Wat kan ik doen mijn ex betaald geen alimentatie meer voor de kinderen.

Mijn ex is enkele maanden geleden vertrokken naar het buitenland. Buiten Europa . Hij betaald geen alimentatie meer en weet zelfs niet naar waar hij vertrokken is. Kan ik daar iets aan doen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (7)

Ik denk dat je dat het best kan vragen bij de instantie die dat regelt, of neem hier een kijkje http://www.alimentatie.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn moeder heeft hetzelfde gehad!!
Pa vertrok naar Engeland, en pa heeft noooit wat hoeven te betalen.

Geloof me, hier kun je helaas niks aan doen.
Hij ziet de kinderen neem ik aan ook niet, dus heeft hij geen verplichtingen alimentatie te betalen, aangezien hij niet in NL woont.
Sorry maar dat is de realiteit, tis erg zat, maar zo zit het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ookal ziet hij de kinderen niet, is hij wettelijk verplicht alimantatie te betalen als de kinderen op zijn naam staan of als hij ze als zodanig heeft erkend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alimentatie!
Meteen een kort geding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het Landelijk Bureau Inning Onderhoudsbijdragen (LBIO) kan de kinderalimentatie innen bij de betalende ouder en uitbetalen aan de verzorgende ouder of aan het kind als die tussen de 18 en 21 jaar is.

Neem in ieder geval contact op met LBIO, die weet vast wel een mogelijkheid te achterhalen welk land hij zich bevind.

In de landen die zich bij het Verdrag van New York hebben aangesloten zijn één of meerdere instellingen belast met de uitvoering van het Verdrag. In Nederland is dat het Landelijk Bureau Inning Onderhoudsbijdragen (LBIO).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfs als iemand jaren onvindbaar is geweest, kan het LBIO deze persoon nog dwingen om alimentatie te betalen door inhouding van uitkering of salaris. Sterkte Buitenaards en absoluut contact opnemen met het LBIO!
Kristal
13 jaar geleden
Zinvol advies Appeltje +
Ook al zit je ex in het buitenland, hij is wel verplicht alimentatie te betalen, dit moet ie doen tot het 21e jaar van ieder kind!
Hieronder meer informatie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LBIO benaderen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry dat ik het zo kort ga zeggen,wees dan blij dat je er eigenlijk vanaf bent.als hij zo weinig met jou en of zeker de kinderen in zit zou ik er zelfs geen cent van willen,indien je man wel al alimentatie betaalde kan je samen spreken met uw advocaat dat van zodra hij zijn kop terug laat zien in eigen land alle achterstallige alimentatie doorgestort word naar jou of je kan het ook automatisch van zijn rekening laten halen hier heb ja dan natuurlijk zijn adres en bank gegevens voor nodig(dit kan je nu ook proberen te regelen)