Hoe snel breekt een baby z'n neusje als hij is gevallen?

Onze 8 maanden oude baby is nu veel aan het kruipen maar het is nou al 3 keer voorgekomen dat hij recht op z'n snufferd valt. Dan is het ff flink huilen maar een minuut later weer goed. Is er geen kans dat hij z'n neusje een keer breekt op deze manier??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.4K

Antwoorden (3)

Die kans is heeeel klein. De neus bestaat bij volwassenen zelfs nog voor een groot dee uit kraakbeen, het neusje van een kind van 8 maanden is nog zo zacht, dat er weinig aan te breken valt, het doet wel pijn, maar de neus petoeinkt weer gewoon weer in vorm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Wat bedoel je met 'petoeinkt'?
anneliez
12 jaar geleden
dat hij weer in model schiet, denk ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, da's bij ons thuis eigenlijk een heel gewoon woord, maar ik moet toegeven dat 't geen standaard Nederlands is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me wel mooi. 't Is trouwens wel petoeinken, met 'n n ertussen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een soort 'ploeink!' maar dan wat harder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Niet snel, zeker niet als een baby valt bij het kruipen.
Het neusbeentje kan eventueel breken, maar dat is alleen mogelijk als er een héél forse klap tegen komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onze zoon is inmiddels net een jaar en is al ontelbare malen op z'n neus ge-pe-toeinkt! Omdat de neus nog bijna volledig uit kraakbeen bestaat zal er echt niks kapot gaan. Dat lichaam zit perfect in elkaar! Dat weet dat kleine kinderen veel vallen en heeft daar gewoon rekening mee gehouden. Hetgeen ik geleerd heb is dat je vooral waakzaam moet zijn op niet lichaamseigen dingen als kabels, gordijnkoorden etc.