Op welke momenten leer je mensen het beste kennen?

13 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo mooie vraag,waarom ben ik de enige die hem plust?
Annswers
13 jaar geleden
Dank je wel barcelonaman! Zo leer je mensen kennen ;)

Het beste antwoord

Op vakantie! Hoe tolerant ben je/is de ander? Hoe sociaal? Hoe vrij kun je elkaar laten? Hoe ga je met geld om? Tja, en natuurlijk in tijden van verdriet. Onze 'beste' vrienden lieten het afweten toen wij hen vroegen een dagje op onze hond te passen toen we naar de crematie van mijn zusje moesten. Was te lastig...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (20)

in nood....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn eerst gedachte is ook als je het moeilijk hebt dan leer jeje vrienden kennen maar ook als het goed met je gaat dat ze je bellen.Een vriendschap moet je onderhouden en dit moet van 2 kanten komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je heel veel of juist heel weinig geld hebt ....... (veel vrienden , weinig vrienden) (nep vrienden , echte vrienden)

Toegevoegd na 14 uur:
en op een onbewoond eiland met weinig eten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij geldzaken!

Je schud elkaar de handen bij een overeenkomst, maar later kom je er pas achter of alles eerlijk en volgens afspraak verlopen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je met ruzie uitelkaar gaat, kom je erachter of die ander in staat is om jou te blijven zien zoals die ander jou zag in goede tijden en of die ander dus de ruzie kan isoleren van jullie verleden.

Ben je zelf in staat om een ruzie tot een ruzie te houden en de rest van de ander in zijn waarde te laten ?
Reuze moeilijk en maar weinig mensen die het kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eens, en dus met VRIENDEN krijg je nooit ruzie.
Er maar even van uitgaande dat je het over vrienden hebt, leer je die kennen op momenten dat het even niet zo lekker gaat. Stel jou hond gaat dood, of een familielid. Nou, dan verwacht je op zijn mist medeleven. Dat kan door van alles zijn. Niet iedereen is een prater en zal je op die manier willen troosten. Maar als ze maar belangstelling tonen en begrip voor je hebben, dat jij je er rot onder voelt, is het goed. m,n beste vriend is zo iemand, ie is geen prater op dat gebied of van een arm om je heen. Echter hij was er wel voor me, bood me op zijn kosten n dagje Amsterdam aan, en we gingen gezellig naar de Bios. Een vriendin die troostte me weer wel door naar mijn verhaal te luisteren. De manier waarop iemand er is maakt niet zoveel uit dus.

Echter, zijn het vrienden en ze zijn er op geen enkele manier? zoals even n belletje geven, ff langs komen.(ook na n tijdje niet, dus er was geen gangbare reden geen contact op te nemen) Dus totaal niets laten horen? Tja, dan kan zegt dat iets over hoe die gene de vriendschap/band met jou ziet. En kun je niet echt vrienden en of kennissen noemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in tegenspoed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist, maar ook in voorspoed. Een goede vriend is ieman die met je lacht en met je huilt (TH).
als je ze nodig hebt, als er zich situaties voordoen waarop je van mensen even afhankelijk bent.. in zo'n tijd leer je mensen kennen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn verschillende momenten, maar eentje die bij mij eruit springt is wanneer je de staatsloterij hebt gewonnen. Dan heb je plotseling heel veel vrienden.

En natuurlijk ook wanneer je in de gevangenis terechtkomt, of wanneer je aids hebt, dat zijn ook momenten waarbij een helemaal mensen je zullen laten vallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je veel vrienden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, want ik heb die staatsloterij nog steeds niet gewonnen
ze zeggen wel eens , in tijden van nood leer je je vrienden kennen. en ik denk dat hier wel een grote mate van waarheid inzit. zodra echt de nood aan de man komt en je wordt in de steek gelaten door je vrienden dan zijn het dus je echte vrienden niet. zo zijn er veel voorbeelden te geven denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je helemaal jezelf bent!
Op het moment dat je in een 'rol' zit (en dat gebeurt vaak onbewust en dus automatisch), zullen anderen (net zo onbewust en automatisch) ook in een rol schieten. (Ik noem dat "positie innemen").
Wees geheel jezelf, gewoon zoals je bent, en anderen zullen zich net zo vrij voelen om ook helemaal zichzelf te zijn. Je zult ze in waarheid 'ontmoeten'..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je als eerste van je "vrienden groep" kinderen krijgt!

Ik heb het zelf meegemaakt en ik moet zeggen dat mijn zoontje ook wel ziek was en veel in het ziekenhuis heeft gelegen maar juist toen had ik mijn vrienden hard nodig en toen leerde ik de goeie en de verkeerde mensen het beste kennen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je in een crisis periode belandt. Dan stel je de echte beschikbaarheid van je "vrienden" vast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer men is in nood en pijn

Dan weet men wie zijn vrienden zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
in geval van langdurige ziekte.
maar vooral als je dag en nacht samen bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je ze aanspreekt op hun eigenaardigheden die jou niet zo aanstaan of waar je last van hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een dronken bui. De meeste mensen hebben dan hun hart op hun tong.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je ze echt nodig hebt .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
antwoord boven me,daar is alles mee gezegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jouw kind komt te overlijden...