Iemand ontmoeten van internet

Ik wordt over 197 dagen 16 jaar
en ik wil graag afspreken met een vriendin van internet..

Ze woont niet erg dichtbij..

Maar ik durf het niet aan me ouders te vragen omdat ze dan misschien van alles gaan denken of ze denken dat ik met allemaal vreemden zit te chatten..

en op deze site is de gemiddelde leeftijd toch een soort van.. 40

Dus mijn vraag is:

zouden jullie je eigenkind van 15 alleen laten gaan met de trein om een vreemd iemand te ontmoeten?

Toegevoegd na 17 minuten:
nog ff extra info:

heb haar gezien op hyves, webcame, beeldbellen, skype
en haar gehoord aan de telefoon en via skype en msn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K

Antwoorden (21)

Ik zou het niet doen aangezien ik nog nooit van de internetvriend van mijn kind heb gehoord, weet niet hoe zij eruit ziet enzo.

Ik zou de eerste paar keer zeker meegaan of zeggen dat de vriendin maar hier heen moet komen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou de jongen het wel toevertrouwen om naar het meisje toe te laten gaan.

En dat ze elkaar dan bij het meisje thuis ontmoeten, waar ouders erbij zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat die persoon naar jou komen. Afspreken op een plek waar jij je op je gemak voelt. Als ze dat niet wilt of om de zaak heendraait, meteen afkappen het contact. Internetdaten kan heel leuk zijn maar er zijn een hoop viezeriken online. Wees op je hoede...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In iedergeval moet je ze het wel vertellen. Dan weten ze waar je bent. Misschien brengen ze je wel dan, zien ze de persoon zelf.
Maar om antwoord te geven op je vraag...Ik zou het niet toelaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen kinderen, maar toch.
Hoe oud is die ander? Als die jouw leeftijd heeft, zou ik er niet zo'n moeite mee hebben als je bijvoorbeeld in een stad ergens afspreekt (misschien ergens halverwege jullie woonplaatsen?).
Als die ander ouder is, zou ik er wel moeite mee hebben en er hóóguit in toestemmen dat die ander jou opzoekt bij ons thuis. (Iemand die ouder is kan misschien ook wel makkelijker reizen).
Als het leeftijdsverschil heel groot is, zou ik niet toestemmen, simpelweg omdat je niet weet wat die ander wil en je in het dagelijks leven ook niet zo snel vrienden zou zijn met iemand van die leeftijd.

Al chattend klets je vaak met vreemden, maar die vreemden kunnen wel vrienden worden. Ik heb zo veel mensen leren kennen, maar goed, ik ben ouder dan jij en ik heb eigenlijk alleen mensen ontmoet in groepen (dus bijvoorbeeld zoiets als een meeting van allemaal GV'ers, niet een afspraak met 1 persoon).

Ik zou gewoon eens beginnen met je ouders vertellen dat je lekker zit te chatten en dat je met sommige mensen goed contact hebt en ze weleens zou willen ontmoeten in het echt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu je haar gezien hebt en met haar gebeld hebt, is er volgens mij geen reden tot twijfel over de ander.

Wees vanaf het begin open tegenover je ouders. En zorg dat ook zij open is tegenover haar ouders.
Want eigenlijk is het niet anders dan een "echte" vriendin. Want het stadium van anonimiteit ben je allang voorbij.

Maar doe alles in overleg met je ouders en laat eventueel jouw ouders met haar ouders overleggen.
Ik kan me namelijk voorstellen dat het voor haar ouders lastiger ligt, aangezien zij een meisje is en zij zich, wellicht begrijpelijk, beschermender zullen opstellen.

Oh, en vergeet niet te zeggen dat het tegenwoordig heel normaal is om mensen op internet te ontmoeten. En laat eventueel deze vraag lezen, zodat ze je oprechtheid kunnen zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn dochter(15) had leuk contact met een meisje via internet. Dat meisje woonde in een ander land waar wij naartoe op vakantie zijn gegaan. Wij hebben eraan meegewerkt om ervoor te zorgen dat mijn dochter dat andere meisje zou kunnen ontmoeten. Wij stelden wel als voorwaarden dat wij erbij zouden zijn als ze elkaar zouden ontmoeten. Helaas werkte de moeder van dat andere meisje niet mee en is de ontmoeting niet doorgegaan. De moeder was bang dat wij freaks of zoiets waren. Kan ik me wel iets bij voorstellen want er zitten idd allerlei rare gekken op internet die zich anders voordoen dan dat ze in werkelijkheid zijn. Dus om antwoord op je vraag te geven: Nee, ik zou haar nog niet alleen laten gaan omdat ik haar te jong vind om eventuele problemen die hieruit ontstaan in haar eentje op te lossen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou mijn kind niet laten gaan. Die vriendin kan hierheen komen, bv in een cafeetje hier in de buurt. Dan zitten je ouders niet op je lip.
Overigens ben jij 15 jaar en je bent een jongen zie ik uit je andere vragen... hoe oud is die vriendin? Als ze rond de 40 is, zou ik het zeker niet verstandig van je vinden om te gaan, wie weet welke bedoelingen ze heeft.
Als het een meisje is van jouw leeftijd zou ik er minder moeite mee hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou eerst met je ouders open kaart spelen.
Iemand van 15 met iemand van 40,
dat is niet erg gezond.

