Hoe ga je met deze relatie om? Zie uitleg.

Je hebt een relatie met een persoon waar je echt om geeft. Er zijn leuke tijden, maar doordat je partner gestresst en een klein beetje depressief is -doordat hij/zij geen werk heeft- krijg je steeds ruzie wat echt hoog oploopt. Je wil iemand niet in de "steek" laten omdat diegene al een moeilijke tijd doorgaat met zichzelf.
Diegene zegt dingen tegen je waarvan je weet dat je ze niet hoeft te pikken zoals scheldwoorden en schreeuwen en je weg sturen. En later heeft diegene spijt.
Je weet hoe diegene is omdat hij/zij voorheen niet zo was en het toen goed ging en daardoor wil je er niet meteen mee stoppen.

Hoe moet ik hier nou mee omgaan?

Betreft het werk, diegene heeft gewoon geen zin om te werken en is heel kieskeurig voor een baan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (9)

Help mee het zoeken van een geschikte baan zodat jullie weer in jullie normale ritme komen.

Als iemand de hele dag thuis zit en vaker op je lip zit dan is het niet zo gek dat er irritaties ontstaan en blijven.

Werk aan een oplossing van het probleem en ga niet tegen de ruzies in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is eens serieus over de hele situatie praten een goed idee. Als je je partner precies verteld wat je dwars zit (zoals je hier ook hebt gedaan) en zeker ook daarbij duidelijk maakt, dat het je doel is om de dingen op te lossen, en niet meer ruzie te veroorzaken, ziet diegene misschien wel in dat hij/zij zelf best fout bezig is.

je bent immers zelf ook maar een mens, en ook jij kunt niet alles van een ander pikken zonder dat het je pijn doet.
De ander zou er goed aan doen om er eens goed over na te denken wat het zou zijn als jij er niet voor hem/haar was.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goed gesprek, waarin je duidelijk aangeeft waar je last van hebt.Dat je niet wil dat iemand tegen je schreeuwt en scheldt, ook niet als daar later een excuus over komt.
Zoek samen een oplossing. Werk vinden is natuurlijk de simpelste oplossing dat zal al veel oplossen.

Geef duidelijk aan dat er iets moet veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens samen naar geschikte vacatures kijken en inschrijven op uitzendbureau's. Leg uit dat hij/zij hoef niet bang te zijn van iets minder leuke werk. Want werk is juist het oplossing van dit toestand. Leg uit dat als ie van werk thuis komt zal moe maar voldaan voelen. Elke soort werk in begin gaat moeizaam maar heel snel je went er aan en kan er veel plezier in hebben. En belangrijkste je zult gestelijk veel beter voelen en daardoor minder stress en meer plezier samen. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
laat hem/haar ten eerste dit eens lezen wat je hier schrijft.
Als hij dan niet wakker geschud is weet ik het ook niet meer.
Hij kan dan toch duidelijk zien hoeveel je om hem geeft,
sterkte..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Praat eens goed met hem kieskeurig zijn in deze tijd is niet reeel. Het lijkt me verstandig gewoon een baan te zoeken die je snel kunt krijgen. Lang werkloos zijn is niet goed voor je. Mocht je na langere tijd dan toch eindelijk de baan vinden krijg je hem niet omdat je zolang werkloos bent geweest en te kieskeurig
13 jaar geleden
Als je hond weg loopt kan je 2 dinges doen :

achter je hond aanlopen en hem proberen te stoppen

of
je kan rustig zelf verder lopen en wachten totdat de hond jou mist en naar jou toe komt.

Hier moet je dat ook doen niet zeggen wat je wilt maar explicitiet wat minder aandacht geven zodat je partner weet ow er is iets mis ik heb iets fout gedaan en als hij het vraagt dan kan je het zeggen toon jou regels en laat zien dat je dit gedrag niet tolereert.

Doe niet als de meeste vrouwen eventjes buiten huis gaan eten bij je leuke collega hierdoor gaat de relatie alleen nog meer stuk.

Toegevoegd na 41 seconden:
Toon hem jou regels en zeg dat hij werk moet zoeken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3 miljoen mensen gingen jouw voor. Kijk hem helemaal uit:
http://www.youtube.com/watch?v=DwBirf4BWew

Toegevoegd na 3 minuten:
Dits is de lyrics:
Sometimes its hard to be a woman
Giving all your love to just one man
You'll have bad times
And he'll have good times
Doing things that you don't understand
But if you love him you'll forgive him
Even though he's hard to understand
And if you love him
Oh be proud of him
'Cause after all he's just a man
Stand by your man
Give him two arms to cling to
And something warm to come to
When nights are cold and lonely
Stand by your man
And tell the world you love him
Keep giving all the love you can
Stand by your man
And show the world you love him
Keep giving all the love you can
Stand by your man
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wees lief voor de ander, maar ga niet mee in de ruzie, denk gewoon "dit gaat mij niet aan".
als diegene nare dingen zegt,vraag dan wat hij of zij nu precies bedoelt.
als hij/zij een nare ruzie heeft uitgelokt, kun je later als het weer rustig is erop terugkomen en zeggen dat je zulke dingen niet accepteert.
probeer altijd rustig te blijven, laat je niet meeslepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fout, het gaat je wel aan. En je hebt je lot in eigen hand. Zie bovenstaande clip. Ik moest een beetje snotteren om de onmacht van de vraagsteller om adequaat te reageren.
Zo komt ze het leven niet door.
Mijn advies:
And show the world you love him
Keep giving all the love you can
Stand by your man
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
P.S.
Wat in jouw reactie ontbreekt is iedere vorm van compassie. Je wilt alleen maar sussen. Allemaal onvoldoende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In dit geval the man is not standing by his women!:-)