Zijn er heteromannen met een "beste vriendin", d.w.z. met wie ze vriendschap en lief en leed delen, maar geen sexuele relatie willen?

Als ik een man tegenkom die zegt een "beste vriendin" te hebben, denk ik automatisch dat hij homo is. Is dat terecht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Nee, dat is onterecht. Hoe kom je aan die gedachte? Is een vrouw die een "beste vriend" zegt te hebben dus een lesbienne? Dat wordt misschien eerder geaccepteerd, een vrouw met een beste vriend, maar het grappige is, dat ze daar wel die man voor nodig heeft van wie jij denkt dat hij homo is. Jeetje, wat zouden we dan veel homo's hebben! Het is wel zo dat vriendschappen tussen homoseksuelen en heteroseksuelen vaak heel goed gaan, juist ómdat er geen sprake is van verhulde verlangens. En ook is het zo dat veel "beste vriendschappen" tussen man en vrouw uiteindelijk stranden, doordat een van beiden een liefdespartner krijgt die het toch niet zo ziet zitten. Helaas zijn er in dat geval maar weinig vrienden die loyaal blijven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Tuurlijk zijn er heteromannen met beste vriendin zonder het seks gedeelte. En die zijn niet homo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja... mijn beste vriend!
We delen lief en leed en lol en tranen maar geen sex hoor. Ik kan het trouwens ook geweldig vinden met zijn vriendin!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De man is niet per definitie homo. Ik ken wel een paar mannen die vrouwelijke vriendinnen hebben, en hetero zijn.
13 jaar geleden
Ja die zijn er. Maar dat heeft niets met hetero te maken.
Het ligt er maar net aan met wie je die "klik" hebt om je gevoelens te delen. Dat hoeft niet altijd je partner te zijn of iemand van hetzelfde geslacht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, b.v. de nieuwe premier Mark Rutte.
Hij heeft een heel beste vriendin en zij komt aan het woord in deze uitzending:

http://nieuwsuur.nl/video/189686-mark-rutte-een-portret.html

En er is geen enkele reden om te veronderstellen dat Rutte geen hetero zou zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is zeker NIET terecht want ik heb al ruim 10 jaar een beste maat! Hij is hetero en ik ook. We zijn allebei single, maar soms heb ik een vriend of hij een vriendin. Die vinden het in het begin wel vreemd; ze zoeken er iets achter en dan moet je dan uitleggen dat ze zich geen zorgen hoeven te maken; hetzelfde met nieuwe mensen ontmoeten die zeggen ''Jaja, alleen vrienden, yeah right...''. Dat vinden we wel vervelend, ook begrijpelijk, maar zulke vriendschappen bestaan en het hoeft echt niet op liefde uit te draaien. We vertellen elkaar alles behalve ons seksleven. Dat vind ik privé en van hem hoef ik het ook niet te weten. Voor de rest delen we alles lief en leed ook over onze relaties, maar dus niet over seks zelf. Het is wel zo toen we elkaar een half jaar kenden hij opbiechtte verliefd op mij te zijn. Dat vond ik moeilijk en heb toen de vriendschap op een laag pitje gezet. Het was namelijk niet wederzijds, maar natuurlijk hebben we daar -toen ik van de schrik bekomen was- ook over gepraat. Vrienden van ons vinden ons net een getrouwd stel, omdat we ook ruziën als een getrouwd stel en ze zouden ons maar wat graag als zodanig zien. Dat gaat niet gebeuren want van mijn kant is de chemie er simpelweg niet en het is mijn type niet. Uiteraard weet hij dat. We zien elkaar 1 of 2 keer per week en bellen/msn'en regelmatig. We praten over vanalles; de dood, relaties. werk, vrienden, familie, wat er in de wereld gebeurt, gewoon echt vanalles dus. Uiteraard hebben we ook vrienden die we los van elkaar zien, maar de meeste kennen we en ons allebei. Het is een mooie puur platonische relatie en ik zou hem zeker voor geen goud willen missen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en hoe denkt hij er over. Je kan niet voor hem spreken,..
Maar ik ben erg benieuwd of het voor hem hetzelfde is.
Ik geloof het ook dan ook niet. Als ik hem spreek zonder dat hij ingepraat is door wie dan ook,...ben benieuwd wat hij dan zegt
Ik heb een goede en heerlijke relatie. Maar ik heb ook heel fijne vriendinnen. Heb hier verder niets mee maar kan heerlijk met ze praten en gein hebben
13 jaar geleden
Ik heb een hele goede vriendin. We gaan één keer per jaar ook samen op vakantie. En ik ben zeker geen homo.

Het is een beetje bekrompen, om te denken dat mannen en vrouwen alleen op sexuele basis goed met elkaar om kunnen gaan.
13 jaar geleden
Goeie vraag! ik ben van mening dat er altijd een moment, al dan niet in gedachten, de één meer wil dan de ander.
13 jaar geleden
Mijn beste vriend.
Ik ben al 16 jaar getrouwd, en daarnaast heb ik al meer dan 20 jaar dezelfde beste vriend. Sterker nog, hij was mijn getuige tijdens mijn huwelijk.
Als vrouw vind ik het fijn om naast mijn vriendinnen ook een beste vriend te hebben. Het is anders om dingen met een man te delen dan met een vrouw. Hij staat altijd voor mij klaar, vertelt helemaal nooit iets door, en we delen alles met elkaar. De fijne dingen, maar ook de minder fijne dingen die de afgelopen jaren zijn gebeurd. En als dingen thuis mij wel eens teveel worden en ik even een uitlaatklep nodig heb kan ik bij hem terecht.
Ik kende hem eerder dan mijn man, en ben nooit bereid geweest de vriendschap op te geven, maar mijn man heeft daar gelukkig nooit om verzocht, ook al zijn er altijd wel mensen geweest die vreemd tegen deze vriendschap aankeken (of kijken).
Wij zien elkaar heel regelmatig met zijn tweeën, gaan ook regelmatig uit eten of naar de film.

Persoonlijk vind ik het een beetje vreemd om te denken dat een hele innige vriendschap zich alleen kan beperken tot mensen van hetzelfde geslacht. Je hebt met iemand een "klik" of niet. Het gaat ook om vertrouwen. Dat heeft niets te maken met homo of hetero.