Een mens heeft zowel een rationele als een emotionele kant.
Wanneer iemand bij zijn ratio zit (bijvoorbeeld nadat hem een feitelijke, rationele vraag is gesteld, waar hij zakelijk over na gaat denken, zal hij min of meer naar boven kijken. (beetje schuinweg, denkfronsje)

Als je een vraag stelt die rationeel is, maar tegelijk enigszins schokkend voor hem, zal hij je recht voor zich uitkijken. Wijdopen ogen.

wanneer je een vraag stelt die hem bij zijn gevoel brengt, door bijvoorbeeld rechtstreeks te vragen wat een (akelig) voorval hem nu zelf doet. Trouwens ook als hij iets uit zichzelf vertelt wat hem emotioneert, zal hij naar beneden kijken.

Zo werkt het (elke solide communicatiedeskundige weet dit)

Welnu..kussen met een geliefde brengt een mens op de meest ultieme wijze bij zijn gevoel. De ogen slaan dus op zijn verst naar beneden. En dat is dicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Dan kan je je beter ontspannen, en genieten.
eigenlijk gaat het automatisch
13 jaar geleden
Met minder visuele prikkels kun je meer genieten van al je andere zintuigen. Dus met je ogen dicht wordt je niet zo afgeleid, en kun je intenser genieten van het gevoel.
Net zoiets als douchen in het donker met goede muziek erbij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
capthavoc
13 jaar geleden
grappig ook nog nooit geprobeerd ga het zeker eens proberen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met zijn tweeën proberen, is nog leuker ;-)
Omdat het een intens moment is waar je (ik) intens van wil genieten. Dat kun je het beste met je ogen dicht, wordt je nergens door afgeleid en kun je je helemaal verliezen in de intimiteit die je op dat moment hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om helemaal op te gaan in de liefkozing en niet
afgeleid te worden, alhoewel dat in principe
niet gebeurt als het echte liefde is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Los van bovengenoemde dingen: omdat je anders koppijn krijgt van het toch proberen te focussen op iets dat veel te dichtbij is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te fantaseren dat je met iemand anders zoent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat maakt de kus intenser.
als je een reclame ziet van bijv. magnum dan zie je altijd (of in ieder geval vaak) dat zodra ze een hap neemt van de magnum ze haar ogen sluit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is inderdaad een automatisme, waardoor je minder afgeleid wordt door omgevingsfactoren. Het kan juist ook heel leuk zijn om allebei je ogen open te houden, omdat je dan heel intens oogcontact hebt. Maar er zijn mensen die dat juist eng vinden (komt heel dichtbij, letterlijk en figuurlijk).