ik heb sinds kort een vriend met een 'glazen oog'.. zie er zelf goed uit maar krijgen vaak rare blikken en reacties. is het zo onvoorstelbaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (10)

nee, dat is niet onvoorstelbaar. Helaas leghggen mensen vaak hun eigen mening over anderen heen, en zijn dan verbaasd dat andere niet hetzeldfe gedrag vertonen als ze zelf zouden hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, is niks vreemds aan. liefde is iets heel persoonlijks en ik zou me zeker niks aantrekken van wat anderen hierover te zeggen hebben. het gaat om jullie geluk en, cliché of niet, echte schoonheid zit nog altijd vanbinnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ik met m'n zuster in haar rolstoel de hort op ging, zag je de mensen ook kijken.
ook reageerden ze vreemd op haar, alsof het feit dat haar lichaam het niet goed deed, ook inhield dat ze geen werkende hersens had.
het is vervelend, maar wel begrijpelijk.
alles wat afwijkt van de norm valt nu eenmaal op.
daarnaast heb je veel goedbedoelende mensen, die desalnietemin toch erg kortzichtig kunnen zijn.
neus in de lucht, en je er niet al te veel van aantrekken!
13 jaar geleden
het is al erg zat dat hij een oog moet missen .
de mensen die rare blikken of reacties geven hebben schijnbaar niet door dat ze zelf ook niet perfect zijn .
dus onvoorstelbaar,dacht het niet .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel mensen vinden een glazen oog eng om naar te kijken.Bij sommige aandoeningen heb ik het ook wel,voel me dan vrij ongemakkelijk en weet niet waar ik naar moet kijken.
Een vriend van ons heeft ook een glazen oog.In het begin wist ik niet naar welk oog ik kijken moest tijdens het praten,maar na een periode kwam ik er achter,dat ik overwegend naar het glazen oog keek.Heb er nu geen last meer van,ongeacht naar welk oog ik kijk.
Voor jou zal dit alles nieuw zijn,maar ik denk dat je vriend er wel aan gewend is.Misschien weet hij goede raad voor je,hoe hier mee om te gaan.
Je ziet mensen nu ook van een andere kant,interessant toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen vinden alles dat ze 'anders' vinden vaak een beetje eng. Volgens mij vooral om op die manier te 'bewijzen' dat ze zelf _niet_ anders zijn. (Zoals bepaalde types ook graag "leuke" opmerkingen maken over iemand die een andere zichtbare handicap heeft, dik is, opvallend gekleed is, noem maar op.)
Ik had zelf ooit een vriend met een glazen oog, moest er even aan wennen, maar daarna heb ik 'm maar één keer raar aangekeken - toen ie het uit had ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is niet onvoorstelbaar hoor!..blijven jullie lekker jezelf en dwing anderen niet te dwingen om raar te kijken door zelf onzeker te worden door hun blikken!...kijk gewoon recht naar hun en geneer jullie zeker niet!....weet dat er duizenden mensen zijn met zoiets als een handicap!...blijf lekker mens onder de mensen,vraagt iemand iets erover,wees dan open en vertel erover zonder je zielig voor te doen, anderen vinden jullie dan tof en kijken zeker niet vreemd naar jullie
veel succes !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee joh, maar alles wat afwijkt van het geijkte patroon is voor anderen een reden om achterom te kijken of te roddelen.
Wees jij lekker gelukkig met je lief en weet wel.
Als iemand je nawijst, wijzen 3 vingers naar hunzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor niks vreemd aan. En wat boeit het wat andere van je vriend vinden het is belangrijk wat jij van hem vind. Wat andere van hem vinden is onbelangrijk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor. Een kunstoog moet wel van glas zijn, anders kun je er niet doorheen kijken toch ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huh...? dit meen je toch niet he..?
flyingcrow
13 jaar geleden
Op een serieuze vraag een serieus antwoord graag.