Wanneer kun je zeggen/merken dat de koek op is in je relatie? Dus wanneer je in een sleur beland is, welke signalen geven aan dat het klaar is?

Ben benieuwd naar jullie antwoorden omdat ik het idee heb dat mensen snel bij elkaar blijven om rompslomp te voorkomen.

Toegevoegd na 8 uur:
Ik kom op deze vraag omdat ik merk dat er zoveel mensen uit mijn omgeving en BN-ers zomaar uit elkaar gaan... Hup kindje en een jaar later.... Scheiden. Dit is dus persoonlijk op mijn van toepassing maar je gaat je daardoor wel afvragen of je relatie nog wel goed is!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb juist het idee dat tegenwoordig veel mensen uit elkaar gaan in plaats van aan hun relatie te werken.
Annswers
13 jaar geleden
+ voor SuzyQ
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
SuzyQ: Ja, dat is toch ook wat ik zeg, of mis ik iets?
Dat zoveel mensen uit elkaar gaan, en waaraan dat ligt!

Het beste antwoord

"Sleur" is wel iets anders dan
De koek is op!

Hier is een testje om te zien of je relatie een sleur wordt.
http://www.gezondheidsplein.nl/testjezelf/3/Wordt-mijn-relatie-een-sleur.html

Maar meestal heb je zo'n test niet nodig en weet je het al zelf.

Dan zijn hier een aantal regels die je kan toepassen om te proberen je relatie uit een dagdagelijkse sleur te halen.
http://www.netonline.be/lifestyle/detail.asp?id=602

http://www.xead.nl/sleur-in-je-relatie-25-tips-om-je-seksleven-weer-spannend-te-maken

Als dat allemaal echt niet help, kun je nog voorstellen aan je partner om in relatietherapie te gaan.

Mijn ex wilde dat niet, vond ie onzin.
Mede daarom is ie nu mijn ex.

Het is jouw gevoel en het gevoel dat je er alles aan gedaan hebt, dat de signalen geeft dat het uiteindelijk klaar is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh ja: als er nog maar iets van positieve gevoelens zijn naar jouw relatie: ga daar dan voor!
Werk er aan.
Probeer het positieve te zien.
Heb zelfvertrouwen!

Toegevoegd na 5 minuten:
Dit alles is rompslomp genoeg ja.

Je kan er ook voor kiezen om "gewoon" nog jaren langs elkaar heen te leven. En inderdaad zullen veel mensen die weg nemen.
Rompslomp voorkomen en "voor de kinderen" bijelkaar blijven kan ook best goed gaan hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik wil je meegeven, dat, waar je naar kijkt, altijd, als het ware onder een vergrootglas komt te liggen. Als je wilt weten wanneer de koek op is, endaarvoor wilt afgaan op signalen, dat je dan met negatieve dingen bezig bent. En die ben je dan, onbewust, aan het vergroten.

De koek is op als je, al zoekend naar je geluk, of je partners geluk of dat van je kinderen, niets meer kunt vinden. Als je zelf ook leeg en ""uitgegeven"" bent, dan is de koek echt op!

Verder: tel je zegeningen. Na een scheiding is het leven meestal niet leuker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.Je praat minder
2.weinig tot zeer wenig sex
3.je geeft weinig complimenten
4.Je dikt de slechte dingen uit,maar het goede zie je niet en negeer je
5.je hoopt dat je partner gauw een ander krijgt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is wel goed gezien ja: +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vooral dat laatste punt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk vooral nummer 4, maar 'uit' moet dan wel zijn 'aan'
Ik heb het gevoel dat mensen juist te snel opgeven. Een langdurige relatie zal volgens mij op lange termijn meestal sleur opleveren. Dan ligt het aan beiden om er iets aan te doen, iets te vinden waar jullie je allebei kunnen in vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een dergelijke vraag op dit forum stelt, kun je de conclusie al trekken dat de koek een heel eind op is, zo lijkt me.
Je zou kunnen proberen om eens iets totaal anders te doen bijvoorbeeld in de weekeinden.
Als je nooit fietst, ga dan eens een lang weekeinde fietsen. Huur met z'n tweeen een roeiboot. Ga eens naar een theater.
Vaak zijn het volkomen nieuwe ervaringen en omgevingen waardoor je weer sprankeling bij jezelf voelt en bij de ander ziet.
Ga eens een potje biljarten, ook al kun je er allebei geen bal van.
Wadlopen.
Bedenk vooral iets wat je zelden of nooit gedaan hebt en geniet er met z'n tweeen van.
Als er nog verborgen passie zit, haal je die op die manier zo weer naar boven.
Uitelkaar gaan is wel het laatste wat je doet in een relatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals ik net in mijn vraag bewerkt heb, dit gaat niet persoonlijk over mij.... Lees even de extra tekst. Het is alleen zo dat je je gaat afvragen waarom al die mensen uit elkaar gaan en daardoor neem je vanzelf je eigen relatie onder de loep....
wanneer de deur van jullie woning opengaat en je denkt niet meer "ha daar is ze/hij" dan is het wel over....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel herkenbaar. Ik dacht bij m'n ex altijd: shit daar is ie weer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dus duimpje omhoog toch? ;-)))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou , als de ander altijd klussen / taken / problemen voor je heeft om op te lossen/ of ze is ziek / depressief , dan denk je soms ook niet "ha daar is ze " terwijl je toch veel van haar houdt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, das een goeie, +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou Flux, ik ben niet zo van de duimpjes, maar ik ben het niet met je eens. Misschien is er nog wel heel veel op te poetsen en op te vrolijken aan de relatie met nieuwe impulsen. Je kan ook "ongemerkt" in het slob raken.
Uit gewoonte voor de tv gaan zitten hangen, altijd ongeveer dezelfde prak eten, altijd sex op woensdagavond, altijd speculaas bij de koffie..........
Doe eens iets geks, doe iets anders en je zult verbaasd zijn hoeveel leuks je met je partner nog kunt doen.
De koek is op als je geen respect meer voor elkaar hebt als persoon/mens. In dat geval zo nel mogelijk uit elkaar en nooit meer een andere relatie proberen als in het begin van jullie relatie dat respect er wel was. Een andere relatie heeft alleen maar kans van slagen als je respect voor elkaar hebt en dat respect kan vasthouden. Als dat laatste bij je huidige partner niet lukt dan vrees ik het ergste voor je volgende relatie.