Mag je als je 36 bent, geen festivalbandje meer om je pols hebben??

Ik, vrouw (36) getrouwd met man (48), ben dit jaar zoals ieder jaar met mijn vrienden naar het Lowlands festival geweest. Mijn man wil niet naar festivals, maar ik wel, dus dat blijf ik wel doen, getrouwd of niet. Ik verheug me er altijd erg op en ik ga al jaren (ook voor mijn trouwen) er met een vaste vriendenclub heen.
Dit jaar kwam ik maandag (behoorlijk moe) weer terug van een geweldig weekend. Toen we gingen slapen (man en ik) werd ik zonder pardon het bed uitgeknikkerd met de mededeling dat ik met het polsbandje van het festival nog om, niet welkom was. "je bent geen 15-jarig!!!", "het is achterlijk als je nog met je bandje om blijft lopen!!!".
Voor duidelijkheid: ik ben niet iemand die nog jaren met als zn festivalbandjes om rond loopt, maar het is meer een kwestie van "nagenieten", zeg een weekje of zo.
Het is er uiteindelijk op aangekomen dat ik mn spullen kon pakken, en pas terug hoefde te komen als het doorgeknipt was.
Mijn man stelde ook dat IEDEREEN er zo (als hij) over denkt... Dus mensen, vertel het mij eens........

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles is al gezegd. En ik hoef ook geen antwoord te geven op een vraag waar je het antwoord eigenlijk al van weet.

Maar waarom twijfel je aan je eigen oordeel? Heb je wel eens al vaker je eigen gevoelens voor hem aan de kant gezet? en hoe lang is dit al gaande? Meid, praten praten en nog eens praten met je man.
Wat vind jij belangrijk in je leven met hem en wat vind je man belangrijk in zijn leven met jou?

Het beste antwoord

Een héél merkwaardige reactie van je man. Hij bepaalt even dat jij - die nota bene doodmoe is - niet welkom bent in je eigen bed zolang je het polsbandje van een festival om houdt? Alsof je een enge ziekte bij je draagt ofzo. En tot overmaat van ramp mag je ook nog je spullen pakken?? Waar gáát dit over? Ik zou me, als ik jou was, eens ernstig gaan afvragen of er niet iets meer aan de hand is, hetzij met je man, hetzij in je relatie met hem. Want dit gedrag is natuurlijk wel heel erg extreem. Maar je laat je natuurlijk niet je bed en/of huis uitknikkeren. Ik zou eens een stevig gesprek met hem aanknopen om erachter te komen waar de schoen nu precies wringt bij hem. Want dat er meer aan de hand is dan 'zo maar' wat irritatie over een polsbandje, dat lijkt me duidelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Tja, het is tussen jullie twee. Maar in mijn relatie (vrouw 45, ik 55) zou dat geen issue zijn. Als ze een bandje om wil houden, dan doet ze dat maar!

Lijkt een beetje op jalouzie, zo van: jij hebt genoten en ik niet, dus jij mag niet meer nagenieten want dat kan ik ook niet...
13 jaar geleden
Bepaald hij wat je wel of niet om mag. Is dat een relatie. Je het bed uit gooien. Ik zou hem maar eens vertellen wat een kinderlijk gedrag hij vertoond.
13 jaar geleden
Dat is voor mij,man 75 een onbegrijpelijke reactie.
Typisch,dat hij er zo lang niets over gezegd heeft en nou opeens...
Het zou een kwestie van opgekropte ergernis/jaloezie kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha, echt hoor, meen je dit serieus? Natuurlijk denkt niet iedereen hier zo over als jou man, ik (44) zou er geen moment moeilijk over doen, ik vind het zeer kinderachtig en ik zou me zeer zwaar beledigd voelen als ik vanwege zo'n stom bandje mijn bed uitgegooid werd! maar ja, ik was ook gewoon meegegaan!
Loop jij gewoon lekker met je bandje rond en geniet er nog ff van!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer om het zo te lezen. Alvast veel sterkte.

Ik vrees dat het bandje niet de echte oorzaak is.

Als ik het goed begrijp is je man jaloers dat jij nog wel de zin hebt om naar het festival te gaan, en dat hij niet mee kan.

Bovendien is het een absurde manier om het op die manier op je af te reageren.

We kunnen de rest van de relatie uiteraard niet beoordelen. Mocht iemand dat mij lappen, dan hou ik het bandje een heel jaar om, en dat zij het kan schudden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, natuurlijk denkt niet iedereen er zo over.

Die man spoort niet helemaal hoor.

Mijn man is ook een stuk ouder dan ik zelf ben,
maar hij heeft mij er nog nooit van weerhouden
dingen te doen die ik leuk vond of vind, en waar hij
niet aan mee doet.
Of dat nu een avond dansen is of een lang weekend naar Cairo.

Nee, je zult zelf moeten bepalen of zo'n bandje een
enorme ruzie waard is. Maar ik denk dat er meer aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een festivalbandje heeft niks met leeftijd te maken lijkt mij zo..
Beetje een overdreven reactie van je man, om je voor een meningsverschil over een armbandje de deur uit te gooien!

