Hoe weet je of je van iemand houdt op vriendschappelijk of collegiaal gebied?

Toegevoegd na 9 minuten:
De nadruk ligt op houden van. Hoe weet je nu of je echt van iemand houdt?

13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Als je van iemand houdt op collegiaal gebied, dan vind je het gewoon een hele leuke (of je leukste) collega. Iemand die je vertrouwt, en naar wie je waarschijnlijk als eerste toe zult stappen als er iets op je werk aan de hand is.

Als je van een collega houdt op een meer vriendschappelijke manier dan wil je meer met deze persoon delen dan alleen de dingen die er op je werk gebeuren. Je baalt als deze collega een dag afwezig is, en je gaat al naar je werk met een blij gevoel omdat je iets (persoonlijks) met hem of haar wilt of kunt delen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik heb een paar collegas waarmee ik ook prive omga en dat is dus meer dan alleen collegiaal. Een ander deel van mijn collegas ga ik wel mee om tijdens werk en is collegiale vriendschap. En er zijn collegas waar in niet mee om ga
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat merk je aan je omgang met elkaar na werktijd
ga je leuke dingen doen in de weekende samen is het vriendschappelijk
zie je elkaar alleen op de werkvloer is het collegiaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat als je er buiten je werk mee om gaat, je op vriendschappelijk gebied om iemand gaat geven.
Dus er moet een scheiding gemaakt worden tussen zakelijk en prive.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moeilijke vraag,..collegiaal houden van?..lijkt mij gelijk aan vriendschappelijk houden van,tenminste je vraag was wanneer hou je echt van elkaar,...blij zijn om die ander te zien,de behoefte voelen om geheimen met elkaar te delen en die ook geheim te houden omdat je die ander waardevol vind,..graag er voor elkaar zijn als het nodig is.

houden van in een liefdesrelatie is ook zo maar dan is er ook nog de belangrijke behoefte om samen te smelten ,..om in elkaar op te gaan,zich aan elkaar te geven.