Je hebt pas karakter als je jezelf goed kent. Je weet wat je wilt, je bent assertief, kortom je staat er! Je bent zo karaktervast dat iedereen weet hoe je zult reageren. Je bent geen draaikont, houdt niet van huichelen en hebt ook oog voor anderen en hun mening. Je bent sterk en standvastig! Heb je karakter dan geldt ook dat je een eenmaal gegeven woord altijd zal houden, in welke omstandigheid dat ook mag zijn. Je doet je woord stand en de mensen die je kennen weten dat. Je doet je niet arrogant, betweterig voor, maar laat ieder in zijn/haar waarde, je komt dus altijd sympathiek over en dit maakt je tot een persoonlijkheid waar men respect voor heeft.

In de mens die geen karakter heeft is geen eenheid noch gelijkvormigheid van gedrag. Deze schikt zich naar de indrukken die sommige dingen op hem/haar maken en die dikwijls door toevalligheden bepaald worden, vooral door het voorbeeld van anderen. Hij/zij is dus niet standvastig en draait met alle winden mee. Deze peroson gaat dus op in de grote massa en is geen persoonlijkheid die respect afdwingt.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel juist!!

Andere antwoorden (4)

Als je durft op te komen voor jezelf, als je sociaal bent, als je een mening hebt, als je meelevend bent, als je probeert je doel na te streven, als je sterk in het leven staat, als je liefde uitstraalt, vriendelijk bent, enz. enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met het karakter wordt meestal de combinatie van vaste innerlijke eigenschappen (karaktertrekken) van een persoon bedoeld.
Deze combinatie onderscheidt de ene persoon van de andere en bepaalt hoe een persoon met bepaalde dingen omgaat.

De persoonlijkheid is dan weer een dynamisch en georganiseerd geheel van karakteristieken die aan een persoon kunnen worden toegekend.
Dit geheel van eigenschappen bepaalt dan weer de manier waarop een persoon in verschillende situaties zal reageren, de manier waarop hij denkt en waardoor hij gemotiveerd zal worden.

De manier waarop iemand met uiteenlopende situaties omgaat, of het karakteristieke gedragspatroon dat iemand in verschillende situaties vertoont, noemen we persoonlijkheid.
Iemand die zich daarbij weinig aantrekt van de algemeen geldende normen en zijn/haar eigen gang gaat "heeft karakter".

"Personality" is ook zoiets, maar wordt over het algemeen meer gebruikt voor beroemde personen. Denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je om je heen respect ontvangt, dan heb je of toon je karakter!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iedereen heeft een karakter, alleen niet iedereen durft zijn/haar karakter aan iemand te laten zien.