Een vriendin van me heeft het uitgemaakt met haar vriend (ook een vriend van mij) en hij lijkt nogal treurig. Hoe kan ik hem helpen?

Ze zitten al jaren in dezelfde vriendengroep. Zij is er al overheen; zelf gedaan. Hij niet, hij neemt alleen een vriendin als hij haar écht ziet zitten heb ik gemerkt de afgelopen jaren. Hoe kan ik hem helpen/tegen hem zeggen zonder dat mijn vriendin denkt dat ik aan zijn kant sta?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (4)

Ga leuke dingen met hem doen! Dingen die hem afleiden en zorgen dat hij even niet aan haar denkt. Ga met hem uit, stel hem voor aan andere meisjes! En als je daar nog te jong voor bent: organiseer een ezellig middagje gamen met wat jongens :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan er prima voor hem zijn, zolang je je vriendin maar niet onderuit gaat halen. En als jouw vriendin denkt dat je partij voor hem kiest, leg je uit dat je de vriendschap tussen beiden wil behouden en niet wil hoeven kiezen. Het ligt niet aan jou dat hun relatie verbroken is. Het is leuk als er een relatie in een vriendengroep ontstaat, echter maakt het een stuk lastiger als zo'n relatie voorbij gaat. Tussen individuen is het nog te doen, maar omdat ieder vriend van elkaar is, blijven ze elkaar toch tegenkomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hoeft niets te doen, hij moet het op zijn eigen manier verwerken. Mocht hij iemand nodig hebben om tegen te klagen kan je er voor hem zijn. Door hem te steunen en medelijden te tonen en extra lief voor hem te zijn, meer dan anders kan dat bij hem totaal verkeerd overkomen. Doe gewoon als anders, geef het de tijd, het zou pas vreemd zijn als hij er totaal niets om gaf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een nieuwe relatie als medicijn, om de andere te "vergeten" hoeft niet per se te werken. Wellicht zit ze nog (te diep) in zijn gedachten...
Zoek hem op, geef hem aandacht in de positieve zin, ga erop uit, verzet zijn zinnen en gedachten....
Plus, there are plenty of fish in the sea, wordt wel eens gezegd!!!
Succes ermee!!!