Op de eerste plaats: het probleem bij jezelf zoeken. Je kunt een ander nl. niet veranderen, alleen jezelf. Probeer eens te ontdekken wat jouw verwachtingen zijn (en of hij daaraan voldoet). Misschien liggen je verwachtingen te hoog? Misschien liggen jullie verwachtingen te ver uit elkaar?
Succes met deze hobbel in je relatie, wat de uitkomst ook mag zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Je afvragen of je hier nog wel mee verder wil!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet je niet afvragen of je hier wel mee verder wil. Je moet er juist alles doen om je relatie te redden, je moet er voor knokken en zorgen dat het beter wordt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet mee eens Jodaran, soms is geen relatie (meer) beter. Knokken voor iets waar je niet meer volledig achter staat is een verloren zaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er een plantje in mijn tuin maar niet wil groeien en ik doe er alles aan, maar toch wil hij niet, dan staat hij op een verkeerde plaats, alsmaar opnieuw mest geven en er lief voor zijn, helpt dan niet meer, anders had het al geholpen.
Zo zijn relaties helaas ook vaak zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha!!! sorry
je kan je afvragen waarom je het plantje zo leuk vond in het begin, je kan ook bemesten, ietsje wegsnoeien zodat er meer licht bij kan komen, de grond wat losser maken zodat de worteltjes lucht krijgen, maar niets ten kosten van de rest van de omgeving. deze kan zich schikken, maar mag niet uit balans raken!
als het dan echt niet kan aarden en niet, of niet goed kan bloeien...... dán kan het beter een ander plekje zoeken.
Je afvragen waar het aan ligt en erover praten met je partner, misschien zit hij/zij wel niet lekker in zijn vel?...

Misschien is het ook niet je ware?

Kortom maak het bespreekbaar met je partner of familie/vrienden.

Succes ermee:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Praat erover met je partner, en niet met derden (dat kan voor je partner behoorlijk frustrerend zijn). Maak duidelijk wat je wilt, en dat je het zo op deze manier saai vindt.
Wees duidelijk naar elkaar toe, maar verwacht niet dat iemand zich veel gaat veranderen.. iemands persoonlijkheid is vaak zo menseigen dat je je beter af kan vragen of jullie nou wel echt bij elkaar passen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inruilen bij een instantie als Zonzoo oid?

Nee zonder gekkigheid, je kunt even praten met je partner of ervoor kiezen om gespleten wegen te kiezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou nóóit een gespleten weg kiezen, dan is het einde zoek :)
Ga met hem in gesprek, vertel hem dat je zo niet verder wil en liever wat meer leven in de brouwerij wilt hebben. Jullie kunnen eventueel een hobby zoeken, die je samen kunt beleven. Als dat allemaal geen effect heeft, kun je alsnog besluiten om er een punt achter te zetten, maar dat is wel erg rigoreus. Een mens kun je niet veranderen, maar bedenk, dat er op iedereen wel iets is aan te merken. Misschien heb je gewoon even wat lucht nodig, weg van je partner en dan ga je hem vanzelf wel missen. Ga, als dit mogelijk is, eens op vakantie met een vriendin en kijk daarna nog eens hoe je erover denkt. Even helemaal weg kan erg opluchten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afvragen of het niet tijd wordt voor een spannende affaire
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tjongejonge wat serieus.
Kimath
13 jaar geleden
Dat lijkt mij niet echt goed voor de relatie..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga met je partner een spannende affaire aan, jullie doen net alsof je elkaar niet kent, maak per mail een afspraakje etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vind het een perfecte optie!!! moet je het wel ff thuis melden, wedden dat het niet saai meer is en de spanning vanzelf komt!!! man man..... het zou je keuze zijn om het op zo'n manier te doen.
Verras je partner eens, maak het een keer net iets spannender dan anders en breek uit die sleur ga eens dingen doen die jullie nooit doen, weekende weg of naar het theater of de bios en misschien wel even lekker wandelen door de duinen, en idd praat met je partner over alles wat hij/zij leuk vindt of niet leuk vindt.
Groetjes en succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen idee hoelang jullie bij elkaar zijn maar ik denk dat het redelijk normaal is dat de spanning er wat afgaat na een aantal jaren. Even ervan uitgaande dat jouw partner niet een gedragsverandering heeft ondergaan door stress, spanning of depressie maar dat het gewoon voelt als "same old, same old". Gelijk de relatie beeindigen lijkt me niet de oplossing, immers zul je het in een volgende relatie uiteindelijk ook krijgen. Niet alles blijft spannend. Probeer nieuwe dingen in te bouwen in jullie relatie, probeer eens iets anders op sexueel gebied, zoek samen een leuke hobby, samen naar de schietvereniging of samen karten, paintballen, vaker een weekend weg als de financien het toelaten. Probeer wat jij denkt dat er ontbreekt juist in de relatie te stoppen zodat het niet meer ontbreekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat wij jou hier zo weinig antwoord in kunnen geven...dit is echt iets wat je zelf moet uitzoeken, elke relatie is weer anders en je moet er zelf achter komen wat het precies is wat je saai vind. Vanuit daar kan je kiezen om er verandering in te brengen of er afstand van te doen.

OF...het voor lief te nemen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een andere partner zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is die partner een beetje uitgekeken op je , en jijzelf ook op hem . Een goed verhelderend gesprek kan meer duidelijkheid verschaffen , maar hoeft nog geen verbetering te brengen . In het uiterste geval is het misschien beter om beide jullie eigen weg te gaan .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat is saai...
het bekende, het voorspelbare, het nieuwe wat eraf is?

dan moet je het echt bij jezelf zoeken denk ik.
doet je partner saai in de zin van niets meer ondernemen of is ie lauw in zijn reacties doen en laten? dan ga je er een keer op uit, maar een lange wandeling en bespreek je gevoel, maak dit kenbaar vraag naar de reden van het waarom, en kijk wat ieders aandeel hierin is en wat je kan veranderen hierin om het weet op te laten leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zit hier vrij veel. Misschien moet je eens wat minder GV en wat meer "relatie" doen ...
13 jaar geleden
Misschien las ik erover heen maar nog niet uitgebreid aan de orde is geweest:

Het hangt er van af hoe oud jullie zijn en hoe lang jullie een relatie hebben. Ben je 19 en zijn jullie 3 maanden bij elkaar: dan zou ik zeggen: in goed overleg wegwezen en allebei iets anders met je leven gaan doen.

Ben je in de 30 en ruim 10 jaar bij elkaar (met mogelijk een paar kids) dan zou ik zeggen: welcome to the real world!!!! Voordat je dan je biezen pakt moet je goed overwegen of het geen afreageren van onvrede over iets heel anders is (je baan, je maatschappelijke status) of gewoon een klein beetje verveling dat erin sluipt maar waar wel weer iets aan is te doen.

In dat laatste geval denk ik echt, zoek maar een leuke hobby, ga samen vaker iets doen en spreek er eerlijk over maar neem geen overhaaste stappen