Als ouder zou ik dit niet toestaan om welke reden dan ook.
Tevens zou ik als ouder eisen dat er PARENTAL CONTROL
(ouderlijk toezicht) op de computer wordt geinstalleerd.

Als je meerderjarig bent en op jezelf woont heb je alle vrijheid in deze materie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een zoon van 15, en als hij zoiets bij de hand had, zou ik hem vragen deze persoon die hij op internet heeft ontmoet bij ons thuis uit te nodigen.
Dan kan diegene eerst gezellig taart komen eten en wie weet kunnen ze daarna samen stappen als je het als ouder vertrouwt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou vragen of ze bij jou komt. Als ouder zou ik het niet prettig vinden dat mijn zoon of dochter ergens klakkeloos heen gaat zonder dat ik zou weten waarheen.
Je blijft als ouders verantwoordelijk voor je kind je wil toch weten waar hij/zij gaat of staat. iedereen mag komen maar dan wel bij ons. Misschien Friesche mentaliteit en een beetje behoudend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik zou mijn dochter niet laten gaan.
Dit is natuurlijk niet het antw wat je wilt horen, maar je kan ook een tussenweg vinden.
Praat met je ouders en vraag of hun jou willenbrengen, zit het snor, dan kunnen ze jou achterlaten en wat later op de dag weer ophalen.
Een ideetje?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je mijn dochter zou zijn zou ik je persoonlijk zelf brengen zodat ik kan zien wie het is en waar je bij blijft...je kan het gewoon vragen en zeggen dat je het leuk lijkt en gewoon uitleg geven over het meisje waar je naartoe wil gaan, en desnoods vragen of ze je willen brengen als ze het niet vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je mijn kind zou zijn en je zou echt met haar af willen spreken, dan zou ik haar bij mij thuis uitnodigen. Liever dat dan dat je het stiekem zou doen en ik niet zou weten waar je bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haar naar jou toe laten reizen gaat natuurlijk ook niet werken omdat zij waarschijnlijk exact hetzelfde probleem als jou heeft.

Misschien kunnen je ouders jou naar haar toebrengen, of haar ouders naar jou. En dan kan eerst gecheckt worden of alles oké is en dan kunnen de ouders een leuk dagje uit er van maken.

Ik ben zelf rond mijn 14e begonnen met mensen ontmoeten op internet en heb rond de 20 mensen nu ontmoet in het echt. Alles ging helemaal prima maar ik heb wel geluk gehad hoor! Had m'n ouders niks verteld nooit en dat was superdom dus dat moet jij niet doen!

Vertel rustig aan je ouders dat jullie al langer contact hebben, ook via telefoon en webcam. En dat je het niet erg vind als hun meewillen en haar willen ontmoeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo Henk,

Dat je de vraag hier stelt, toont al aan dat je weet dat je niet zomaar moet afspreken met iemand die je niet kent.

Ook ik zou mijn eigen kind van 15 niet alleen laten gaan met de trein om een vreemd iemand te ontmoeten. Als ouder zijnde zou ik contact hebben met de ouders van het meisje, dat je hebt leren kennen, en dan gezamelijk een leuke dag proberen uit te gaan (pretpark, dierentuin, etc.)

Ik vind dat je er met je ouders over moet praten, ook al durf je dat eigenlijk niet. Stel je voor dat je stiekum gaat, en er gaat iets mis, wat zullen je ouders dan wel niet denken? Door er nu over te praten zullen ze je beter begrijpen en win je vertrouwen.

Ik ben zelf de eigenaar van een chat (Kletsen.com) en wij raden mensen altijd aan, dat als ze iets willen afspreken, ze iemand vertellen dat ze iets afspreken en met wie en waar ze afspreken (uiteraard is dit ergens op een openbare plek afspreken waar je niet alleen bent).

