de mannen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Nederlands onderzoek
Het meest recente (serieuze) onderzoek naar vreemdgaan in Nederland, werd uitgevoerd door psycholoog Henk Noort. Hij onderzocht 1700 heteroseksuele mannen en vrouwen tussen 20 en 45 jaar. Uit dit onderzoek blijkt dat 25 procent van de Nederlanders vreemdgaat. Dit cijfer lijkt aan de lage kant. Uit het jaarlijkse seksonderzoek van Durex blijkt dat 31 procent van de Nederlanders vreemdgaat. Wereldwijd is dat (volgens Durex) 22 procent.

Uit ander onderzoek blijkt dat de kans dat je tijdens een vaste relatie te maken krijgt met overspel, ergens tussen de 40 en 76 procent ligt. Overspel wordt trouwens door ongeveer 30 procent van de stellen genoemd als belangrijkste oorzaak voor het beeeindigen van de relatie.

Datingsites
Door alle datingsites op internet is vreemdgaan de laatste jaren een stuk makkelijker geworden. Relatieplanet schat dat ongeveer 1 op de 3 leden van datingsites een relatie heeft. Daarbij lijkt er amper verschil tussen mannen en vrouwen.
Verschil tussen mannen en vrouwen is er wel: single vrouwen hebben vaker een relatie met een man die al een relatie heeft als omgekeerd. Verder blijkt het gevaar voor het voortbestaan van de relatie groter te zijn wanneer de vrouw vreemdgaat. Vrouwen lijken vaker op zoek te zijn naar een zielsverwant, terwijl mannen vooral gewoon plezier willen hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat maakt niks uit..vrouwen stellen zich iets vaker voor.. dat wel;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Procentueel gezien mannen, ongeveer 4% vaker...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannen, alleen zijn er altijd vrouwen bij betrokken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar een man kan ook vreemd gaan met een man ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat is waar. Dus ik moet eigenlijk zeggen: alleen zijn er meestal ook vrouwen bij betrokken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn niet altijd vrouwen bij betrokken. Je hebt ook homo ontmoetingsplekken en daar schijnen nogal wat getrouwde mannen tussen te lopen :D
We denken mannen. maar denk dat de mannen er sneller over praten met vrienden , en vrouwen houden het wijs voor zich.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen kunnen het beter verbergen. Mannen vallen sneller door de mand. Vrouwen zijn speurneuzen en vinden nog wel eens gauw een leuk berichtje of telefoonnummer in zn mobieltje bijvoorbeeld.
Daarom lijkt het dat mannen vaker vreemd gaan als vrouwen, maar ik denk dus dat vrouwen niet zo heel erg veel voor ze onderdoen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan me ook al niet voorstellen dat die getrouwde mannen het vooral met vrijgezelle vrouwen doen +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja een vreemde haar op een colbert zien ze gelijk...Maar een paaltje op de parkeerplaats....;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke vent gaat er nou vreemd met een paaltje op een parkeerplaats?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@feniks: inderdaad!
@sharona30: dat paaltje is ook lang niet zo interessant :P
Ha, die DeathDemocracy;

Als we het hebben over hetero's die buiten de pot piesen kan de conclusie enkel maar zijn dat ze beiden in totaal eveneel slippertjes maken. Als er verschillen in de cijfers zijn betekent dat hooguit dat een van de twee dat gemiddeld vaker met een en dezelfde persoon doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannen gaan in een goed relatie toch buitenshuis shoppen, vrouwen laten het uit hun hoofd om vreemd te gaan als de relatie goed is...

Dat verschil ken ik en weet ik...

Maar als je naar cijfers vraagt, dan kan ik je niet helpen...

Zij het dat ik weet dat vrouwen meer mensenkennis hebben dan mannen en DERHALVE gaan ze minder vaak vreemd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mannen, het zit gewoon in ons bloed ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vrouwen,deze lopen vaker op pumps en andere open schoenen ,daar komen sneller steentjes en anderscherp spul in en dan ga je vreemd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen, van de vrouwen die ik ken zijn er nogal wat vreemd gegaan. Van de mannen die ik ken geeneen (tenminste, dat hebben ze mij niet verteld :D)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
persoonlijk .......denk ik vrouwen ...dat is ook mijn ervaring in het leven......mannen praten er idd wat makkelijker over ( tegen vrienden) maar worden ook makkelijker "betrapt" vrouwen denken aan dingen welke bij een man niet eens in zijn hoofd opkomen ( bijvoorbeeld niet schone lakens op het bed maar de oude weer terug - klein voorbeeldje) mannen scheppen graag op maar de vrouwen zijn degene die "veroverd"(willen) worden......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
51% mannen
49% vrouwen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vrouwen,want mijn vrouw doet het ook...
14 jaar geleden
mannen want die kunnen onderscheid maken tussen liefde en seks en vrouwen voor de meerderheid niet.