Zal ik de buurman gaan opzoeken?

omdat ik veel last had van de buurman heb ik hem eens de waarheid gezegd. hij dronk steeds mijn koelkast leeg en hij ergerde mij met taalgebruik. toen kregen we ruzie.
hij is een grote alcoholist.
maar nu ligt hij al weer een tijdje in het ziekenhuis omdat zijn lever kapot is. het is niet zeker of hij blijft leven.
er waren ook wel veel leuke dingen aan hem.
maar hij heeft ook veel kapot gemaakt.
zal ik hem wel of niet gaan opzoeken in het ziekenhuis?

Toegevoegd na 1 dag:
ik heb hem opgezocht. het was vreselijk!
hij zag er slecht uit met wonden en overal slangen.
hij is in een coma. maar hij gaat het niet meer redden.
ik heb maar 10 seconde gekeken.
het is de laatste dag want de stekker gaat er uit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Respect voor je dat je hiermee bezig bent. Sommige mensen proberen zoiets te vergeten. Ik denk dat deze man blij verrast zal zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een lieve vraag, en inderdaad goed dat het je in ieder geval bezig houdt! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben over de streep.
dus ik ga hem morgen opzoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij was op sterven na dood
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar jij hebt het gedaan! Vindt ik super respect voor je! Nu niet meer denken aan die laatste momenten dat je hem zag, maar aan die mooie momenten waarin je je hem herinnert. Dat kun je misschien nu nog jiet, maar dat gaat echt nog komen, geloof me ;-) Nogmaals plus, al is het virtueel omdat ik hem al gegeven heb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt.
maar ik ben er niet goed van.
ik ga maar tv kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pruts,
Getuigd van karakter als je zo over je boosheid heen kan stappen! Wel of geen coma... 10 seconden of 2 uur. Je hebt het gedaan, je hebt de reis er naar toe gemaakt. Respect Pruts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed dat je bent gegaan, ook al was het heftig!
Sterkte ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel goed dat je toch gegaan bent. Je hebt de stap gezet om het eventueel goed te maken. Vreselijk dat hij zo moet sterven. Hij dronk natuurlijk niet voor niets en was niet voor niets zo kapot.
rebecca
13 jaar geleden
Sterkte pruts, ik vind het knap van je dat je toch bent geweest,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iedereen bedankt voor het meeleven.
het is niet leuk maar beter zo.
beter dan pijn en ellende.

Het beste antwoord

Zoek hem op, vergeef hem. De man leeft waarschijnlijk niet lang meer. Het kan zijn dat je hem in niet zo n goede geestelijke gesteldheid aantreft (ontwenningsverschijnselen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind het echt onzin . Dat je mintjes hier voor krijgt
plus van mij . niks mis aan je aantwoord. juist goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit klopt heel erg

Andere antwoorden (18)

het is een gevoelskwestie .
als je niet gaat en hij overlijd dan zeg je misschien ,had ik toch maar even gegaan.
luister naar je gevoel en neem een beslissing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en ......geen spijt dat je toch bent gegaan neem ik aan.
Als je er twijfelt, zou ik het zeker wel doen, al is het alleen voor je eigen gemoedsrust. Ik begrijp dat het moeilijk is omdat hij ook veel kapot gemaakt heeft. Je schrijft dat jullie ook leuke tijden gehad hebben samen. Hou die maar in gedachten. Misschien is het voor hem een troost als je samen aan die mooie tijden kunt denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja+
Het is niet leuk ruzie met iemand te hebben, ook al is het helemaal terecht dat je er iets van zei.
Maar op enig moment is er misschien toch een gelegenheid om het goed te maken, en wellicht is dat nu.
Straks is hij er misschien niet meer en is het toch goed dat jullie laatste contact positief was, voor jou en voor hem, veel succes ermee.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 Goed gezegd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
prima verwoord je heb gelijk als je het mij vraagt
Absoluut gaan! als het straks misschien inderdaad niet meer kan ga je jezelf dit zeker kwalijk nemen. zet dingen recht zolang dat nog kan.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek hem op Pruts.
Wees trots op jezelf dat jij het veel beter doe, en niet zo
ben als hij. Denk aan die leuke dingen.
Zoek hem op je zal nog trotser zijn op jezelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik denk dat je je heel opgelucht voelt als je toch nog even bij hem langsgaat.
stel hij overlijdt wel binnenkort dan hoef je je eventueel ook niet schuldig te voelen dat je niet bent gegaan..
Je hoeft niet zo lang te blijven, ga gewoon even langs met een bloemetje, het is toch je buurman.
En misschien heeft hij ook wel spijt van zijn gedrag , heel vaak als mensen bijna sterven hebben ze spijt van dingen die ze niet helemaal goed hebben gedaan, misschien wil hij het met jou ook nog wel goedmaken.
13 jaar geleden
volg je gevoel... niet in het negatieve blijven hangen... ergens zegt je gevoel al dat je moet gaan... als hij er straks nie meer is dan ben je misschien te laat... en wie weet wat voor goeds eruit voort kan vloeien... door lief te zijn voor iemand die niet altijd even aardig is gaat zon persoon soms toch nadenken... ik zou het gewoon doen... je hebt niks te verliezen, en zoveel te winnen... succes met je besluit...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou zeker gaan ja
gezien zijn toestand is hij dat voorval vergeten,maar mocht hij het onverhoopt niet halen dan kan jij zonder gewetenswroeging je leven voortzetten. het kan ook zijn dat hij jou bezoek zeer op prijs stelt.
ik wens jou het beste toe
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker gaan Pruts, als dat is wat je werkelijk wilt.

