Waarom droom ik zo vaak over mijn ex?

Ik droom heel vaak over mijn ex vriendin. Soms wordt ik er gek van.
Heb nu inmiddels al bijna 1,5 jaar een ander. Ik ben echt gek op haar en we kunnen het heel erg goed met elkaar vinden. Ik vergelijk haar nooit met mijn ex vriendin, maar als het zou moeten dan is me huidige vriendin beter.

Ik droom vaak dat me ex me terug wilt en dat ik weiger en dat ze dan moet huilen.
Droom ook heel vaak dat ze bij me in bed komt liggen wanneer me vriendin naar de wc is. Dan schop ik haar me bed uit.
Gisteren droomde ik dat ik haar met haar vriendje zag en we heel normaal met elkaar om konden gaan.

Sinds het uit is heb ik al het contact verbroken met haar en haar familie. Ik vind dat mij onrecht is aangedaan en heb duidelijk gemaakt geen contact op geen enkele manier meer te willen hebben.
Ik heb geen liefdesverdriet meer, ik ben werkelijk waar dolgelukkig met me huidige vriendin. Waarom blijf ik dromen over haar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

De breuk met je vorige vriendin heeft jou zo te lezen diep geraakt. In je dromen verwerk je dingen waar je mee zit. Uit jouw droom lijkt het alsof je wilt dat je ex de pijn voelt die zij jou heeft aangedaan door haar af te wijzen als ze je terug wil.
Je zoekt naar een manier om dit achter je te laten en je gekwetste ego een beter gevoel te geven.
Misschien helpt het om haar in het echt een brief te sturen waarin je aangeeft wat haar actie jou heeft gedaan en wat je daar allemaal van vindt. Je hoeft die brief niet eens aan haar op te sturen maar wel van je af schrijven of hardop ergens tegen haar zeggen (op een stil plekje in het bos of op een winderige dag op het strand) wat je haar allemaal nog wilt zeggen. Daarna kun je het afsluiten en verder met je leven en je huidige vriendin.
VInd een manier om het voor jezelf af te ronden en je gekwetstheid los te laten. Het uitmaken van jullie relatie is een keus van haar met redenen die voor haar belangrijk zijn. Het zegt niets over jou en wat voor persoon jij bent. Je paste op dat moment alleen niet meer in het leven dat zij wilde en was niet meer degene van wie zij gelukkig werd.
Accepteer het, laat het los en geef je vriendin de liefde en de aandacht die jij voor haar hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat je het nog niet afgesloten hebt cq nog niet geaccepteerd hebt dat jou onrecht aan gedaan is en je je daar nog niet bij neer kunt leggen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat deze breuk destijds veel indruk op je heeft gemaakt.Ik droom ook nog heel vaak over mijn ouders terwijl ze allang overleden zijn.Ook over mijn oude huis terwijl ik in onze huidige woning veel gelukkiger ben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat je hem nog niet vergeten bent, over hem heen bent. Je hebt de breuk van jullie relatie nog niet verwerkt, dat is heel normaal, hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk heb jij je ex-vriendin graag gezien of ben je daar lang bijgeweest....In ieder geval zeggen ze altijd dat het een soort rouwproces is die je moet doorstaan zoals bij een overlijden misschien raar om te vergelijken maar het is wel zo.Dat kan zich inderdaad uiten door er regelmatig over te dromen wat op dat moment niet aangenaam is bij het ontwaken.Je mag nu zeggen van "ik zie haar niet meer graag definitief over enz dat zal zeker waar zijn maar je zal toch dat proces moeten doorstaan en dat kan tot wel 2jaar of langer duren voordat het volledig zal over zijn...ik denk dat je je daar niet veel zorgen moet over maken het zal zeker ophouden