Kan het funest zijn voor de relatie als je tijdelijk langs elkaar leeft en even geen tijd hebt voor elkaar?

Dus bijvoorbeeld door werk of familieomstandigheden dat je weet dat het tijdelijk is dat je elkaar minder ziet? Grenzen zijn persoonlijk, maar als je weet dat het niet altijd zo zal gaan moet je dan toch oppassen?

13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Als je partner hier dezelfde mening over heeft zal het allemaal wel goedkomen. Je geeft aan dat het tijdelijk is, maar waaruit blijkt dat? In iedere relatie gebeurd dit, maar is het ook zeer belangrijk om erover te praten waarom dit gebeurd, anders vermoed ik zomaar, dat het een dood einde gaat worden. Het is belangrijk om elkaar "tijd voor jezelf" te gunnen, maar zoals ik het lees, gunnen jullie elkaar te veel tijd en wordt het tijd om de onderste steen boven te krijgen en met elkaar te praten. Ik zou zeggen "doen" voor het te laat is en ik spreek uit ervaring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het KAN wel, maar moet niet.

Als voorbeeld: Mijn vrouw en ik hebben 2 jaar op verschillende continenten gewoond. Ik kan je vertellen: Dan leef je echt langs elkaar heen :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja, als jullie relatie goed is dan zal ik er geen zorgen over maken, eigenlijk is het dan juist goed dat jullie elkaar ruimte geven. in een relatie pas je je als persoon telkens aan aan de ander en als je van iemand houdt is dat uiteraard geen probleem maar je beperkt daarme wel je eigen ontwikkeling (in goeie of slechte zin).
vrijheid maakt blijheid.
maar nogmaals het is erg ahankelijk van hoe jullie relatie is en wat voor personen jullie zelf zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je allebei weet dat het tijdelijk is en door de huidige omstandigheden komt, dan lijkt me dat het geen probleem hoeft te zijn. Ik denk wel dat het verstandig is om daarna extra tijd in je relatie te investeren. Zeker als het een lange periode is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hoeft zeker niet zo te zijn. Sterker nog, soms moet je langs elkaar heen leven om weer sterker tot elkaar te komen. Blijf wel communiceren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als er goede onderlinge afspraken worden gemaakt en de relatie goed loopt,hoeft dit geen problemen te geven.
ik merk dat deze vraag iets van onzekerheid inhoud?...praat erover,ook en vooral over deze onzekerheid,daardoor word de lading minder zwaar en het vertrouwen groeit waardoor die ander overtuigd word en het wachten dus ook als minder zwaar word ervaren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1!