Hoe noem ik de vrouw van mijn neef?

En met mijn neef bedoel ik de zoon van mijn tante, niet de zoon van mijn broer/zus.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
65.7K

Het beste antwoord

Aangetrouwde nicht...
Zo heb ik het geleerd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Nicht of aangetrouwde nicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangetrouwde nicht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij haar naam!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze is geen familie van jou en daarom, als je over haar spreekt, noem je haar de vrouw van je neef. Zo zit het wettelijk in elkaar, maar in de spreektaal heeft men het ook wel over aangetrouwde nicht, hoewel dit eigenlijk niet klopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij haar naam.
aangetrouwde nicht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is zij je "aangetrouwde nicht"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik noem hem/haar altijd bij zijn naam,
als ik er met bekenden over spreek is het de vriend(in) van mijn neef/nicht.
mijn neef en nicht zijn beiden nog niet getrouwd.
maar wat maakt het eigenlijk uit als er wordt gesnapt wat je bedoelt?