Then again, waar 2 ruzie maken, hebben 2 schuld..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien gaat het niet om het bandje, maar meer waar het symbool voor staat. Wellicht heeft hij er moeite mee dat je nog steeds daar naar toe gaat en uit hij dit op een andere, oppervlakkige manier. Hij maakt ook geen deel uit van jouw fijne herinnering. Doen jullie ook leuke dingen samen en doet hij ook leuke dingen zonder jou? Vraag eens of het hem stoort dat jij enthousiast bent over iets waar hij niet in betrokken is. Misschien heeft hij ook zo'n ervaring / project nodig voor zichzelf op een ander manier.

In het algemeen wordt het trouwens raar gezien als je bandje langer dan een maand nog om hebt, om hygienische redenen, etiqette op het werk etc, en 'als lowlands zo belangrijk voor je is, wat heb je dat voor leven verder', maar dit wordt meestal gezegd door mensen die geen ervaring op Lowlands hebben.
13 jaar geleden
Jullie leeftijdsverschil kan zeker een rol spelen. Ooit is je man op een veel jongere vrouw/meisje gevallen en kennelijk heeft de aantrekkelijkheid daarvan ook een schaduwzijde voor je man. Waar het natuurlijk om gaat is dat de harmonie van jullie relatie een deuk heeft opgelopen. Het gaat helemaal niet om dat bandje op zich maar veel meer waar het voor staat, autonomie, een eigen leven, een eigen identiteit. Misschien is het een incident dat uit te praten is. Zo niet, denk dan aan praten met hulp over jullie relatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat Kees hierboven precies de vinger op de zwerende wond heeft gelegd. Het gaat helemaal niet om dat bandje, maar jouw man voelt zich misschien wel buitengesloten, Een typische geval van jaloezie. Ik denk dat jullie hier samen stevig over moeten praten, maar dat jullie wel eerst moeten afspreken, dat jullie beide het beschouwen als iets onbenulligs, maar dat jullie de (onbenullige) waarheid boven tafel willen hebben, maar zonder dat het gaat om gelijk te hebben of te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij baalt jouw man dat hij niet t gevoel kan krijgen van iets wat jouw wel heel erg boeit.en dat je daar enthousiast over bent en natuurlijk van geniet.als hij daar niet tegen kan zou ik toch maar eens serieus met hem aan de tafel gaan zitten en het er met hem over hebben wat hem zich daar nou aan stoord.is het dat hij niet mee wil of voelt hij zich oud worden.leg het hem uit waarom jij dat bandje nog graag even om wilt houden,als hij dan toch nog protesteert doe m dan af en leg t op je nachtkastje.kan je t toch nog zien als je t licht uitdoet en dan kan je er nog lekker over dromen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, zo'n bandje hoort om je pols, hoor. Het is toch zoiets als het lidmaatschap van een gilde en daar horen nu eenmaal bepaalde riten bij. Is natuurlijk buiten alle rationaliteit maar ik heb er wel begrip voor, al ben ik nooit op Lowlands geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
natuurlijk hoort zo`n bandje om je pols,en snap ik ook heel goed waarom zij dat om wil houden,maar als haar man daar problemen mee heeft en zich zo gedraagt moet er over gepraat worden.als hij de vreugde van zijn vrouw niet wil delen door met haar eens n keer mee te gaan moet hij achteraf niet zeuren dat dat bandje af moet omdat ze dan net n kind van 15 lijkt.belachelijk.en om de lieve vrede thuis goed te houden kan ze het toch ook op haar nachtkastje leggen,als hij dan nog commentaar erover heeft is er wel wat anders aan de hand,denk ik.jaloezie denk ik.waar gaat hij naar toe als hij met vrienden uitgaat?dan is hij toch ook enthousiast over zijn ervaringen en wil t daar dan toch ook over hebben.geven en nemen noemt men zoiets.nee,meer geven dan nemen.accepteren.
Ik vind hem kinderachtiger dan jou.
En zeker als iemand aankomt met "argumenten" als "iedereen vindt dat" weet je als dat ie geen èchte argumenten heeft, alleen een gevoel.
Ik zou het heel erg NIET waarderen als mijn partner zich zo opstelde - als ie nou zegt: 'joh, ik vind het een beetje flauw als je dat ding omhoudt', prima. Maar dan gelijk 'iedereen' erbij halen en gaan dreigen en e=termen als 'achterlijk' gebruiken...
Is ie zelf zo perfect?
Jammer dat het nagenieten zo toch een nare nasmaak oplevert :-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat meen je niet , en dat pik je ook nog van hem wat een kinderachtige man heb jij,volgens mij ben jij een lief vrouw
als mijn man zo iets bij mij zo flikken, schop ik hem uit het huis, hou je bandje zolang je maar wil meisje, laat je niet gek maken, hij moet leren om gaan met zulke dingen niet met domme actie 's komen . sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker niet iedereen denkt er zo over. De mensen die geen festivalgangers zijn, zullen het vast niet waarderen als je nog 3 maanden met zo'n bandje loopt, maar gewoon nog lekker een paar dagen nagenieten, daar kan toch niemand aanstoot aan nemen? Een erg kinderachtige reactie.

Ik vermoed, net als bovenstaande reageerders, dat je man zich ergert omdat hij zich niet in kan leven in het plezier dat jij aan het festival beleeft. En daar stiekem behoorlijk jaloers op is.'

Heeft hij 'eigen hobby's' waar jij niet in meegaat maar die je hem toch gunt? Of doen jullie verder alles samen? In het laatste geval wordt het tijd dat hij nadenkt over iets dat hij zonder jou wil doen.