stamboom achterhalen

Wie weet er een goeie plek waar je voor niet al te veel centen je stamboom kan laten achterhalen eventueel met andere afstammelingen vanuit je voorouders?

Toegevoegd na 19 minuten:
bijvoorbeeld: mijn opa had maar 1 kind, beiden zijn gestorven, ik weet niet of hij broers of zussen had laat staan of die kinderen hadden. Hoe zoek ik zoiets uit.

of, de vader van mijn moeder is niet bekend, die komt uit een ander land. hoe zoek ik dat uit.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Genlias heeft een hele grote database. Of Google eens op achternaam. Je staat versteld hoeveel mensen bezig (zijn geweest) met hun voorvaderen. Zelf kwam ik erachter dat mijn moederskant al online stond tot het jaar 1537 terug. Dat scheelde heel wat zoekwerk. Succes!

Een gratis bron is bij de Mormonen: die maken microfilms van stambomen ....misschien ook wel die van jou. In België is (of was) dat in Kasteel Cortewalle in Beveren-Waas. Worden door hen gratis aan de Nationale Archieven gegeven als wederdienst. (Mormonen , meestal met voorouders uit Europa hebben die stambomen nodig om de Geesten van hun voorouders terug te vinden) Toegevoegd na 8 minuten: Ook eens nagaan bij familie en verre familie....als daar iemand tussen zit die aan genealogie doet ...is het mogelijk dat ge al een 95% stamboom hebt ,zonder je het weet. Mijn stamboom is opgezocht tot 1200 ongeveer , met plaats en alk.

Deze gebruik ik, Myheritage.nl Toegevoegd na 17 minuten: Ja je moet wel iets aan basisgegevens hebben door te beginnen met je opa en oma, waar zijn die geboren? wat is je oma's meisjesnaam enz. De meeste gegevens krijg je namelijk via de gemeentes niet in te zien als de mensen nog in leven zijn.

Bij het plaatselijk archief. Daar zijn ze zo opgewonden over stambomen dat ze je een eindje op weg helpen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100