Kan een man zich anders gaan voelen bij een andere vrouw?

Is het mogelijk dat een man die bepaalde voornemens heeft genomen zoals nooit meer trouwen, samenwonen etc. na aanleiding van een scheiding in het verleden, toch kan veranderen van gedachten wanneer hij een vrouw ontmoet waarbij hij zich toch anders gaat voelen? Maar vervolgens daar misschien ook weer van schrikt en alsnog uit angst stug doorgaan met de genomen voornemens?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja gevoelens kunnen veranderen,eigenlijk veranderen gevoelens niet maar de omstandigheden veranderen.
De gevoelens over al dan niet weer trouwen kunnen dus veranderen doordat de vrouw (of man) in kwestie dusdanig vertrouwen heeft opgebouwd dat de twijfels over het huwelijk er niet of minder zijn.
In de periode dat dat vertrouwen opgebouwd wordt zal er echter een golfbeweging zijn in de gevoelens wel,niet wel,niet en dat kan er toe lijden dat iemand dan nog niet aan een nieuw huwelijk toe is.
Gevoelens zijn natuurlijk erg persoonsgebonden en zijn ook een wisselwerking tussen personen,
zo kan iemand bij de eene partner anders (lijken te) zijn dan bij een andere het is een kwestie van het goede of het kwade in elkaar naar boven halen.
Daardoor lijkt het alsof iemand bij een nieuwe partner een ander mens is en begrijpt een eerdere partner soms ook niet waarom hij/zij nu wel opeens dingen doet of zegt hij/zij die voorheen niet deed of zei.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, dit is allemaal mogelijk. Of de man in kwestie voelt zich niet anders, verandert niet van gedachten, en handelt vrijwillig in plaats van uit angst.

Wil je graag horen dat een bepaalde man die jij in gedachte hebt precies zo denkt en zich precies zo voelt als jij hier beschrijft? Dan is het antwoord: geen idee. Ik zou je vooral aanraden om niet zoveel voor een ander proberen te denken. Daar heb je niets aan.

Als je wilt weten wat er in een ander omgaat, kun je dat beter aan die persoon vragen dan aan een stel anonieme internetters die de persoon in kwestie niet eens kennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk kunnen gevoelens veranderen.
En uitspraken net zo goed.

Lees net je nieuwe vraag over kinderen enz.
Ook dat veranders want schijnbaar wil hij het ergens toch wel.....

Het voor iedereen "veilig"om in de situatie te blijven waar je nu zit.
Veranderingen brengen vaak toch wat spanning met zich mee....

Maar dat betekend niet dat iedereen in de "veilige modus" blijft staan.... geef t wat tijd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het aangaan van een relatie is voor mannen en vrouwen gelijk. Je moet wel het gevoel hebben dat je wordt gewaardeerd en gerespecteerd. Hier zit ook de moeilijkheid in een relatie het geven en nemen. Naast de liefde of een goed gevoel voor elkaar hebben. Dus ja het kan