Het maakt niet uit hoe jong of oud je bent, zorg er altijd voor dat iemand weet waar en met wie je daar bent.

Als bron heb ik oa. onze pagina met tips voor veilig chatten toegevoeg. Deze pagina bevat zowel tips voor je ouders als voor jezelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is mij zelf ook gebeurd toen ik 15 was, iemand leren kennen via internet.
na een tijdje hadden we ook afgesproken. Dat was best wel eng moet ik toegeven. Ik nam iemand mee en diegene ook. Voor het geval dat.
we gingen er met de trein heen en dan zouden ze ons op het station komen ophalen. Zo zie je die persoon eerst voordat je ergens anders met diegene heen gaat.

En raad eens? Het was heel leuk en nu spreken we bijna elke vakantie af!

Maar toch, wees voorzichtig, je weet maar nooit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het ene kind wel laten gaan en het andere niet. Dat hangt er maar helemaal vanaf hoe het kind in kwestie is. Loopt 'ie regelmatig in zeven sloten tegelijk, of weet 'ie prima wat 'ie doet?

Maar in jouw geval... Als je ouders helemaal niets van die vriendin weten, kon het wel eens lastig worden als je daar nu plotseling mee komt. Ik zou het langzaam opbouwen. Laat ze eens weten dat je online mensen kent. Laat ze weten wie dat zijn, stel ze eens aan elkaar voor (je kunt cammen en skypen blijkbaar, dus dat gaat makkelijk). Als je ouders de persoon in kwestie ook kennen, zodat ze de situatie een beetje beter kunnen beoordelen, zullen ze veel eerder ja zeggen dan als het een volslagen onbekend iemand is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben ook een zoon van 15 en bij hem speelde vorig jaar hetzelfde. Hij had ook veel MSN contact en chat contact via een site waarvan hij admin is en toevallig klikte het tussen die twee. Ze spraken af elkaar eens te ontmoeten en zij wilde naar hem toekomen. Zij woonde in Utrecht en wij in Zandvoort. Het idee ' dagje strand en zee' sprak haar natuurlijk meer aan! Ik vond het logisch dat ze niet mocht van haar ouders, want je bent als ouder erg voorzichtig met onbekenden van internet. Zeker wanneer je een dochter hebt. Nu hebben wij een zoon en toch is het als ouder moeilijk je zoon het ongewisse in te sturen. Het ligt niet aan het vertrouwen in je eigen kind, want dat zit wel goed, maar die anderen hè, die je niet kent. Hij was zo teleurgesteld toen we dat risico niet wilden lopen om hem alleen zo ver te laten reizen naar een onbekende omgeving en persoon dat mijn man besloot hem te brengen om er zeker van te zijn dat alles goed zou zijn. Het is nl. voor haar ouders ook prettig om te weten uit wat voor 'nest' de omgang van hun dochter komt. Hij heeft dus onze zoon met de auto gebracht en zich kort voorgesteld aan haar ouders en een kop koffie gedronken waarbij ze even hebben gepraat en afspraken gemaakt over het hoe laat weer naar huis gaan enzo. Hij zou daar dus meeëten en daarna met de trein naar huis gaan. Tijdens het gesprek zijn mijn zoon en zij naar haar kamer gegaan, omdat daar de computer staat en zij vooral over de site wilden spreken. `s Avonds was hij weer thuis en haar ouders vinden het, nu zij weten wat voor mensen wij zijn, ook goed als zij naar Zandvoort komt, mits ze van de trein afgehaald wordt.
amc
13 jaar geleden
Op wat voor site chat jij? Daar hoor jij helemaal niet thuis. maar daar gaat het nu niet om.

Als jij echt met die vriendin wilt afspreken zou ik het je ouders wel gaan vertellen. Zelf en eerlijk alles uitleggen. Werkt toch het beste. Ze komen er toch wel achter.

Als ze 40 is zal ik toch overwegen om het bij internet contact te houden.

en anders spreek bij jou in de buurt af en ligt in elk geval altijd iemand in zodat ze weten waar je bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet dat mijn moeder me absoluut niet had laten gaan als ik dat wou doen op mijn 15de !
Vraag gewoon of zij na jou wil komen.

Als zei niet mag komen van haar ouders en jij mag ook niet na haar probeer dan gewoon te zorgen dat de ouders van jou en dat meisje met elkaar in contact komen. Misschien veranderd dat de zaak.
succes.