Ik sluit niet goed aan in de klas, wat kan ik doen?

Ik heb iedereen al een keer aangesproken, maar contact gaat moeizaam.

13 jaar geleden
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
hoe oud ben je eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht dat je een volwassene was!
Hoe oud ben je?
Annswers
13 jaar geleden
Uiteindelijk is leeftijd maar een paar cijfertjes nietwaar?
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
heb je helemaal gelijk in

Het beste antwoord

De key om respect te krijgen is waarde geven en niet aandacht/goedkeuring vragen waarde vragen aan iemand als je het niet zo erg vind dat ze je niet leuk vinden en als jij je maar amuseert zullen ze automatisch met jou gaan praten.

Mocht je nou echt geen aansluiting vinden zou ik het je neit veel aantrekken soms klikken mensen totaal niet bij elkaar. En het is belangrijk dat jij jezelf tof vind, geweldig vind zonder de aandacht van andere.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Geef het de tijd. Soms moet je elkaar eerst beter leren kennen, voordat je elkaar weet te waarderen. Soms is de klik er ook gewoon niet wederzijds. Dan zit er niks anders op, dan moet je vrienden en kennissen te zoeken in andere klassen.
13 jaar geleden
Heb je daar eerder last van gehad? In ieder geval, dring jezelf niet op. Even een afwachtende houding kan helpen zodat mensen naar jou toe komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Ja ik heb daar vaker last van gehad, dan ga je toch twijfelen aan jezelf. Ik ga het proberen.
Jezelf blijven. Alleen dan zal je de tijd het prettigste doorstaan.

Ik weet zeker dat er een paar zullen zijn die je ook het prettigste vinden, zoals je bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is ook moeilijk om bij een hele klas aan te sluiten.

Probeer eerst iemand bij wie jij je prettig voelt. Als jij daar aansluiting bij krijgt, dan gaat het steeds makkelijker omdat die persoon waarschijnlijk ook wel aansluiting heeft bij andere klasgenoten.

Je moet proberen jezelf te blijven, dus je niet ineens heel anders voordoen dan je bent.
Zoek gelijke interesses. Dan heb je in elk geval een beginpunt.

Je hoeft ook niet met iedereen vrienden te worden. Als jij je maar prettig voelt in de klas.
Geef het wat tijd (weet niet hoe lang je al in deze klas zit) waarschijnlijk is iedereen zoekende en wat onzeker als het een nieuwe klas is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer vaak dingen te doen die je blij maken, als je je gelukkig voelt straal je dat uit en krijg je makkelijker contact.
Daarnaast moet je beseffen dat er veel verschillende soorten contact bestaan, jouw manier van contact hebben wijkt wellicht af van de gangbare manier, maar dat wil niet zeggen dat jouw manier niet goed is.

Als je anders bent in de groep is dat moeilijk, probeer vooral eerlijk te blijven tegen jezelf, en probeer te zien wat wel goed gaat in jouw ogen, versterk je goede contacten en breid zo langzaam uit, op jouw manier.

Maar besteed vooral zoveel mogelijk tijd aan dingen waar je je echt gelukkig door gaat voelen, tussen al het andere door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is altijd lastig om in een grote groep, zoals in en klas, te passen. Het zijn meestal een aantal mensen met wie je contact zal hebben en het meest bij zal zitten en het meest mee zal werken. Probeer uit te zoeken hoe mensen zijn en wie een beetje op je lijkt qua leergedrag en interesses. Als je in groepjes moet werken, kun je mensen ook nog beter leren kennen, maak hier gebruik van.