hoe kun je hier het beste mee omgaan? zie uitleg

familie die je echt uit nood om hulp vraagt,vervolgens worden er dingen belooft die niet waargemaakt worden en hoor je niks meer van ze. dit zijn dingen die zich maar blijven herhalen waardoor ik ze misschien 1x in de 4 jaar zie.ze doen dan heel gezellig en sociaal en geven daarna niet meer thuis. er is mede door mijn zussen wel eens aangegeven dat het kwetsend is en gevraagd waarom ze zo doen. altijd is het verhaal dat ze het druk hebben of er was plots iets gebeurt,ze bedoelen het niet slecht en blablabla... (naar de buitenwereld toe hebben ze de functie van onze ouders en t opa en oma schap overgenomen maar niks is minder waar)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je van een ander gedrag verwacht dat je zelf ook zou tonen in een dergelijke situatie, stoot je bijna altijd je neus..helaas.. een mens speigelt zich altijd aan de ander en dat kan confronterend zijn..
Zodra je leert de ander te zien zoals hij is heb je er rminder last van.. accpeteer dat deze mensen zijn zoals ze zijn en verwacht niets meer en niets minder van ze.. dat je je gekwetst voelt komt omdat je zelf heel anders in elkaar steekt en dat eigenlijk terug verwacht..
je kan het ze hooguit melden zoals je zusjes hebben gedaan maar als zij daar niets mee doen is dat aan hun en is het aan jou wat je daarmee doet.. laat je je kwetsen en blijft op deze manier doorgaan of laat je het voor wat het is en geniet van de keren dat ze er zijn en laat het daarna los.... jij kunt hen niet veranderen, maar hoe je met hen omgaat wel...
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, ik weet het ook wel maar er blijft toch altijd iets in mij hopen hoewel dat altijd op teleurstelling uitloopt.... had het wel even nodig me daar weer bewust van te worden

Andere antwoorden (1)

Jullie hebben blijkbaar andere verwachtingen van deze relatie dan de familieleden in kwestie.
Het is altijd lastig als je op een andere golflengte zit.
De enige manier is om duidelijk aan te geven wat je dwars zit. Je zussen hebben dit blijkbaar al geprobeerd, maar hoe duidelijk was dit? (soms denk je dat je duidelijk bent, maar komt het toch niet echt over)
Als dat dan niet help, moet je bedenken wat je wil met deze relatie. Je kunt mensen namelijk niet veranderen.
Dus je moet het gedrag accepteren. Je kunt dan zelf besluiten of je nog met ze om wil gaan of niet.

Je geeft aan dat je uit nood hulp bij ze gevraagd hebt. Maar blijkbaar heeft het niet veel nut als ze de dingen die ze beloven niet nakomen. Is het ze wel duidelijk dat je echt omhoog zit?
Als het echt geen nut heeft, moet je het misschien bij een "koetjes en kalfjes" relatie houden en je niet afhankelijk van ze maken door hulp aan ze te vragen.