Wat doe je als je partner problemen heeft met je beste vriendin die weer de partner is van zijn beste vriend?

We zijn al jaren elkaars vrienden.. hij was single, zij was single, wij waren een stel..we hebben hen aan elkaar voorgesteld en werden zij ook een stel.. het enige minpuntje was dat mijn partner af en toe wat moeite had met de soms wat direct uitspraken van mijn vriendin maar tot nu toe accepteerde hij dat en viel er niets spectaculairs voor.. tot vorige week: zo ineens viel er iets echt verkeerd bij mijn partner en schoot hij zodanig uit zijn slof dat er wat geknapt is bij onze vrienden..dus ook bij mijn vriendin.. zij neemt mij niets kwalijk maar toch staat het ergens wel tussen ons in.. we hebben elkaar nu al 5 weken niet gezien en ondanks dat ik weet dat er volgende week iets is afgesproken tussen de mannen om met elkaar te praten ken ik mijn partner goed genoeg om te weten dat hij erg koppig kan zijn en bereid is deze vriendschap op de proef te stellen..het is hem ook echt teveel geworden.. en wat moet ik dan?
Ben er inmiddels erg verdrietig van en weet er niet goed mee om te gaan.. wil voor niemand hoeven te kiezen..

Toegevoegd na 42 minuten:
Nog even iets duidelijk maken: ik heb mijn vriendin wel apart gezien inmiddels, daarom weet ik dat ze me niets kwalijk neemt.. maar elkaar met zijn vieren treffen zoals voorheen wel ooit 2 keer in de week is nu al 5 weken niet gebeurd.. ik mis "ons"...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K
Rieneke1
13 jaar geleden
wat een rotsituatie joh, sterkte en wijsheid, +

Het beste antwoord

Wat een rotsituatie.

Je zegt dat je vriendin jou niets kwalijk neemt. Desondanks hebben jullie elkaar al vijf weken niet gezien! Het lijkt wel alsof ze jou tóch iets kwalijk neemt. Vaak is het zo dat de beide partners van een stel over één kam worden geschoren, dat man of vrouw op het gedrag en de uitspraken van de partner wordt aangekeken (ik spreek uit ervaring). Ook al zegt jouw vriendin dat ze dat niet doet, het heeft het er wel alle schijn van gezien de lange periode dat ze niets van zich heeft laten horen.

Ga met haar praten. Trek geen partij voor haar of voor je vriend, kom vooral ook op voor jezelf - jij staat tussen twee vuren, wil voor iedereen het beste. Die positie is al lastig genoeg. Je mag geen slachtoffer worden van de ruzie die andere mensen met elkaar hebben.

Probeer begrip te tonen voor beide. Laat het hun verder zelf uitvechten, maar laat dit akkefietje niet ten koste gaan van jezelf en van jouw persoonlijke vriendschap met je vriendin.

Sterkte.

P.S. als je het lastig vindt om met haar te gaan praten, schrijf dan eerst op hoe je je voelt. Je gevoelens over de situatie op papier zetten geeft vaak helderheid. Je zou het zelfs als een brief aan haar kunnen geven. Dan kan zij daar ook weer in alle rust op reageren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het hun zelf uit laten vechten, vooral niet mee bemoeien. Dat kan erop uitdraaien dat jij je vriendin apart ziet en je partner zijn vriend apart ziet (of niet, als het niet goedkomt). Dat is dan niet anders, jullie hoeven elkaar niet altijd in dezelfde samenstelling van alle vier te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moeilijk, lastig. Goed erover praten met elkaar lijkt mij het beste. Hopen dat het weer beter wordt en je weer gezellig samen dingen kunt gaan doen. Zou zonde zijn, en een echte vriendschap moet tegen een stootje kunnen!
Sterkte, dit is heel vervelend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hee rot zeg.
Ik zou je er buiten houden tegen over de mannen.
Gedraag je maar een beetje onverschillig. Like you dont care. En als je vriend erover begint zeg je. Zoek het uit. Ik bemoei ne er niet mee. Je zorgt maar dat het goedkomt. Zelf ook niet over beginnen. Dit is iets wat in het hoofd van jou vriend zit. Laat hem afkoelen. Het komt echt weer goed.
Succes