Hoe kan ik nou een baby het beste laten boeren?

Alle internetsites afgestruind geen bevredigend antwoord. Duurt nog steeds uren....

Oh ja, alles wordt in het echie geprobeerd.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

mijn zoon wou ook nooit boeren alleen maar spuugen, omdat hij niet geboerd had.
ik doe tussentijds boeren dat hielp een beetje.
is jou kindje te ongeduldig om tijdens de coeding afgebroken te worden voor de boer, dan moet je oosten wind westen wind proberen. handen onder de oksels en van links naar rechts wiegen en zorgen dat het grappig is, bij het lachen heb je binnen 2 minuten een hele harde boer.

wij zongen er oosten wind westen wind bij :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Volgens mij is nog altijd de beste methode om de baby met zijn hoofd op je schouder te leggen en tegen zijn rug aan te kloppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn dochter boerde niet echt veel als baby. Ze dronk melk zonder veel valse lucht mee te slurpen. Ik heb eerst ook halve dagen op haar rug lopen kloppen (leek zelfs bijna op kindermishandeling), totdat ik zoiets had van als er nu geen boer komt, dan zit er ook geen lucht.

Ze is er gewoon groot mee geworden. Haar nichtje is overigens expert in boeren, maar die hoor je ook enorm slurpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beetje schuin naar voren laten hangen, op je schouder als je zelf wat onderuit zit. Werkte bij die van ons perfect.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mag ik vragen waarom 't kind moet boeren, als ze nog zo jong zijn ;)!. heb die leeftijd nog niet bereikt om daar zo diep in te zitten.. laat ik 't zo zeggen ;P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een baby krijgt tijdens het drinken niet alleen voeding, maar ook veel lucht binnen. Deze lucht neemt een hoop plaats in beslag in het kleine maagje van de baby. Het resultaat hiervan is dat de baby snel het idee heeft dat hij genoeg heeft gedronken en dus niet genoeg voeding binnenkrijgt. De lucht in zijn darmpjes vormen later belletjes en gassen die zorgen voor een vervelend gevoel in zijn buik en krampen in zijn darmen. Om deze problemen te voorkomen is het belangrijk een baby te laten boeren. Boeren helpt namelijk om flink wat lucht af te voeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh dat klinkt inderdaad heel logisch
Duidelijk Bedankt ;)!! weer wat geleerd!
Ik ging er flink mee rondlopen, kind tegen mijn schouder en gewoon maar doen wat ik nog moest doen. Best frustrerend dat het dan nog een half uur (+) kan duren voordat er een boertje komt. Maar die van ons sliepen echt niet met lucht in de buik, dus doorzetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben sinds een paar maanden de trotse vader van een prachtig ventje en heb een paar manieren gevonden om een baby snel en goed te laten boeren.

Allereerst laat ik mijn zoon altijd even platliggen na het leegdrinken van zijn flesje en pak hem vervolgens langzaam op om hem rechtop te laten zitten. Ik klop en wrijf (cirkelende beweging) dan zachtjes over zijn ruggetje en meestal laat hij snel een goede boer. Lukt dit niet, dan leg ik hem ver (hoofd en armen) over mijn schouder, klop zachtjes tegen zijn billetjes (niet tegen de schouderbladen) en wandel door de kamer.

Na zijn laatste fles leg ik hem soms ook op mijn buik terwijl ik in een stoel zit. Ook dit werkt prima bij onze zoon.

Als jouw baby echt problemen heeft met boeren, kun je ook proberen om jouw baby op schoot te nemen met zijn/haar gezicht naar jou toe. Spreid zijn armpjes (goed vasthouden) en ga zachtjes op en neer met jouw benen.

Als dit allemaal niet lukt, kun je overwegen een van de vele babymiddeltjes aan te schaffen. Ik ben vaak gelezen dat Sab Simplex een goed middeltje is. Het middel "bundelt" alle belletjes lucht (die een baby opzuigt tijdens het drinken) samen tot een luchtbel die een baby vervolgens makkelijker kan uitboeren. Het schijnt ook goed te helpen tegen krampjes. Wij hebben het middel nooit gebruikt, maar ik heb gelezen dat dit middel veilig is en uitsluitend verkrijgbaar is bij de betere apotheek.

Veel succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor het compliment.
Het antwoord hangt er een beetje vanaf of je fles- of borstvoeding geeft. Bij flesvoeding komt er gemakkelijker lucht mee, maar wellicht kan een andere voedingshouding of een andere speen of fles ervoor zorgen dat er minder lucht mee naar binnen komt.
Bij borstvoeding geeft de borst van nature meer mee, waardoor er minder lucht meekomt. Hapt je kind toch veel naar lucht, dan kan dat komen omdat de melktoevoer te groot is, bijvoorbeeld bij de toeschietreflex. Koppel dan op dat moment je baby even los en leg hem weer aan als de druk wat afneemt. Laat je kind ook de borst goed leegdringen, dus wissel niet te snel van borst.
Verder kun je ook daarin van houding veranderen, door bijvoorbeeld liggend te voeden. (zie link 1)

Maar als je kind veel last heeft van de melk, zou ik ook nagaan of er geen sprake is van allergie. Bij flesvoeding kun je dat testen door even over te gaan op hypo-allergene flesvoeding en te kijken of je kind anders reaeert op deze voeding.
Bij borstvoeding is het het beste te bekijken door een dieet van eliminiatie en introductie. (zie link2).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst kijken of jouw baby wel behoefte heeft aan boeren. Als hij niet boert, heeft hij er dan last van? Zo niet, gewoon niet laten boeren. Wel in de gaten houden of dat zo blijft.

Als je baby wel behoefte heeft aan een boer, zou ik de methode van Patrick toepassen. Hij beschrijft het uitstekend.

Als je je baby laat boeren door hem over je schouder te leggen zoals Patrick beschrijft, helpt het als je je duurste kleding aantrekt. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij werkt een fles bier altijd erg goed...

Maar dat wil je natuurlijk niet weten...

Als er geen valse lucht met de melk is mee gekomen dan zal het boertje ook niet komen...