Hoe kun je aarden als huismoeder?

Ik vind het heel erg moeilijk om te wennen aan mijn nieuwe leven als huismoeder. Daarbij komt dat ik altijd een eigen salaris heb gehad, zelf heel hard voor gewerkt en dat geld voelde goed. Het voelt zo onwennig als ik nu het geld van mijn partner uitgeef, terwijl het gewoon gezins geld is en niet perse van mijn partner is! Ik ben zo gewend om onafhankelijk te zijn en mn eigen geld te verdienen, dat dit te onnatuurlijk aanvoelt! Herkend iemand dit?

Toegevoegd na 11 minuten:
En oja, ik ben bewust huismoeder geworden, tijdens de zwangerschap wist ik dat ik er graag wilde zijn mijn kind. Hier leg je een ontzettende goede basis, dus dat vind ik wel heel belangrijk!

Weet jij het antwoord?

/2500

Alles went. Ook het uitgeven van het geld dat je man heeft verdiend. Pas als je na een paar jaar nog niet gewend bent, dan zou ik me zorgen gaan maken en op zoek gaan naar een klein baantje. Ondertussen zou ik zoveel mogelijk genieten, want veel mensen kunnen het zich niet veroorloven om huismoeder te zijn. Lekker heel de dag bij je kindjes. Niet dat het niet hard werken is natuurlijk, maar je hebt ook geen last van zeurende baas en vervelende collega's. ;)

Ik heb geen ervaring als huismoeder, heb zelf ook geen kinderen. Ik denk wel dat je aan iedere verandering van een situatie of verandering in je leven moet wennen. Je hebt bewust gekozen om full-time huismoeder te zijn, maar je zou eens kunnen afwachten eerst hoe dit bevalt. Als blijkt dat je toch behoefte hebt om wat bij te verdienen of gewoon te willen werken omdat je het mist, dan kan je dat altijd nog overwegen. Als je de werkdagen beperkt tot bv. 2 dagen of een paar ochtenden, dan lijkt me dat niet nadelig voor het kind. Misschien is het ook wel goed voor je om ook eens met wat anders bezig te zijn. Eventjes geen mama zijn. Een aantal van mijn vrouwelijke collega's vinden het heerlijk om even op het werk te zijn ipv thuis.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100