehoord heeft hij me verlaten hij zei dat hij me niet meer wilt. Ik denk nu niet aan mijn zwangerschap meer wat mijn vriend zei heeft me meer pijn gegeven op zo een kritiek moment.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar als je er op deze manier achter moet komen dat hij een slappe z*k is :-( Het is helaas nog steeds zo dat mannen (nou ja, jongens) kunnen weglopen, maar jij zit met de zwangerschap.
Ik wens je wijsheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Noem je die nog vriend ? Ik zou hem 'de dader' noemen. De financiële gevolgen zijn natuurlijk gewoon voor de helft voor hem....
Zwanger wordt je NOOIT per ongeluk ; daar moet je minimaal sex voor gehad hebben, en vermoedelijk was je daar zelf bij. Zelfs alle voorbehoedsmiddelen ten spijt, is er als je sex hebt ALTIJD een kans, hoe klein ook, dat je zwanger bent. Wil je dat dus 100 % niet, dan moet je je benen bij elkaar houden, of bereid zijn andere maatregelen te nemen.

De opties die je nu hebt zijn grofweg :
- De zwangerschap uitdragen en (vaak met behulp van je ouders) het kindje zelf houden en opvoeden
- De zwangerschap uitdragen en het kindje afstaan voor adoptie (open of gesloten)
- De zwangerschap laten afbreken (daar heb je tot ongeveer 16 weken de tijd voor, dus nog tijd genoeg).

Als je echt niet wilt dat je ouders er achter komen, is de derde optie eigenlijk de enige. Zoek zo snel mogelijk contact met een instantie die je daarmee kan helpen.
Wil je toch eerst nog verder praten over andere opties (want de soep wordt lang niet altijd zo heet gegeten als jij denkt dat ze opgediend wordt) dan zou je ook contact kunnen opnemen met bijvoorbeeld het FIOM. (Niet met de VBOK , want daar is abortus zeer zeker geen optie).

