Ik heb asperger .hoe pak ik het aan?,zodat ik ook vrienden krijg.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat pak je aan door jezelf te zijn! Je bent prima zoals je bent, mèt of zonder Asperger! Je zou aan mensen kunnen vertellen, dat je autisme hebt, zodat ze rekening met je kunnen houden als dat nodig mocht zijn. Dat doet mijn zoon (heeft ook Asperger) ook als dat nodig blijkt te zijn. Jij bent "de deskundige" van jezelf, jij weet wat je nodig hebt. Heb je een autipas? Die zou je ook kunnen laten lezen als je vertellen moeilijk vindt. Info daarover: http://www.autipas.nl Verder iets gaan doen wat je belangstelling heeft; dan ontmoet je mensen met dezelfde interesses. En er bestaat ook een site voor mensen met autisme. Daar kan je in contact komen met andere autisten en bijvoorbeeld chatten. Misschien ook iets voor je? http://www.autsider.net

Neem een hobby, een transport bijvoorbeeld. Hier leer je veel nieuwe mensen kennen en kun je nieuwe vrienden maken.

Probeer sociale dingen te doen, sluit je aan bij een toneelvereniging, een sportclub (als je een beetje sportief bent, anders iets van schaken, kaarten), als je religieus bent, bezoek je kerk, moskee of wat dan ook regelmatig. Ik weet niet hoe oud je bent, maar ook een baantje kan helpen, zelfs kranten bezorgen, postbode, vakkenvullen, want dan kom je mensen met hetzelfde beroep tegen waar je dan even over kan praten. Kijk goed naar je eigen interesses en zoek daarbij werk of clubs. Dan heb je iets om over te praten.

Is het een gek idee om het feit dat je asperger hebt kenbaar te maken aan degene waar je contact mee wilt maken? Omdat dat me een van de moeilijkste dingen lijkt, nl dat je iets mankeert wat niet direct zichtbaar is voor anderen, maar het wel iets is waar rekening mee gehouden kan en moet worden. Alleen blijft de vraag dan: wanneer en hoe maak je dat kenbaar. Dus misschien wil je op zo'n moment m.b.v. een button of een armband het signaal geven, dat je - zoals in jouw geval - asperger hebt. Er zijn vast wel mensen, die daar geen probleem mee hebben, - als ze weten wat er aan de hand is.

je moet je heel erg bewust zijn van waar je niet zo goed in bent of anders in bent en dat verbeteren en zorgen dat je dat bijna niet meer hebt, dan zal niemand je een autist vinden en natuurlijk valt er nog eens iets op maar dat zullen mensen die niet van je autisme weten gewoon bij je persoonlijkheid vinden horen.. dan krijg je ook vanzelf vrienden! en een hobby enzo is natuurlijk altijd goed om vrienden te maken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100