ik ben verliefd op een meisje heb het regen haar gezegt maar hoe nu verder?

Ik ben een meisje en ben verliefd op een meisje. Ik weet nu een half jaar dat ik bi ben. Het meisje woont bij mij in de buurt en zit bij mij in het sportteam ik heb tegen haar verteld dat ik verliefd op der ben maar hoe moet het nu verder ik voel me zelfs rot als ik haar zie is het is zelfs te merken opschool

hoe met nu verder heeft iemand tips of is er iemand bij wie dit herkenbaar is

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Het is om te beginnen goed dat je ontdekt hebt dat je "bi" bent. En ook goed dat je aan het meisje gezegd hebt dat je verliefd op haar bent. De vraag is wat je verwacht nadat je het gezegd hebt.
Je beschrijft niet welke reactie je van haar precies gekregen hebt. Dat zal voor een deel wellicht bepalen hoe je je nu voelt.
Bekijk het eens zo:
- je kan in je leven niet zoveel sturen wat liefde en verliefdheid betreft. Er zijn natuurlijk geboren verleiders maar in het algemeen kan je niet beïnvloeden wat de ander voor je voelt. Het enige wat je kan doen, is dit gegeven aanvaarden.
- verliefdheid is chemie: je projecteert je wensen op de ander en denkt dat die je diepste verlangens zal vervullen. Daarom is een afwijzing ook zo pijnlijk: je krijgt niet alleen een afwijzing als "ik wil je niet" maar je moet ook je projectie loslaten, dus voor jezelf toegeven dat je diepste verlangens niet vervuld zullen worden. Als een relatie langer duurt, kom je er ook achter hoor dat de andere dit niet kan, maar dat is toch nog iets anders.
- niemand in je leven is er toevallig. geen enkele ervaring in je leven is zinloos. het is perfect wat je gedaan hebt en het is ook perfect hoe zij reageert.
- elke ervaring laat je toe om te groeien, tenminste als je de emoties die je voelt volop toelaat. je schrijft dat je je "rot" voelt, maar misschien is het beter eens echt in te tunen op dat gevoel Wat is "rot"? Verdrietig? Kwaad? Schaamte?.... Sta stil bij het gevoel en laat het goed in je inwerken. Voel ook waar je het in je lichaam voelt (bv. rond je hart, in je hals...) en sta stil bij dit lichamelijk gevoel. Zeg tegen jezelf dat wat je ook voelt, dat je dat mag voelen. Zeg tegen je lichaam (bv. tegen je hartstreek als die krampt) dat het goed is zoals het is, laat alle pijn, spanning, verkramping er zijn.
- probeer niet te negatief te praten over jezelf of over de ervaring. dit geeft enkel meer stress.je bent goed zoals je bent. als je het erover wil hebben, ga dan beter met iemand praten die thuis is in het holibi-verhaal, een deskundige of een vrijwilligersnetwerk (vb. holibifoon, kan je ook mee chatten als je uit Nederland zou komen... https://cavaria.be/holebifoon).
En geniet ondertussen van je verliefdheid, hoe het ook loopt.

Toegevoegd na 4 minuten:
je kan bij holibifoon ook raad vragen ivm je ouders.... het is een gekend fenomeen dat bepaalde culturen, religies e.d. geen homoseksualiteit accepteren. dus zij zullen dit fenomeen zeker kennen.
liveisgreat
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dankje wel ze reageerde goed alleen heb ik haar gezicht niet gezien zei het via whatsapp maar daarna heb ik haar niet meer gesproken
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vette Plus! +
liveisgreat
8 jaar geleden
dankjewel Birgirl en Jodokus52!
BTW ik vind het zo leuk dat dergelijke vragen nu opnieuw kunnen op Goeie Vraag, ook al is het niet strikt "kennisvermeerderend".
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ wat een mooi invoelend antwoord
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Van mij ook nog een late plus, ik had dit antwoord nog niet gelezen, tot een nieuwe vraag voorbij kwam en ik op haar profiel klikte, een prima invoelend antwoord, waar de vraagstelster vast mee geholpen is.