Je moet je zeker niet door boosheid laten weerhouden.
Die ergelijke buurman was niet de buurman maar de alcohol.

In het ziekenhuis zal je 'm niet dronken treffen.

Misschien wel gedrogeerd om 'm kalm te houden.
Want ook in het ziekenhuis zitten ze niet op alcoholisten met afkickverschijnselen te wachten.

Is 't niet boosheid maar angst dat t spel straks weer van voren af aan begint als hij opknapt? Laat ook dat je niet weerhouden.
Je bent al een keer voor jezelf opgekomen, herkent nu makkelijker het patroon en een tweede keer gaat je alleen maar makkelijker af.

Maar.. je hoeft helemaal niks.. als je hart er niet in zit hoef je het voor 't fatsoen echt niet te doen.

Jij bepaald.. niemand anders. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien ben je onbewust toch een beetje bang om zelf de kous op de kop te krijgen. Toen mijn moeder terminaal ziek was zei ook iemand tegen mij: "Ik zou ook nog wel graag even naar je moeder willen, maar ik weet ook niet hoe ze zal reageren." Mijn moeder had toen ook een tijdje in onmin met deze persoon geleefd.

Nu heb ik het mijn moeder zelf nog kunnen vragen en die wilde dat zelf ook wel, dus dat heeft wel positief uitgepakt.

Is er in dit geval niet een gezamelijke kennis oid die anders eens zijn licht voor je op kan steken of je buurman er wat voor voelt of niet?

Zoniet, dan zou ik er ook gewoon voor gaan... denk ik. Hangt natuurlijk ook wel af hoe diep het heeft ingevreten wat je met hem had, maar je zegt zelf ook al dat hij toch ergens ook wel leuk was, dus zo heel diep kan dast volgens mij toch ook niet zitten.

Misschien kun je na zijn onverhoopte overlijden er wel troost uit putten door te kunnen denken: "Ok, hij was dan een lapswans die mij altijd de koelkast leegzoop, maar ik heb toch ook leuke dingen met hem meegemaakt, en ik ben blij dat ik er tòch nog even ben geweest voor zijn dood."

Wat heb je te verliezen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik zou het wel doen.
Misschien praatte hij zo en deed hij zo omdat ie onderinvloed was.
Geen excuses hoor, maar misschien wel een reden?
Ga maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onbewust aan zijn situatie meegeholpen?
Hoeveel drank zat er wel niet elke keer in de koelkast? Zet er een streep onder en ga een paar keer op bezoek en vraag hem wat je voor hem kan doen.
Zonder verdere woorden zal hij het begrijpen.
Veel succes.

Toegevoegd na 20 uur:
Hiervoor geldt: Diep respect dat jij jouw buurman in het ziekenhuis bezocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe wat je hart je ingeef .
Maar ga er zeker niet heen uit medelijden .
Dat is mijn mening .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga er altijd van uit dat ieder mens gelukkig wil zijn.
Als iemand drinkt, kost dat hem heel veel in het leven.
Familie, vrienden...en zelfs een goede buur.
Dus het levensgeluk is waarschijnlijk ver te zoeken bij je buurman.
Als je kunt zien dat deze man al veel verloren heeft door zijn levensstijl...en je weet dat die naar zijn einde gaat,
Als je het mededogen in je hart kunt voelen...ga dan!
Dat zou jou, en je buurman heel veel goed doen in het hart!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe wat je hart je ingeeft. Bedenk als je niet gaat, je er misschien later spijt van krijgt, maar bedenk je ook dat degene die in het ziekenhuis ligt niet meer de zelfde buurman is! Ik heb in onmin met mijn vader geleefd, en toen hij in het ziekenhuis lag en stervende was, wist ik ook niet of ik zou gaan of niet. Ik ben er plichtmatig heen gegaan omdat mijn omgeving dat van mij "verlangde", maar uiteindelijk ben ik wel blij dat ik het heb gedaan.

Sterkte met je beslissing!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon gaan. je zult fijn gevoel over houden. dat je die stap hebt genomen. Anders blijft het aan je knagen. ik weet
het uit eigen ervaring hoe erg het is. als je ruzie met iemand hebt. die er niet meer is. drie jaar geleden
heb ik ruzie gehad met een vriendin. Die zelfde dag
auto ongeluk heeft gehad en aan is overleden. ik heb zo
spijt van die ruzie. dat ik nooit de kans heb gehad om
haar te vertellen. dat het mij spijt dat ik boos op haar was.
gewoon doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou Je hebt ondanks dat je twijfelde over het wel of niet gaan je toch van je beste kant laten zien. Je bent geweest.
Ook al schrok je waarschijnlijk van wat je zag.
Je hebt respect en medeleven naar hem getoond.
En dat vind ik super.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou beter geweest zijn ,als je had gegaan toen hij nog bij z'n positieven was en het uitgepraat had. Je bent dan te laat gegaan en het had geen nut voor hem,alleen maar voor jezelf.
Misschien ten overvloede: Ga nooit weg zonder te praten,
dat doet een hart zo'n pijn.Wat je 's morgens hebt verlaten,kan er 's avonds niet meer zijn.