Heel veel sterkte gewenst in elk geval, en volgende keer zorgen dat dergelijke 'ongelukjes; niet meer gebeuren. Met de pil in combinatie met goed condoomgebruik is het risico vrijwel nihil. (Let wel : NOOIT nihil, maar wel bijna).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben het bijna helemaal met je eens, dus je hebt je + verdient. ik denk echter dat als de zwangerschap wordt afgebroken er een aantal gedragsveranderingen (psychologisch aspect) volgen die door ouders hoogstwaarschijnlijk niet onopgemerkt blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat durf ik wel te bestrijden. Ik heb op mijn vijftiende op dezelfde manier een abortus ondergaan, en hoewel ik het tegenwoordig niet meer verstop (dus als ze GV lezen ben ik NU de lul ;-) ), zijn mijn ouders er tot op de dag van vandaag niet achter gekomen. Ik zou het in dezelfde situatie nu ook weer doen / adviseren ; als ik in DIE periode een kind had gehad, was het zowel met mij als met het kind heel anders (verkeerd) afgelopen. En die vader; dat doe je je ergste vijand nog niet aan, laat staan je kind. En op die leeftijd val je sowieso van de ene gedragsverandering in de andere. Voor zover iets dergelijks al een gedragsverandering moet veroorzaken.
Van de abortus zelf heb ik nooit ook maar eén enkele seconde last, spijt, wroeging, pijn, ellende, bedenkingen of wat dan ook gehad. Wederom tot op de dag van vandaag niet. Ik ben er van overtuigd dat buiten de 'dader' en ikzelf er nooit iemand iets van heeft meegekregen. Ook geen vriendinnen of kennissen uit die tijd. Ja, mijn man weet het natuurlijk. Gelukkig had je in die tijd nog Rutgersklinieken, (waar je ook heen moest voor de zwangerschapstest, want die lagen pas een jaar of twee later bij de drogist) en die konden je alleen nog maar doorsturen naar Rotterdam of Zwolle, maar tegenwoordig kun je al op veel meer plaatsen terecht, en ook rechtstreeks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, je bent 42 jaar nu. Marleen?;) Ter aanvulling op je antwoord. Perongeluk kan je op verschillende manieren opvatten;) Ze kan ook gedwongen zijn tot seks;) T condoom kan gescheurd zijn.( maar geen sex hebben is geen antw;) Mijn zus heeft er een boeffie bij omdat er in een zalfje net een middeltje zat dat de pil onbruikbaar maakte. Dus Marleen, dat gedeelte van je reactie had je iets beter je levenservaring moeten gebruiken;) Wees gerust ik doe niet aan minnetjes;) Verder prima antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je mijn antwoord hebt gelezen, newwr, zie je dat ik heb gezegd dat je NOOIT per ongeluk zwanger wordt, maar dat er altijd se voor nodig is, en dat geen enkel voorbehoedsmiddel 100% betrouwbaar is. Onbedoeld, zeker, maar per ongeluk ??
Verkrachting vind ik trouwens OOK niet per ongeluk ; dat is met puur geweld. Ik ga er van uit dat ze bedoeld dat het niet de bedoeling was. Niet dat ze alleen maar een kopje koffie met die knul heeft gedronken en ineens....heee, zwanger !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kwam bij mij gewoon een beetje verwijtelijk over;) Dat je iets van een sexuele handeling gedaan moet hebben, ja duh;) Alleen dan nog kan het zijn dat er perongeluk iets aan de vinger is blijven kleven en... ;)(ondanks handen wassen afvegen etc etc) dus t perongeluk kan wel degelijk. Maar ok, tis geen forum hier:) Ik wens de dame in kwestie veel sterkte met haar keuze
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een sterke vrouw was je al op je vijftiende, Marleen. Respect!
zelf ben ik ook ongewenst zwanger geraakt en wilde graag een abortus. ik dacht dat dat de beste oplossing zou zijn. niemand hoefde er van te weten. ik ben bij de huisarts geweest en die heeft gezorgd voor een verwijzing naar de abortuskliniek. ze vertelde er wel bij dat ik er nog eens goed over na moest denken.
inmijn dromen zag ik steeds een klein meisje op een driewieler die tegen me zei; mama waarom mag ik niet bij jou wonen? redelijk in paniek heb ik de hulplijn van de vbok gebeld (nu siriz) in de hoop dat zij eigenlijk de abortus uit mijn hoofd zouden praten en voor een andere oplossing zouden zorgen. dit gebeurde juist niet! er werd me heel rustig en aardig verteld wat de opties waren en dat ik later beter zou kunnen leven met de keus voor een abortus, als ik deze keuze echt weloverwogen zou nemen en dat de beste oplossing zou zijn. er werd me een keuzegesprek aangeboden met een maatschappelijk werkster en dat heb ik gedaan. tijdens dit keuzegesprek zijn alle voors en tegens op een rijtje gezet. ik werd in geen enkele richting geduwd en heb dit gesprek als heel prettig ervaren. ik heb uiteindelijk besloten het kindje te houden. bij alle praktische problemen heb ik hulp gekregen (dit kan zelfs nog in het jaar na de geboorte) en in de praktijk bleken veel problemen vanzelf opgelost te worden. in dec. is mijn zoontje geboren en geloof me: ik zou hem voor geen goud meer willen missen!!!
wat ik wil zeggen: denk goed na bij wat je doet. een abortus is een korte termijn oplossing maar voor de rest van je leven waarschijnlijk een last op je rug!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus... de Vereniging voor Bescherming van het Ongeboren Kind heeft een abortus aangeraden? Verder heb je geen abortus ondergaan maar ga je wel vertellen dat de vraagstelster er voor de rest van haar leven een last op de rug aan overhoudt... Ik heb mijn twijfels over dit antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Siriz heeft volgens mij weinig tot niets met de VBOK te doen ; die zouden nog geen abortus aanraden als je eigen leven op het spel stond.....effe googelen Verrek, je hebt gelijk. Die zijn goed bijgedraaid dan. Ik kan me echter niet voorstellen dat zij bemiddelen bij abortus ; hooguit begeleiden als het al achter de rug is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
roepiroepi; ik zeg helemaal niet dat de vbok een abortus heeft aangeraden!! Ik zeg dat ze het me niet hebben áfgeraden! In het keuzegesprek werd mij duidelijk gemaakt, dat als na het afwegen van de voors en tegens, ik toch zou kiezen voor een abortus en dit écht de beste oplossing voor mij zou zijn, ik er later ws ook minder last van zou hebben. wat ik dus probeerde te zeggen was: denk eerst goed na voor je (als korte termijnoplossing) voor een abortus gaat. Verder heb ik ook niet gezegd dat de vraagstelster er zeker te weten een last op haar rug van over houdt (waarschijnlijk!), maar uit cijfers blijkt dat als je een abortus laat doen zonder dat je daar écht voor 100% achter staat en impulsief die keus maakt, je daar voor 85% zeker last van blijft houden. de vbok heet nu idd siriz, omdat ze van het imago afwilden dat ze ten alle tijde tegen abortus zijn. Nogmaals; ik heb er veel aan gehad, dus zou ik die tip ook aan de vraagstelster willen geven.